Star Citizens fps-läge ska släppas om några veckor
Hur många gånger ska medlemmarna behöva förklara för FZ.se att företaget som utvecklar Star Citizen heter Cloud Imperium Games och inte Roberts Space Industries?
De gör allt vad de kan, "CIG" att marknadsföra sig som just "RSI". I det stora hela gör det ingen skillnad, men visst. Rätt ska vara rätt.
"Legitimation", "Limitegation", "Lettigemasion ..."
Hur många gånger ska medlemmarna behöva förklara för FZ.se att företaget som utvecklar Star Citizen heter Cloud Imperium Games och inte Roberts Space Industries?
Tycker ändå att CIG får skylla sig själva när de döper sin hemsida till Roberts space industries, det är upplagt för missförstånd.
https://en.wikipedia.org/wiki/Subsidiary
Läs på innan du skriker dig hes;)
I detta läge behöver man inte använda parent företagets namn eftersom man marknadsför sig under rsi
quod similis saporem blandeque coruscant
Hur många gånger ska medlemmarna behöva förklara för FZ.se att företaget som utvecklar Star Citizen heter Cloud Imperium Games och inte Roberts Space Industries?
Längst ner på deras sida står det:
Cloud Imperium Games Corporation & Roberts Space Industries Corp.
& Roberts Space Industries International Ltd.
Lite långt att skriva allt det där iofs. Men det står ju iaf Roberts två ggr.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Mest irrelevanta och ointressanta modulen. Spännande!
Som enskild modul så är den ganska ointressant. Ungefär som vilket annat scifi shooter som helst, men det kommer nog att vara en väldigt spännande del av Star Citizens helhet när alla moduler knyts samman.
Mest irrelevanta och ointressanta modulen. Spännande!
Som enskild modul så är den ganska ointressant. Ungefär som vilket annat scifi shooter som helst, men det kommer nog att vara en väldigt spännande del av Star Citizens helhet när alla moduler knyts samman.
Återstår att se. Är personligen enormt less på FPS och hoppas verkligen att man kan undvika den delen utan att gå miste om för mycket.
Återstår att se. Är personligen enormt less på FPS och hoppas verkligen att man kan undvika den delen utan att gå miste om för mycket.
Håller med, och det känns knasigt att de tänker släppa den som en modul nu. Har de som satsat pengar verkligen önskat detta?
Skala bort allt krimskrams och fokusera på skepp i rymden och allt runt det.
Återstår att se. Är personligen enormt less på FPS och hoppas verkligen att man kan undvika den delen utan att gå miste om för mycket.
Håller med, och det känns knasigt att de tänker släppa den som en modul nu. Har de som satsat pengar verkligen önskat detta?
Skala bort allt krimskrams och fokusera på skepp i rymden och allt runt det.
Nja, det är knappast krimskrams. FPS-delen fanns med på tidigt stadium och är en rätt viktig del av SC.
För vad händer t ex när du attackerat ett fiendeskepp och satt det ur drift? Du vill förstås borda och ta över det! Enter FPS
Det verkar finnas nån sorts uppfattning om att bara för att en del av spelet utvecklas så prioriterar man bort alla andra delar när det i praktiken är olika grupper/team som sköter utvecklingen av sin respektive del så det här påverkar inte själva skepps delen negativt över huvud taget.
Hur många gånger ska medlemmarna behöva förklara för FZ.se att företaget som utvecklar Star Citizen heter Cloud Imperium Games och inte Roberts Space Industries?
Även om CIG utvecklar spelet så marknadsför de Star Citizen genom dotterbolaget Roberts Space Industries. Det är ett officiellt alias för CGI i allt som berör Star Citizen och därmed är det inte alls fel att säga att RSI är utvecklaren. Det är ju dessutom via RSI som i stort sett alla pengar går in i företaget.
Utvecklarnas attityd till flygkontroller och stora vikt på mus/tgb fick mig att tappa all pepp inför detta.
Warthunder återblickar
Nä, i dagsläget är jag glad hag inte la in särskilt mycket pengar, hoppas verkligen att de ändrar inställning dock.
"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."
Hur många gånger ska medlemmarna behöva förklara för FZ.se att företaget som utvecklar Star Citizen heter Cloud Imperium Games och inte Roberts Space Industries?
De gör allt vad de kan, "CIG" att marknadsföra sig som just "RSI". I det stora hela gör det ingen skillnad, men visst. Rätt ska vara rätt.
"Legitimation", "Limitegation", "Lettigemasion ..."
RSI är det fiktiva namnet (ingame). Artikeln är faktiskt skrivet på ett ganska slappt sätt. "ett gäng experter" är i själva verket folk som arbetat med att utveckla Cryengine mm. Crytek ska själva gått ut med kritik angående att CIG "stulit" personal, detta är dock inget jag kan lägga in en källa till dock och om folk väljer att byta företag till CIG som har ett enormt intresse av att utveckla deras skapelse, i rest my case.
Artikeln är skriven på ett sätt som får det att låta som om det handlar om olika spel. Det är inget fel i det, FZ har säkert massa att skriva om och gå igenom, research etc. Det är inte alla som är fans av SC ännu, eller kommer aldrig bli det heller, så förstår om den som skrivit artikeln inte "orkat" läsa på om det.
Mest irrelevanta och ointressanta modulen. Spännande!
Som enskild modul så är den ganska ointressant. Ungefär som vilket annat scifi shooter som helst, men det kommer nog att vara en väldigt spännande del av Star Citizens helhet när alla moduler knyts samman.
Återstår att se. Är personligen enormt less på FPS och hoppas verkligen att man kan undvika den delen utan att gå miste om för mycket.
Vad jag kan minnas så har det alltid varit chris roberts dröm att kunna göra mera än bara flyga runt men de har inte haft verktygen för att göra det..
Personligen så tycker jag det blir rätt trist i längden att bara flyga runt, känner mig innestängd.. landa, sälja, reparera etc etc.. och ut och flyga igen..
Nu kan man landa på en planet, dött skepp eller nått liknande, ta sig ut från sitt skepp och explora platsen man landade på, loota något coolt.. om man har förstört ett skepp i combat så kan man behöva hoppa ut från skeppet flyga ut och hämta in items.. kanske kan t.o.m landa på en stor astroid och explora, mine´a osv osv.. fps är inte bara för att döda andra.. det blir mer djup i spelet tack vare fps delen, och det... det är ett riktigt scifi mmo
Vad jag kan minnas så har det alltid varit chris roberts dröm att kunna göra mera än bara flyga runt men de har inte haft verktygen för att göra det..
Stämmer, läs på wikipedia om Freelancer:
"Originally, Roberts promised features such as automated flight maneuvers, dynamic economies, and a multiplayer mode that could host thousands of players, but diminished versions of these features were implemented in the final release"
Och från IGNs recension:
"It's been an MMO. It hasn't been an MMO. It's been a space-sim. It hasn't been a space-sim. It's been an on-rails shooter. It hasn't been an on-rails shooter."
"It may have been in development for six years..."
Dessa mål var totalt orealistiska att nå med de resurser och den budget de hade, varför företaget tvingades bli uppköpta av Microsoft istället för att gå i konkurs efter att spelet försenats med flera år.
Så med kunskap om bakgrunden... Hur höga och orealistiska mål tror ni att CR har satt denna gången när hundratusentals fans donerat astronomiska summor till dem?
( Hint: deras senaste utspel var ju ett ingame yrke där du kan vara charter-flyg kapten och spela minigames som går ut på att blanda drinkar till dina resenärer... )
https://en.wikipedia.org/wiki/Subsidiary
Läs på innan du skriker dig hes;)
I detta läge behöver man inte använda parent företagets namn eftersom man marknadsför sig under rsi
Har inte skrikit överhuvudtaget. Utvecklaren av spelet heter alltjämt Cloud Imperium Games.
Roberts Space Industries (RSI)
A CIG subsidiary/division created for marketing purposes, RSI is the branding entity [sic!] of Star Citizen.
Finns ingen anledning att referera till en spelstudio som inte existerar, blir bara förvirrande, särskilt i framtiden om CIG gör flera spel och man snabbt vill kunna få en överblick över deras katalog. RSI är en del av marknadsföringen, främst ett varumärke, inte en spelstudio. Samtliga större spelsidor som t ex IGN och Gamespot uppger att det är CIG som är utvecklare av spelet, för att inte tala om Cloud Imperium själva.
"Under Roberts leadership using his long-standing relationships in the game space, Cloud Imperium quickly assembled a top tier development team for the creation of art assets, story elements, and an extensive prototype for its first game Star Citizen. Star Citizen is being marketed and launched via robertsspaceindustries.com."
https://cloudimperiumgames.com/about
"Marketed and launched", inte utvecklat
Petitesser givetvis men är ju ingen stor sak för FZ.se att ändra...