Fan-remaken av Resident Evil 2 släpps i sommar

Robot
Fan-remaken av Resident Evil 2 släpps i sommar

Gör inte utvecklarna något får spelarna ta den odöda saken i egna händer.

#resident-evil-2, #resident-evil-4, #capcom


Medlem
Fan-remaken av Resident Evil 2 släpps i sommar

Häftigt!


signatur

Nämen!

Medlem

Hur ska man läsa rubriken?

Medlem

På de youtube-klippen ni har inlagda i artikeln så står det att det är en alpha version av spelet som kommer att släppas denna sommaren. Så folk inte räknar med en fullfjädrad och färdig remake av RE2. Tänkte bara det kunde vara värt att nämna

Citat:

Enjoy and get ready for the PC Unreal Engine 4 Alpha FREE RELEASE this Summer

Medlem

Vart har bussen och vapenaffärsägaren tagit vägen?

Medlem

Gratis är alltid gott! Mumma!

Medlem

intressant har helt glömt detta, trodde det var nerlagt sen länge som det oftast brukar bli..

Medlem

What?

Skulle de släppa det här spelet till allmänheten?!? Han snubben visade ju bara upp spelet för skoj skull....

Detta blir att skaffa sen.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Inaktiv

Kommer nog att stängas ner av capcoms advokater när det börjar skrivas om det i spelpressen.

Medlem
Medlem

När de nu ändå har gjort om hela spelet, varför i helvete gjorde de inte det till första person? Det här perspektivet är ju det värsta någonsin där ryggtavlan tar bort en 3djedel av bilden.

Jag kommer aldrig begripa det designvalet och av vilken anledning folk skulle tycka att det känns bekvämt.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av azynkron:

När de nu ändå har gjort om hela spelet, varför i helvete gjorde de inte det till första person? Det här perspektivet är ju det värsta någonsin där ryggtavlan tar bort en 3djedel av bilden.

Jag kommer aldrig begripa det designvalet och av vilken anledning folk skulle tycka att det känns bekvämt.

Tror Capcom valde det som en skrämseltaktik. Om två personer går på ett läskigt ställe kommer den som är minst rädd att gå först (spelkaraktären) medans den som är mest rädd går bakom och tittar över axeln (spelaren).

SoL
Medlem

Men vart är dom olika kamera vinklarna?? De e ju halva charmen med survival horror spelen.
Jag vill hellre att capcom gör en remake på tvåan eftersom ettan blev grymt bra!

1
Skriv svar