Naughty Dog: "Vi trodde att The Last of Us skulle floppa"

Robot
Naughty Dog: "Vi trodde att The Last of Us skulle floppa"

En av de mest hyllade titlarna på senare år var inget säkert kort för Naughty Dog.

#naughty-dog, #the-last-of-us-remastered, #sony


Medlem
Naughty Dog: "Vi trodde att The Last of Us skulle floppa"

PC?

Medlem
Skrivet av nils45:

PC?

Ne.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Avstängd

Har de käkat gammal ost?

Medlem

Har ännu inte spelat det, ska inskaffa Remastered versionen till PS4:a senare i år!


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem
Skrivet av Tapiwen:

Har ännu inte spelat det, ska inskaffa Remastered versionen till PS4:a senare i år!

Jag hade inte heller spelat det för 6 månader sen, sen köpte jag det till PS4 och insåg vilket misstag jag gjort som inte spelat igenom det innan! Köp nu direkt! Det bästa spelet jag kört. En otrolig story!

Medlem
Skrivet av Tapiwen:

Har ännu inte spelat det, ska inskaffa Remastered versionen till PS4:a senare i år!

Du kommer nog inte bli besviken. Varför vänta?

Medlem

Gamepkay är ju inget vidare egentligen. Trista pussel också och Storyn är medioker.

Medlem

Bra intervju. Tyckte det var intressant när utvecklarna berättade att de är rätt avundsjuka på oss spelare som får chansen att uppleva spelet på ett sätt som de själva aldrig kan göra.

Kan förstå dem, för de gjorde grymt bra jobb med spelet.

Medlem

Det är rätt inställning, som när man skriver tenta och är övertygad om att man bommat och får VG. Motsatt; när man självfortroendet är på topp så blir det rest eller svagt G.

Medlem
Skrivet av TheConsul:
Skrivet av Tapiwen:

Har ännu inte spelat det, ska inskaffa Remastered versionen till PS4:a senare i år!

Du kommer nog inte bli besviken. Varför vänta?

Kan inte tala för personen du svarade, men rent spontant skulle jag väl gissa på att denne har andra saker som tar prioritet just nu, och att om denne köpt spelet så kanske den inte skulle kunna hålla sig!

Medlem
Skrivet av KatOne:

Det är rätt inställning, som när man skriver tenta och är övertygad om att man bommat och får VG. Motsatt; när man självfortroendet är på topp så blir det rest eller svagt G.

Oj, kunde inte var mer sant, på minner mig om ett naturvetenskaps prov jag gjorde

Medlem

För övrigt är det roligt att se den här videon, tänka sig att spelet blev det där mästervärket som bara dyker upp en gång per genre per konsollgeneration.

Medlem
Skrivet av DAoG:

Gamepkay är ju inget vidare egentligen. Trista pussel också och Storyn är medioker.

Tycker gameplay är mediokert men perfekt för ett spel med bra story och riktigt bra karaktärer.
När jag spelar ett Telltale spel önskar jag som hade lagt ner tid på storyn och karaktärerna och kanske slängt in lite mer gameplay och inte bara qte events så spelen hade varit i samma klass som Last of Us.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av TheConsul:
Skrivet av Tapiwen:

Har ännu inte spelat det, ska inskaffa Remastered versionen till PS4:a senare i år!

Du kommer nog inte bli besviken. Varför vänta?

Kan inte tala för personen du svarade, men rent spontant skulle jag väl gissa på att denne har andra saker som tar prioritet just nu, och att om denne köpt spelet så kanske den inte skulle kunna hålla sig!

Eh, vad kan ha högre prio än en riktigt gött spel? (Ironisk)
Mitt varför vänta var mer en uppmaning än en fråga, typ som att få mitsukniven på köpet om man ringer inom 10 min.

Spelet är riktigt bra, men det finns vissa stunder som bara är meh.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Spelet är riktigt bra, men det finns vissa stunder som bara är meh.

Men inte många. Jag kan till exempel inte nämna någon på rak arm personligen, även om jag säkert håller med dig. Jag har svårt att säga annat än att TLoU är det bästa spelet i genren på hela förra konsollgenerationen.

Skrivet av Xepheros:
Skrivet av walter_iego:

Spelet är riktigt bra, men det finns vissa stunder som bara är meh.

Men inte många. Jag kan till exempel inte nämna någon på rak arm personligen, även om jag säkert håller med dig. Jag har svårt att säga annat än att TLoU är det bästa spelet i genren på hela förra konsollgenerationen.

Det kom ju först på PS3:an och är egentligen "bara" lite uppdaterat.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

[Spoiler varning]
Jag lämnar den här här: https://youtu.be/bAzqDgKYfiM
En fantastisk analys om hur kass story det är i The Last of Us, gameplay är för övrigt inte heller någonting att hänga i granen, [insert random gunfight i alla tomma områden].

FM-guru
F.d. Sisyr

Svårt att förstå alla hyllningar för storyn - den är ju hur platt och tråkig som helst? Karaktärsutvecklingen är emellertid rätt bra.

1
Skriv svar