Efter CS-proffsets Adderall-utspel: ESL tar krafttag mot doping

Robot
Efter CS-proffsets Adderall-utspel: ESL tar krafttag mot doping
Medlem
Efter CS-proffsets Adderall-utspel: ESL tar krafttag mot doping

Om det nu skall vara en sport som alla andra så skall det ta mig katten kontrolleras som andra sporter.

Massa kids som trillar piller...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Så länge det finns pengar att tjäna kommer alltid någon att försöka hitta genvägar för att vinna.

Medlem

Idiotiskt. Ska det kallas sport så bör man få ta prestationshöjare.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Inaktiv
Skrivet av Kleptoman:

Idiotiskt. Ska det kallas sport så bör man få ta prestationshöjare.

what? som att doping är lagligt i andra sporter?

Medlem

Jo där är väl ingen produkt som gör att man vinner utan att träna MEN där finns produkter som gör att man orkar mer än vad man kanske egentligen gör och därför kan man vinna.

Tjatas de om att e-sport skall va en sport så ska de också behandlas på samma sätt.

Medlem

Borde inte vara så svårt att ta fram ett pisstest för det, tvivlar att majoriteten har recept.


signatur

Xd

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Idiotiskt. Ska det kallas sport så bör man få ta prestationshöjare.

Idiotiskt.

Medlem

Alla kommer bara fixa recept, alla som spelar cs:go kommer ha adhd.

Inaktiv

Bara för att "alla tar det" ät ju ingen ursäkt att fuska.
kan man lika gärna köra med hacks på turneringarna. Mindre skadligt för kroppen.

Medlem

räcker med bra sömn, lite kaffe och redbull/powerkings innan tävling.. gjorde det på mina gamla tider när man spelade sra3l

Har alltid tyckt att man ska ha alternativa tävlingar där doping och kroppsmodifikationer är helt fritt. Typ cyborg olympics. Fatta hur coolt det skulle bli efter några år när de tävlande får spons av läkemedels- och protesföretag som bygger om människorna till de ultimata sportmaskinerna!

Medlem

Ska bli intressant å se hur långt man kommer gå. Kanske (hoppas) så tas även energidryckerna bort också

Medlem

"Precis som i vilken annan sport som helst så vinner man genom att träna och arbeta hårt. "

Precis som i cykelsporten

Medlem

;D

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Idiotiskt. Ska det kallas sport så bör man få ta prestationshöjare.

Hahahahahaha...jag finner inte ord xD


signatur

MattiAceGaming

Medlem

Borde ju inte vara särskilt svårt att fixa drogtest..?


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Förbjud koffein!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

När jag var ung drack man Jolt Cola

Medlem
Skrivet av Mabec:

Ska bli intressant å se hur långt man kommer gå. Kanske (hoppas) så tas även energidryckerna bort också

Energidrycker kommer (troligtvis) aldrig att försvinna från esporten.
För mycket pengar bakom och det är på intet sätt jämförbart med betablockare, adderall och andra liknande medel som använts flitigt i esporten.

Dock hoppas jag att Monster, Redbull och andra tillverkare åtminstone kommer att bytas ut mot mer hälsosamma alternativ så som nocco och celsius.

Skrivet av baggso:

När jag var ung drack man Jolt Cola

Det var tider det!

Medlem
Skrivet av anon_165499:
Skrivet av Kleptoman:

Idiotiskt. Ska det kallas sport så bör man få ta prestationshöjare.

what? som att doping är lagligt i andra sporter?

Lagligt, nej men trofan att varenda top 10 i världen någon gång har dopat sig.

Medlem

Minns redan för 10årsen hur amfetamin/adderal var en "snackis" på stora Lan som tex. Dreamhack. Verkligen ingen chock för mig detta. Men, bra att de nu tar tag i saken. Visst sitt hemma och knapra piller eller rök på eller vad som. Dock blir det en halt annan grej när man ska tävla på "riktigt". Samtidigt skrattar nog många idrottare om saken både om "riktigt" dopning och detta. Alla idrottare tar mer eller mindre någon form av prestationshöjande medel, då menar jag inte bara PWOs osv.

Men, som sagt bra att de försöker ta tag i saken.

Medlem
Skrivet av TwiZtah:
Skrivet av Timosaki:
Skrivet av Kleptoman:

Idiotiskt. Ska det kallas sport så bör man få ta prestationshöjare.

what? som att doping är lagligt i andra sporter?

Lagligt, nej men trofan att varenda top 10 i världen någon gång har dopat sig.

Det gör det inte mer ok iofs.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

D.K
Medlem
Skrivet av pewwww:

Alla kommer bara fixa recept, alla som spelar cs:go kommer ha adhd.

Blir ju problem när vi i Sverige har läkare som är väldigt restriktiva när det kommer till att skriva ut ritalin eller concerta (adderal är vad jag förstått extremt ovanligt här), och att det dessutom är narkotikaklassat. I USA däremot (och kanske andra länder) är det betydligt mycket enklare att få det lagligt.

Medlem
Skrivet av D.K:
Skrivet av pewwww:

Alla kommer bara fixa recept, alla som spelar cs:go kommer ha adhd.

Blir ju problem när vi i Sverige har läkare som är väldigt restriktiva när det kommer till att skriva ut ritalin eller concerta (adderal är vad jag förstått extremt ovanligt här), och att det dessutom är narkotikaklassat. I USA däremot (och kanske andra länder) är det betydligt mycket enklare att få det lagligt.

Ja precis, här har vi ju faktiskt metoder för att ställa en diagnos. Det här är ett självklart steg för den växande esporten, som kommer förvånansvärt sent.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Idiotiskt. Ska det kallas sport så bör man få ta prestationshöjare.

Är det här ditt sätt att säga att du är för dålig för att kunna spela på hög nivå utan droger?

Medlem
Skrivet av slartibartfast:

Har alltid tyckt att man ska ha alternativa tävlingar där doping och kroppsmodifikationer är helt fritt. Typ cyborg olympics. Fatta hur coolt det skulle bli efter några år när de tävlande får spons av läkemedels- och protesföretag som bygger om människorna till de ultimata sportmaskinerna!

Haha, den var bra. Ironi!

Medlem

Tycker e-sport ska ha regler om doping som andra sporter, men jag tror inte drogerna gör så stor skillnad. Det behövs fortfarande träning, teamwork och skill för att vinna..

Men om de inför drogtester, vilka droger kommer de leta efter, och hur långt tillbaka mäter dem? 24h innan?

Medlem
Skrivet av hazardous:

Tycker e-sport ska ha regler om doping som andra sporter, men jag tror inte drogerna gör så stor skillnad. Det behövs fortfarande träning, teamwork och skill för att vinna..

Men om de inför drogtester, vilka droger kommer de leta efter, och hur långt tillbaka mäter dem? 24h innan?

Drogerna gör skillnad i längden. Ska du spela en timmars lång CS-match så kommer det göra all skillnad i världen att du är påverkad på ett sätt som gör att du får onaturligt stark koncentration och fokus och blir extremt pigg.

Medlem
Skrivet av delli:

Jo där är väl ingen produkt som gör att man vinner utan att träna MEN där finns produkter som gör att man orkar mer än vad man kanske egentligen gör och därför kan man vinna.

Tjatas de om att e-sport skall va en sport så ska de också behandlas på samma sätt.

Långsiktigt bruk samt "rebound-effekten" ( då den går ur kroppen, rent helvete ibland) som kommer med kan inte vara allt för optimalt!

12
Skriv svar