Robot
Rocket League

Att spela fotboll med bilar är ungefär lika briljant som underligt. Häng med när Sebastian Åkerberg trycker plattan i mattan och upplever kaoset på planen.

#rocket-league, #supersonic-acrobatic-rocket-powered-battle-cars


FM-guru
F.d. Sisyr
Rocket League

Stark fyra i min bok. Ruskigt väldesignat spel. "Alla på bollen" gäller ju för övrigt bara när man är ny. Spelar man ett tag och matchas mot bättre spelare blir det andra takter.

Medlem

Youtube har helt svämmat över av Rocket League nu. Verkar gå väldigt bra för spelet iallafall.

Medlem
Citat:

Det är säkert fullt möjligt att spela taktiskt om man koordinerar med en grupp vänner, men när en grupp främlingar ställs mot varandra urartar matcherna alltid i ett ständigt alla mot alla (om än mot två olika mål).

Kör ranked solo 3v3 och är uppe i 700 skill rating nu och jag tycker att folk samarbetar väldigt bra trots att det är en förhållandevis låg skill rating. Det händer då och då att man hamnar med någon som bara kör in i en hela tiden, men oftast samarbetar laget.

De orankade köerna är dock en helt annan femma, men som i många andra spel får man söka sig till rankade köer för att få den riktiga upplevelsen.

Medlem

Helt klart ett av de mer intressanta spelen som släppts på sistone. Sjukt roligt att lira med polarna, även om jag antagligen aldrig i hela mitt liv hade velat spela detta med folk jag inte kände.

Medlem

Antagligen för att spelet ingår i ps+!

ELF
Medlem

RIktigt skoj.
Men går det att joina matcher på EU servrarna nu? De gångerna jag försökt så har det inte hänt något så jag har fått köra på övriga servrar istället.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Vekt att ge minus för dålig laganda, vad ska de göra, banna folk? Är ju som att tro att folk kör med lagfokus i public CS...
Som många andra säger så kommer man rätt snabbt upp i en grad där folk spelar lite med hjärnan. AIn i spelet är inte kass men den är bara inställd på att driva bollen mot mål så där kan jag fårstå att man kan bli frustrerad, men i slutänden är det mot folk man spelar och med folk. Då lyser spelet och det märks att det är välpolerat och man får väldigt bra valuta för sina 200 ish kr. Tycker att vikarien har en mycket mer subjektiv syn på spelet och mer rätt i det han skriver.

Medlem

Minns nån vad f2p spelet till ps3 hette som var typ samma spel?

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Zleec:

Minns nån vad f2p spelet till ps3 hette som var typ samma spel?

Supersonic Acrobatic Rocket-Powered Battle-Cars!

Medlem

Kul ide! Förr i tiden, speciellt 90 talet fanns det mängder med denna typ av koncept! Kul att se ett sådant här spel igen. För spel ska vara roligt och det blir det ju när man gör galna spel!

Skribent
Skrivet av ELF:

RIktigt skoj.
Men går det att joina matcher på EU servrarna nu? De gångerna jag försökt så har det inte hänt något så jag har fått köra på övriga servrar istället.

Verkar vara mycket strul just nu, laggar så fort jag ska köra ranked.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Jag älskar det! Det är beroendeframkallande, roligt och jag känner laganda. Har bara spelat med andra personer på nätet. Känner att detta är ett spel man lätt lär sig att förstå. Men svårare att bli riktigt bra på.

Medlem

Det enda jag tycker är tråkigt är att "Supersonic acrobatic rocket powered battle-cars" inte fick samma hype. Det är inte mycket som ändrats, men jag klagar inte, det är ett skitbra spel ändå. Älskar nybörjarkaosen, och det är ett perfekt spel till förfesten.

Medlem

Minua på Ingen laganda?
Känner inte igen det själv. Och vill du ha självklar laganda så spela med ett par vänner.

Medlem

Lätt att komma in i, svårt att bemästra. Den bästa sortens spel!

Fullkomligen älskar SARPBC(föregångaren som nämns ovan) och har haft så sjukt många härliga kvällar i soffan med polarna.

Hur ser det ut med Rocket League, kan man spela fyra stycken i split screen mot folk online? För det var något som saknades i SARPBC.

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:
Skrivet av ELF:

RIktigt skoj.
Men går det att joina matcher på EU servrarna nu? De gångerna jag försökt så har det inte hänt något så jag har fått köra på övriga servrar istället.

Verkar vara mycket strul just nu, laggar så fort jag ska köra ranked.

Servarna pallar inte riktigt med vid högt tryck. Brukar få mycket gummisnodd vid 140-150k+, inte alltid men tillräckligt ofta för att det borde vara ett minus i protokollet. Annars en stabil 4:a från min sida. (Spelar på ps4 ang lagget)

Medlem

Rätt kul att kolla på faktiskt, har kikat en del på Twitch.
Och jag tycker 3 kanske var lite snålt, hanteringen av bilar och boll är riktigt bra...

Medlem

Jag har inte hunnit prova detta än sedan det dök upp med PS+.

Det kanske är dags att prova ikväll då.

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Zleec:

Minns nån vad f2p spelet till ps3 hette som var typ samma spel?

Supersonic Acrobatic Rocket-Powered Battle-Cars!

Världens bästa titel. Asbra introlåt...


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem
Skrivet av joary639:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Zleec:

Minns nån vad f2p spelet till ps3 hette som var typ samma spel?

Supersonic Acrobatic Rocket-Powered Battle-Cars!

Världens bästa titel. Asbra introlåt...

https://www.youtube.com/embed/ySFWsvOA0KI

Blir så sjukt laddad var gång titeln markeras och denna låt startar omedelbart!

Skrivet av Zleec:

Minns nån vad f2p spelet till ps3 hette som var typ samma spel?

Syftar du till någon annan titel än SARPBC, eller misstolkar jag F2P? För det är inte Free to Play, känner däremot inte till någon mer titel till PS3 inom samma genre.

Medlem

Spelade fotboll med bilar i det klassiska Road Trip Adventure till PS2 och på Halloween i TF2.

Jag vet inte varför men jag tycker om sådant kaos så "alla på bollen" passar min smak.


signatur

1700X | NH-D15 | GTX 1070 Ti Strix | 16GB DDR4 | 500GB SSD | 2TB HDD

Medlem

Det här är förbanne mig det roligaste jag spelat sedan jag konfimerades

Edit: Eller i varje fall sen 2002


signatur

Gärna flärd, men först en rejäl lavett

1
Skriv svar