Hon undersökte online-trakasserier – då skickade nån SWAT på hennes mamma

Robot
Hon undersökte online-trakasserier – då skickade nån SWAT på hennes mamma
Inaktiv
Hon undersökte online-trakasserier – då skickade nån SWAT på hennes mamma

Alldeles för många personer har verkligen inget liv och saknar noll respekt mot andra personer... barnsligt som fan! Jävla snorungar!

ELF
Medlem
Skrivet av nhagyavi:

Alldeles för många personer har verkligen inget liv och saknar noll respekt mot andra personer... barnsligt som fan! Jävla snorungar!

Det sorgliga är att det i en del av fallen inte är snorungar som gör det.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Varför händer det bara i USA? Eller är det bara därifrån det rapporteras

Medlem

Anita Sarkeesians vänner på Gawker stödjer mobbning och trakasserier på nätet.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Laymachine:

Varför händer det bara i USA? Eller är det bara därifrån det rapporteras

Kan tänka mig att det dels beror på att polisen är mer militäriserad där. I England ska det (oftast) jävligt mycket mer än ett telefonsamtal för att polisen ska skicka in pickadollerna.

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Anita Sarkeesians vänner på Gawker stödjer mobbning och trakasserier på nätet.

Anita Sarkeesian är ju själv en mobbare mot gamers

Medlem
Skrivet av Laymachine:

Varför händer det bara i USA? Eller är det bara därifrån det rapporteras

Antagligen för att de flesta länder inte skickar en insatsstyrka som stormar en lägenhet utan att dubbelkolla fakta. De flesta poliskårer försöker dessutom de-eskalera och prata med gärningsmän.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Inaktiv
Skrivet av marcus8958:

Anita Sarkeesians vänner på Gawker stödjer mobbning och trakasserier på nätet.

http://i1.kym-cdn.com/photos/images/original/000/848/629/ed4....

Skrivet av Cybersoul:
Skrivet av marcus8958:

Anita Sarkeesians vänner på Gawker stödjer mobbning och trakasserier på nätet.

Anita Sarkeesian är ju själv en mobbare mot gamers

Inte konstigt att det har blivit som det är med er mentaliteten att "ja men de gör ju det då ska vi göra det tillbaka" och försvara de som hotar (till döden i vissa fall), mobbar och skrämmer för att tyste en grupp som de inte håller med.

Jag är allt annat än för feminism men inte springer jag ut på Twitter och försöker skrämma förespråkarna till tystnad bara för att jag tycker något annat.

Herre gud att vi inte har kommit längre...

Medlem
Skrivet av anon_646:
Skrivet av marcus8958:

Anita Sarkeesians vänner på Gawker stödjer mobbning och trakasserier på nätet.

http://i1.kym-cdn.com/photos/images/original/000/848/629/ed4....

Skrivet av Cybersoul:
Skrivet av marcus8958:

Anita Sarkeesians vänner på Gawker stödjer mobbning och trakasserier på nätet.

Anita Sarkeesian är ju själv en mobbare mot gamers

Inte konstigt att det har blivit som det är med er mentaliteten att "ja men de gör ju det då ska vi göra det tillbaka" och försvara de som hotar (till döden i vissa fall), mobbar och skrämmer för att tyste en grupp som de inte håller med.

Jag är allt annat än för feminism men inte springer jag ut på Twitter och försöker skrämma förespråkarna till tystnad bara för att jag tycker något annat.

Herre gud att vi inte har kommit längre...

Du får nog förklara dig lite bättre.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Inaktiv
Skrivet av Rocky Dennis:
Skrivet av Laymachine:

Varför händer det bara i USA? Eller är det bara därifrån det rapporteras

Kan tänka mig att det dels beror på att polisen är mer militäriserad där. I England ska det (oftast) jävligt mycket mer än ett telefonsamtal för att polisen ska skicka in pickadollerna.

Dom är inte mer militariserade än andra länder, utan är en special gren som har lite tyngre vapen än vanlig polis, Svergie och andra länder har liknande grenar inom polisväsendet för att kunna bemöta allehanda terrorism.

Medlem

Jag är så trött på det här GG och Anti-gg tjafset. Vare det "SJW" eller "gamers", dem har hållit på i månader. Och vad har båda sidor lyckats med? Bara mer tjafs... och det verkar inte ta slut.

Ja, jag fattar att den hela frågan är mer komplicerat än bara simpel tjafs. Men seriöst, kan de inte åtminstone sluta bråka på twitter med dess 140 charactter limit?
Och sen kan inte *båda* sidor sluta ta upp "GamerGate" vart endaste gång någon fiser mot vinden ens... (Åh någon sa att jag måste dö, måste vara GG) eller (Det här gillar vi inte, det här är en fråga om GG vs SJW)

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Threezool:
Skrivet av marcus8958:

Anita Sarkeesians vänner på Gawker stödjer mobbning och trakasserier på nätet.

Skrivet av Cybersoul:
Skrivet av marcus8958:

Anita Sarkeesians vänner på Gawker stödjer mobbning och trakasserier på nätet.

Anita Sarkeesian är ju själv en mobbare mot gamers

Inte konstigt att det har blivit som det är med er mentaliteten att "ja men de gör ju det då ska vi göra det tillbaka" och försvara de som hotar (till döden i vissa fall), mobbar och skrämmer för att tyste en grupp som de inte håller med.

Jag är allt annat än för feminism men inte springer jag ut på Twitter och försöker skrämma förespråkarna till tystnad bara för att jag tycker något annat.

Herre gud att vi inte har kommit längre...

Du får nog förklara dig lite bättre.

Detsamma.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Skägg.
10 Chambers

Seså, undvik GG-tjabbel är ni snälla.


signatur
Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Threezool:
Skrivet av marcus8958:

Anita Sarkeesians vänner på Gawker stödjer mobbning och trakasserier på nätet.

http://i1.kym-cdn.com/photos/images/original/000/848/629/ed4....

Skrivet av Cybersoul:
Skrivet av marcus8958:

Anita Sarkeesians vänner på Gawker stödjer mobbning och trakasserier på nätet.

Anita Sarkeesian är ju själv en mobbare mot gamers

Inte konstigt att det har blivit som det är med er mentaliteten att "ja men de gör ju det då ska vi göra det tillbaka" och försvara de som hotar (till döden i vissa fall), mobbar och skrämmer för att tyste en grupp som de inte håller med.

Jag är allt annat än för feminism men inte springer jag ut på Twitter och försöker skrämma förespråkarna till tystnad bara för att jag tycker något annat.

Herre gud att vi inte har kommit längre...

Du får nog förklara dig lite bättre.

Tror han menar något i stil med att ditt inlägg är ett försvar för de som hotar om att döda och våldta, som swattar m.m

"Tjejerna retas buhu vi måste få ge igen buhu"

Jag kan ha fel, men ser inte vad ditt inlägg igentligen fyller för funktion just nu, utöver att visa hur hemsk Anita och co är... läste inte allt men var ju riktigt ohyggliga saker de skrev mot specifika individer..

Jag gillar inte precis Anita (kan ej stava efternamnet ur minnet) men med tanke på hur mycket skit som är inom spel online idag så misstänker jag att i regel är det inga myspys trevliga saker som har skrivits om/till av meningsmotståndare.

Edit stavning j**** mobil.

Medlem

Det är bara "Kul" tills någon råkar bli skjuten. Poliserna har ju enorm press på sig och det är lätt att något går fel

Idioter.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Det är väl bara att acceptera att internet i dag är fyllt av människor som inte har kommit så långt i sina liv. Förhoppningsvis så kommer de få insikt om vad deras ord kan ställa till det för andra människor allteftersom åren staplas på deras axlar. Själv har jag när jag var ung (yngre) gett luft åt åsikter som i dag ger upphov till skammens rodnad på mina kinder.
Å andra sidan så har så kallade "lärda män" bråkat i årtusenden om vem som har den rätta tron. Det kan dämpa min optimism om att folk växer upp och mognar.

Medlem

Wow, det här är hemskt trist på så många olika vis

Medlem

Den här sjuka flugan kan inte dö ut tillräckligt snabbt. Nån kommer att bli skjuten förr eller senare.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av MasterKJK:

Jag är så trött på det här GG och Anti-gg tjafset. Vare det "SJW" eller "gamers", dem har hållit på i månader. Och vad har båda sidor lyckats med? Bara mer tjafs... och det verkar inte ta slut.

Ja, jag fattar att den hela frågan är mer komplicerat än bara simpel tjafs. Men seriöst, kan de inte åtminstone sluta bråka på twitter med dess 140 charactter limit?
Och sen kan inte *båda* sidor sluta ta upp "GamerGate" vart endaste gång någon fiser mot vinden ens... (Åh någon sa att jag måste dö, måste vara GG) eller (Det här gillar vi inte, det här är en fråga om GG vs SJW)

Märks att du inte har någon koll.
Här får du en liten blick över vad GG har lyckats med

Medlem
Skrivet av ELF:
Skrivet av nhagyavi:

Alldeles för många personer har verkligen inget liv och saknar noll respekt mot andra personer... barnsligt som fan! Jävla snorungar!

Det sorgliga är att det många ggr inte är snorungar som gör det.

Vad har du för källor på det?

Inaktiv
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av ELF:
Skrivet av nhagyavi:

Alldeles för många personer har verkligen inget liv och saknar noll respekt mot andra personer... barnsligt som fan! Jävla snorungar!

Det sorgliga är att det många ggr inte är snorungar som gör det.

Vad har du för källor på det?

Det finns de som är över 18 år som håller på med sådana här barnsligheter.

Medlem
Skrivet av Laymachine:

Varför händer det bara i USA? Eller är det bara därifrån det rapporteras

För att det ära USA.. Muricah'

Medlem
Skrivet av nhagyavi:
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av ELF:
Skrivet av nhagyavi:

Alldeles för många personer har verkligen inget liv och saknar noll respekt mot andra personer... barnsligt som fan! Jävla snorungar!

Det sorgliga är att det många ggr inte är snorungar som gör det.

Vad har du för källor på det?

Det finns de som är över 18 år som håller på med sådana här barnsligheter.

Att det finns sa jag inget om. Ville bara ha källor på att det var många gånger inte var snorungar det handlar om. En incident är inte precis "många".

Medlem

Vad händer med personen som ringde in hotet? Borde inte polisen eller 911-nummret som ringdes upp kunna spåra numret och dra personen i fråga till rätta? Lämpligtvis avsluta med att dela ut dryga böter, notan för utryckning och skadestånd åt personen som blev utsatt för händelsen.

http://nationalreport.net/15-year-old-swatted-domestic-terror... <- 25 år till livstid... i sverige hade han fått prata med en socialsekreterare, på sin höjd.

Medlem
Skrivet av Naraccas:
Skrivet av Laymachine:

Varför händer det bara i USA? Eller är det bara därifrån det rapporteras

Antagligen för att de flesta länder inte skickar en insatsstyrka som stormar en lägenhet utan att dubbelkolla fakta. De flesta poliskårer försöker dessutom de-eskalera och prata med gärningsmän.

Men idioterna som ringer drar ju på som fan också. De drar ju till med värsta scenariot, då skickas knappast en bil med två poliser som knappt klarar skjutprovet.

Sedan stormas det ju inte och skjuts där borta heller. Men självklart blir det en farlig situation när en insatsstyrka kommer, som dessutom måste vara 110% beredda på det värsta. USA är nog dessutom världsledande på tekniker och taktiker kring att prata med förövare.

Medlem
Skrivet av Vintersorg:
Skrivet av Naraccas:
Skrivet av Laymachine:

Varför händer det bara i USA? Eller är det bara därifrån det rapporteras

Antagligen för att de flesta länder inte skickar en insatsstyrka som stormar en lägenhet utan att dubbelkolla fakta. De flesta poliskårer försöker dessutom de-eskalera och prata med gärningsmän.

Men idioterna som ringer drar ju på som fan också. De drar ju till med värsta scenariot, då skickas knappast en bil med två poliser som knappt klarar skjutprovet.

Sedan stormas det ju inte och skjuts där borta heller. Men självklart blir det en farlig situation när en insatsstyrka kommer, som dessutom måste vara 110% beredda på det värsta. USA är nog dessutom världsledande på tekniker och taktiker kring att prata med förövare.

Med tanke på hur många fall man kan se på Youtube där SWAT stormar med dragna vapen och chockgranater mot vanliga obeväpnade barnfamiljer (i vissa fall med dödliga utfall trots att de misstänka var oskyldiga) så kan man börja ifrågasätta om inte aggressiviteten dödar fler än den räddar i vissa fall. "Swatting" existerar för att det är ett så brutalt lätt sätt att utsätta någon för trauma och livsfara. För att en person med skådespel kan få polisen att åsidosätta alla våra rättigheter.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Inaktiv
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av nhagyavi:
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av ELF:
Skrivet av nhagyavi:

Alldeles för många personer har verkligen inget liv och saknar noll respekt mot andra personer... barnsligt som fan! Jävla snorungar!

Det sorgliga är att det många ggr inte är snorungar som gör det.

Vad har du för källor på det?

Det finns de som är över 18 år som håller på med sådana här barnsligheter.

Att det finns sa jag inget om. Ville bara ha källor på att det var många gånger inte var snorungar det handlar om. En incident är inte precis "många".

Det har du helt rätt i. Det är oftast personer under 18 år som är bovarna i dramat. I alla fall vad median säger.

Medlem
Skrivet av Naraccas:

Med tanke på hur många fall man kan se på Youtube där SWAT stormar med dragna vapen och chockgranater mot vanliga obeväpnade barnfamiljer (i vissa fall med dödliga utfall trots att de misstänka var oskyldiga) så kan man börja ifrågasätta om inte aggressiviteten dödar fler än den räddar i vissa fall. "Swatting" existerar för att det är ett så brutalt lätt sätt att utsätta någon för trauma och livsfara. För att en person med skådespel kan få polisen att åsidosätta alla våra rättigheter.

Om någon knuffar ner en medmänniska från en perrong framför ett inkommande tåg, är det tågets fel då bara för att det är farligt att ligga på spåret när det kommer rullandes? "Swatting" existerar för att en del människor inte har alla indianer i kanoten.

Skrivet av humancentipede:

http://nationalreport.net/15-year-old-swatted-domestic-terror... &lt;- 25 år till livstid... i sverige hade han fått prata med en socialsekreterare, på sin höjd.

Åh, domarens sista ord i slutet på artikeln där... det finaste jag läst på länge. Rättvisa <3

123
Skriv svar