Storpatchen 1.07 är nu live i The Witcher 3 – med försämrad bilduppdatering till konsolerna

Medlem

För mej har det blivit sämre fps på PC. Innan 1.07 låg jag på mellan 50-60 fps med high settings, nu ligger jag på mellan 30-50 och upplever 'micro stutters'. Har läst att steam achievements inte längre funkar och att vikten på vissa items stannar i ditt inventory efter att du sålt eller droppat dom. Så får väl vänta några veckor till innan man kan spela igen..

Medlem

uppenbart att det är många förbättringar i patchen men synd att de inte kan hålla sig till 30fps bara ;-/

Medlem
Skrivet av Galactica:
Skrivet av caelestis:

Tänk om alla utvecklare kunde göra som utvecklarna av last of us och låta MIG välja om jag vill köra 60 fps med sämre grafik... Det hade jag förmodligen gjort 8 dagar i veckan. Hur svårt kan det vara? Om man ändå gör det till PC finns ju redan massor med inställningar... Man kanske till och med skulle kunna få välja själv vad som skall bli sämre.

Fast nu är detta konsol så du spelar vad Sony och utvecklarna har valt och i detta läget vill de ha "filmkänsla".

Valmöjligheter på en konsol, nu skall vi inte förvirra användarna....

Varken Sony eller Microsoft har något att säga till om vad gäller 30 eller 60 fps, om de inte på något sätt har en deal med företaget som utvecklar.

Det är där med "filmkänsla" är riktig skitsnack, de vill ha bättre grafik helt enkelt, grafik säljer spel. 60 fps syns inte i trailers.

Om man kör 30 fps som standard, och byter i en meny så tror jag inte det är på tok förvirrande.

Men blir du förvirrad av två val som säger:
1. best graphics, lower framerate (30 fps).
2. lower graphics, best framerate (60 fps).

Så skulle jag vilja påstå att du har större problem att handskas med.

Medlem

Ett av de bästa spelen någonsin, synd bara att fighting kontrollerna inte var lite bättre

Medlem

Bra patch! Nu bromsar man inte automatiskt till om man ska plocka upp en planta springande.

Medlem

Nvidia hairworks AA, så jag har längtat

Medlem

Synd bara att det inte ens går att ladda ner patchen i Sverige: https://twitter.com/Marcin360/status/622456694094827520


signatur

"Vilken jävla smäll!"

-Dynamit-Harry, ökänd psykopat

Medlem

(PC) Inte haft något problem med spelet innan. Efter uppdateringen nu så laggar det och buggar något fruktansvärt. Ligger på 60+ i FPS. Hoppas det kommer någon lösning på detta snarast

Medlem

Vissa har det värre... (Batman).


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av caelestis:

Varken Sony eller Microsoft har något att säga till om vad gäller 30 eller 60 fps, om de inte på något sätt har en deal med företaget som utvecklar.

De har tvärtom en jävla massa att säga till om. Varje spel och uppdatering måste nämligen godkännas och licensieras via respektive bolag och du tror väl inte att de tillåter vad som helst att släppas på deras heliga nästjen?
Jag är tvärtom förvånad att de släppt igenom så mycket skit som de har på sistonde.. men det är klart, de har inte så mycket att välja på.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av vaihela:

Patchen sitter på 7591MB till ps4.. Måste vara ett stort stash de lägger till.

2,1GB till PC, vi fick tydligen behålla FPS'en men till kostnad av mindre stash

EDIT:
heh, det var nedladdningsstorleken tydligen... när jag försökte installera patchen fick jag att den kräver 7GB ledigt.

Inaktiv
Skrivet av anon_165499:

och då var redan ps4 fps nästintill ospelbar...

Det är framför allt på PS4 (som har högre upplösning än Xbox) när vädret blåser upp som FPS sjunker som en gråsten i vatten. Jag tycker det är bedrövligt att spela ibland och får "vila" (meditera) i spelet till en tidpunkt i spelet då vädret är bättre för att det inte ska lagga.

Medlem

Jag är nog väldigt lyckligt lottad för jag stör mej aldrig på ps4 spel. Och då spelar jag och har många också! PC aldrig igen

Medlem

Dom har inte en lyckats släppa patchen på hela helgen och nu är Måndagen slut med. Så jävla kassa människor

Medlem

Varför kan vissa i Sverige ladda ner och vissa inte? Jag kunde ladda ner patchen (PS4) några timmar efter att den utannonserades.

Medlem

Har du digital eller disk?
Om disk, vad är serie nummer?

k3m
Medlem
Skrivet av Salami:

Inte spelat W3 men sägs att kontrollerna är totalt skräp?

Svammel!

Inaktiv

Jag vet att jag är lite sent ute men "here we go again..."

Medlem

Som tur är lirar jag 2:an än. Men man kommer väl inte från att uppdatera spelet på PS4:an?


signatur

Niet.

Medlem

En efterlängtad patch! Skönt att kunna lägga ifrån sig lite loot i stashen. Flyter ruggit bra för mig på PC, väldigt snyggt spel, inte märkt av nått nytt lagg.

Gillar utmaningen, är faktiskt rätt svårt om man kör på svåraste, man hamnar alltid på nått sidospår och möter hög lvlade monster, finns så mycket att utforska

k3m
Medlem
Skrivet av Theade:

Som tur är lirar jag 2:an än. Men man kommer väl inte från att uppdatera spelet på PS4:an?

Varför motviljan att uppdatera?

k3m
Medlem
Skrivet av Witchfinder:

Bra patch! Nu bromsar man inte automatiskt till om man ska plocka upp en planta springande.

Jag tycker man ska ha en animation för skördningen.

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av Theade:

Som tur är lirar jag 2:an än. Men man kommer väl inte från att uppdatera spelet på PS4:an?

Varför motviljan att uppdatera?

Det sägs ju att bilduppdateringen är sämre.. Stämmer det?


signatur

Niet.

k3m
Medlem
Skrivet av Theade:
Skrivet av k3m:
Skrivet av Theade:

Som tur är lirar jag 2:an än. Men man kommer väl inte från att uppdatera spelet på PS4:an?

Varför motviljan att uppdatera?

Det sägs ju att bilduppdateringen är sämre.. Stämmer det?

Kanske! Fast är det så, så kommer RED, enligt deras historia att släppa en patch som löser det. Jag menar, det är sjukt hur hårt de arbetar med sina spel efter släpp. Känns nästan kusligt, då det nft är vanligt att släppa trasiga spel och sedan strunta i det. Sedan så tycker jag fördelarna överväger nackdelarna i patchen. Vill du spela den bästa versionen av Wild hunt så vänta på den slutgiltiga versionen som troligtvis släpps någon gång nästa år!?

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av Witchfinder:

Bra patch! Nu bromsar man inte automatiskt till om man ska plocka upp en planta springande.

Jag tycker man ska ha en animation för skördningen.

Som då man ska ta en trofé, men i stället för jaktkniv är det en blomspade han plockar fram och snurrar ett varv i luften. Och muttrar "It has to be done ..."

k3m
Medlem
Skrivet av Witchfinder:
Skrivet av k3m:
Skrivet av Witchfinder:

Bra patch! Nu bromsar man inte automatiskt till om man ska plocka upp en planta springande.

Jag tycker man ska ha en animation för skördningen.

Som då man ska ta en trofé, men i stället för jaktkniv är det en blomspade han plockar fram och snurrar ett varv i luften. Och muttrar "It has to be done ..."

Ska finnas med! Det stärker inlevelsen. Självklart kan folk med dåliga nerver ha problem med sånt. Men det får de ta, finns nog med snabba spel där ute.

Medlem

kom på en till sak jag saknar. Igår när jag körde så stötte jag på ett banditgäng på häst, jag slog ihjäl dem och efter jag lootat dem så stod ju alla deras hästar kvar, hade vart grymt om man kunde Binda dem i varandra på led och rida dem till någon som köpte hästarna så man kunde få lite mer guld. Tycker synd om hästarna som ska stå där. Jag menar jag återvände till platsen efter ett tag och de stod kvar där. bara en liten kul fundering

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av Theade:
Skrivet av k3m:
Skrivet av Theade:

Som tur är lirar jag 2:an än. Men man kommer väl inte från att uppdatera spelet på PS4:an?

Varför motviljan att uppdatera?

Det sägs ju att bilduppdateringen är sämre.. Stämmer det?

Kanske! Fast är det så, så kommer RED, enligt deras historia att släppa en patch som löser det. Jag menar, det är sjukt hur hårt de arbetar med sina spel efter släpp. Känns nästan kusligt, då det nft är vanligt att släppa trasiga spel och sedan strunta i det. Sedan så tycker jag fördelarna överväger nackdelarna i patchen. Vill du spela den bästa versionen av Wild hunt så vänta på den slutgiltiga versionen som troligtvis släpps någon gång nästa år!?

Jag började spela igår. Spelade på 1.04 tidigare dock, tjuvkikade lite rättare sagt, ville ju spela klart 2:an först.
Nu när jag spelar 1.07 så vågar jag påstå att jag känner av en förbättring av.. det mesta. Inkl. bilduppdateringen. Grymt kul och gott!


signatur

Niet.

k3m
Medlem
Skrivet av Theade:
Skrivet av k3m:
Skrivet av Theade:
Skrivet av k3m:
Skrivet av Theade:

Som tur är lirar jag 2:an än. Men man kommer väl inte från att uppdatera spelet på PS4:an?

Varför motviljan att uppdatera?

Det sägs ju att bilduppdateringen är sämre.. Stämmer det?

Kanske! Fast är det så, så kommer RED, enligt deras historia att släppa en patch som löser det. Jag menar, det är sjukt hur hårt de arbetar med sina spel efter släpp. Känns nästan kusligt, då det nft är vanligt att släppa trasiga spel och sedan strunta i det. Sedan så tycker jag fördelarna överväger nackdelarna i patchen. Vill du spela den bästa versionen av Wild hunt så vänta på den slutgiltiga versionen som troligtvis släpps någon gång nästa år!?

Jag började spela igår. Spelade på 1.04 tidigare dock, tjuvkikade lite rättare sagt, ville ju spela klart 2:an först.
Nu när jag spelar 1.07 så vågar jag påstå att jag känner av en förbättring av.. det mesta. Inkl. bilduppdateringen. Grymt kul och gott!

Kul

12
Skriv svar