Prototype till Xbone har ofta sämre framerate än till 360

Robot
Prototype till Xbone har ofta sämre framerate än till 360

Tyst, så tyst, smögs HD-versioner ut av Prototype-spelen till PS4 och Xbone. Nu vet vi nog varför.

#activision, #radical-entertainment


Medlem
Prototype till Xbone har ofta sämre framerate än till 360

Inte så konstigt om det bara är en prototyp


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Eh va...seriöst?

Medlem

Sorgligaste är väl att man inte ens kan få förra generationens spel i rimliga 60fps + 1080

The Last of Us Remastered må vara den enda bra optimerade remastrade spelet jag har stött på!

Medlem

Kollade videon och tycker det är förbannat fult för att vara en remaster. Ser ut som dom bara slängt in högre upplösning i spelet.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

väntar på att dom fixar så man kan spela 360 på xbone istället


signatur

always use the nubs for cover

FML
Medlem

Man borde tycka att XBone och PS4 ska kräva mer av utvecklarna. Spel som är 30fps och under(vilket är illa däran!) gör ju att man tycker att current gen consolerna är redan utdaterade och inte hänger med hårdvarumässigt.

De va bättre förr...

Medlem
Skrivet av cute_ninja:

väntar på att dom fixar så man kan spela 360 på xbone istället

I 13 FPS.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av cute_ninja:

väntar på att dom fixar så man kan spela 360 på xbone istället

Då kanske det här klippet intresserar dig.
https://www.youtube.com/watch?v=LE9VKHC6Jh4

Medlem

Har för mig jag hade ganska stabil framerate i 1080p på min gamla burk när spelet släpptes 2009, är det extra effekter eller nåt som motiverar att dom ens siktar på 30 fps till att börja med nu 6 år senare?

Medlem
Skrivet av kentxy:

Man borde tycka att XBone och PS4 ska kräva mer av utvecklarna..

Du menar Microsoft och Sony va?

Medlem
Skrivet av Megagurra:

Sorgligaste är väl att man inte ens kan få förra generationens spel i rimliga 60fps + 1080

The Last of Us Remastered må vara den enda bra optimerade remastrade spelet jag har stött på!

Beror förstås vilka som gör remastern, och vilka resurser som läggs ner. Detta exempel verkar vara det värsta hittills. Kommande remasters som verkar bli riktigt fina är Uncharted-trilogin och Gears of War: Ultimate Edition (rekommenderar alla som har en Xbox One att kolla in spelets hemsida i den digitala butiken för att se screenshots på hur fantastiskt det kommer att se ut i kampanjen, multiplayern ser sämre ut, som alla som kört betan vet, men rullar i 60fps, blir nog 30fps i kampanjen. Men verkar vara den bästa grafiska remastern hittills..).

Medlem

Varför göra Remaster av ett skit spel? Hade hellre sett dom göra något annat.


signatur

Don't be a fanboy, if you can't afford more than one console, respect the others and their opinions.

Medlem

skulle inte begära något annat av våra "next-gen" konsoler, som vart old gen minuten dom släpptes

Medlem
Skrivet av Vintersorg:
Skrivet av Megagurra:

Sorgligaste är väl att man inte ens kan få förra generationens spel i rimliga 60fps + 1080

The Last of Us Remastered må vara den enda bra optimerade remastrade spelet jag har stött på!

Beror förstås vilka som gör remastern, och vilka resurser som läggs ner. Detta exempel verkar vara det värsta hittills. Kommande remasters som verkar bli riktigt fina är Uncharted-trilogin och Gears of War: Ultimate Edition (rekommenderar alla som har en Xbox One att kolla in spelets hemsida i den digitala butiken för att se screenshots på hur fantastiskt det kommer att se ut i kampanjen, multiplayern ser sämre ut, som alla som kört betan vet, men rullar i 60fps, blir nog 30fps i kampanjen. Men verkar vara den bästa grafiska remastern hittills..).

Helt klart är det så. Men det rättfärdigar inte att man släpper skräp. Det är under all kritik.

Epic är seriösare och har resurserna du pratar om. För att inte tala om hur enkelt det är att optimera de befintliga Unreal Engine versionerna. Tråkigt att dom inte slänger in 60fps i kampanjen också, men ska ta en titt på detta!

FML
Medlem
Skrivet av jehuty:
Skrivet av kentxy:

Man borde tycka att XBone och PS4 ska kräva mer av utvecklarna..

Du menar Microsoft och Sony va?

Såklart! Men ville poängtera att de gällde current gen-maskinerna bara.

Medlem

Halo Collectors Edition är ett bra paket till Xbone också. Halo 2 online är grymt snyggt.

Medlem

Skräp till skräpmaskiner.

Medlem
Skrivet av kentxy:

Man borde tycka att XBone och PS4 ska kräva mer av utvecklarna. Spel som är 30fps och under(vilket är illa däran!) gör ju att man tycker att current gen consolerna är redan utdaterade och inte hänger med hårdvarumässigt.

De va bättre förr...

Det är ju ett faktum att hårdvaran i konsollerna redan är gammal när de släpps. Och som jag har sagt tidigare, hela nästjen hypen handlade om all prestanda och kvalitet som spelarna skulle få eftersom utvecklarna nu inte behövde hålla på med PowerPC-arkitekturen som ju var sååååå svår och dyr att koda till. Så nu fick de som de ville. Vad fick kunderna?

- Höjda priser
- Sämre utbud
- Sämre kvalitet

Grattis konsollare och likförbannat så försvarar ni de här svinen till sista blodsdroppen.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Ganska precis vad konsolerna förtjänar.

Medlem
Skrivet av Sille:

Skräp till skräpmaskiner.

Ja, för man skulle ju skylla på att ens PC är skräp när den inte kan spela Batman Arkham Knight i stabila 30fps...

1
Skriv svar