Solsemester = portabel gaming

Flakmonkey
Solsemester = portabel gaming

Spenderar en vecka på Gran Canaria med tjejen och vi kom båda fram till att
vi inte ville göra någonting överhuvudtaget. Alltså inte åka på någon
sightseeing, några äventyr eller shoppingrundor utan bara softa i
solstolen, bada lite i poolen, dricka pina colada, läsa böcker, njuta av
varandras sällskap och i mitt fall spela lite 3DS och Playstation Vita.
Just nu håller jag som synes på med Killzone: Mercenary. Livet kan vara
sämre

#blogg

Medlem
Solsemester = portabel gaming

Härligt att se lite kärlek till Playstation Vita. Själv håller jag på att spela igenom Metal Gear Solid 3: Snake Eater HD Edition på mitt Playstation Vita, och jag måste erkänna att det flyter på fantastiskt bra. Spelet stödjer till och med touch-skärmen, vilket är en oväntad funktion om man jämför med övriga omsläpp och portningar.

HD Edition rekommenderas varmt!


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Inaktiv

Hur kan du lägga tid på datorspel och bloggande. När du är på semester utomlands med sol, bad, god mat etc... Uttråkad eller bara bekräftelsebehov?

Medlem

Ser ju chill ut dock, gör man inget annat så, det är också ganska skönt att sitta med en dator ute


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av deep9:

Hur kan du lägga tid på datorspel och bloggande. När du är på semester utomlands med sol, bad, god mat etc... Uttråkad eller bara bekräftelsebehov?

Semester handlar väl om att göra det man vill, inte göra det som andra förväntar sig av en att man gör på en semester?


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem
Skrivet av deep9:

Hur kan du lägga tid på datorspel och bloggande. När du är på semester utomlands med sol, bad, god mat etc... Uttråkad eller bara bekräftelsebehov?

Retar ju alltid någon?

Flakmonkey
Skrivet av Puscifer:

Härligt att se lite kärlek till Playstation Vita. Själv håller jag på att spela igenom Metal Gear Solid 3: Snake Eater HD Edition på mitt Playstation Vita, och jag måste erkänna att det flyter på fantastiskt bra. Spelet stödjer till och med touch-skärmen, vilket är en oväntad funktion om man jämför med övriga omsläpp och portningar.

HD Edition rekommenderas varmt!

Mmm en härlig maskin helt klart. Får lite Dreamcast-vibbar på det sättet att den inte får den uppskattning den förtjänar i form av försäljningssiffror.

Skrivet av Xeran:
Skrivet av deep9:

Hur kan du lägga tid på datorspel och bloggande. När du är på semester utomlands med sol, bad, god mat etc... Uttråkad eller bara bekräftelsebehov?

Semester handlar väl om att göra det man vill, inte göra det som andra förväntar sig av en att man gör på en semester?

Precis så. Vi har många gånger gjort det som förväntas och varit stressade över att man inte hunnit med att göra allt man "ska göra". Nu är det ingenting som vi "ska göra" förutom att ta de lungt och ladda batterierna.

Sol, bad och god mat är precis vad vi pysslar med. Sen kan jag som bränner mig superlätt inte ligga ute i direkt solsken alltför länge utan då blir det under parasoll och då kan jag istället för att läsa spela lite TV-spel. Så varför då inte göra det om det är det som jag vill göra?

Sen att blogga. Visst är det ett visst bekräftelsebehov där men det verkar också ändå som att vissa gillar att läsa det om jag postat här (även om jag har lite svårt att förstå exakt vad) så varför inte ge det en 5-10 minuter på kvällen? Återigen om det är något jag ändå tycker är lite kul.

Medlem
Skrivet av deep9:

Hur kan du lägga tid på datorspel och bloggande. När du är på semester utomlands med sol, bad, god mat etc... Uttråkad eller bara bekräftelsebehov?

Vissa åker bort för att komma bort från vardagen. Många begår misstaget att man ska göra allt när man semestrar, vilket innebär mer stress. Bättre att bara chilla och göra vad man känner för att göra än att tvinga på sig något man kanske inte har lust med.

Jag personligen hade inte haft något emot att sitta på playan med mitt 3DS. Som det är nu så räcker det med att titta ut genom fönstret för att bli deprimerad. Regn, regn, regn.

1
Skriv svar