Project Cars till Wii U skrotas

Robot
Project Cars till Wii U skrotas

"I nuläget är Project Cars för mycket för Wii U", slår Slightly Mad fast.

#slightly-mad-studios, #project-cars, #nintendo


Medlem
Project Cars till Wii U skrotas

23 FPS, låter som XB1 dock...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

1 ynka fps till så hade det ju varit "filmkänsla" i spelet!

Medlem

Känner ju instinktivt att Nintendo borde hålla sig till spel som inte görs till de andra konsolerna, och då menar jag inte exklusiva titlar, utan sådant som mest lämpar sig för barn och familj. Det är ju sådana spel som gjort Nintendo till vad det är idag. Gulliga, charmiga spel...inte Call of Duty eller liknande...det finns andra konsoler och PC för sådant.

Medlem
Skrivet av Ender:

Känner ju instinktivt att Nintendo borde hålla sig till spel som inte görs till de andra konsolerna, och då menar jag inte exklusiva titlar, utan sådant som mest lämpar sig för barn och familj. Det är ju sådana spel som gjort Nintendo till vad det är idag. Gulliga, charmiga spel...inte Call of Duty eller liknande...det finns andra konsoler och PC för sådant.

Contra, Castlevania, Metroid, Shadowrun och SF2 är väl knappast gulliga barntitlar liksom.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Jag vill bara ha Zelda och Mario spelen.

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Ender:

Känner ju instinktivt att Nintendo borde hålla sig till spel som inte görs till de andra konsolerna, och då menar jag inte exklusiva titlar, utan sådant som mest lämpar sig för barn och familj. Det är ju sådana spel som gjort Nintendo till vad det är idag. Gulliga, charmiga spel...inte Call of Duty eller liknande...det finns andra konsoler och PC för sådant.

Contra, Castlevania, Metroid, Shadowrun och SF2 är väl knappast gulliga barntitlar liksom.

Spelade Metroid och Castlevania som liten på 8-bitars...fina minnen Kanske det var fåtalet pixlar som gjorde att det aldrig upplevdes som "läskigt", men det känns ju inte som CoD direkt. Poängen var att Nintendo kanske borde fokusera energin på att göra spel som det alltid gjort...barn och familjespel, något som MS och Sony inte verkar vara så intresserade av.
Ge oss mer äventyr, pussel och underhållning istället för mainstream action...det finns redan tillräckligt av det till PS/XB/PC.

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Ender:

Känner ju instinktivt att Nintendo borde hålla sig till spel som inte görs till de andra konsolerna, och då menar jag inte exklusiva titlar, utan sådant som mest lämpar sig för barn och familj. Det är ju sådana spel som gjort Nintendo till vad det är idag. Gulliga, charmiga spel...inte Call of Duty eller liknande...det finns andra konsoler och PC för sådant.

Contra, Castlevania, Metroid, Shadowrun och SF2 är väl knappast gulliga barntitlar liksom.

Shadow Gate, Metal Gear, Death Race, Ninja Gaiden osv.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Ender:

Känner ju instinktivt att Nintendo borde hålla sig till spel som inte görs till de andra konsolerna, och då menar jag inte exklusiva titlar, utan sådant som mest lämpar sig för barn och familj. Det är ju sådana spel som gjort Nintendo till vad det är idag. Gulliga, charmiga spel...inte Call of Duty eller liknande...det finns andra konsoler och PC för sådant.

Contra, Castlevania, Metroid, Shadowrun och SF2 är väl knappast gulliga barntitlar liksom.

Shadow Gate, Metal Gear, Death Race, Ninja Gaiden osv.

Killer Instinct, Golden Eye, Perfect Dark, Resident Evil, Eternal Darkness, Bayonetta 2 etc.

Medlem

Gulliga spel + Bayonetta 2 blir det för att vara helt korrekt


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

bara en kostnadsfråga, hade säkert gått att göra i 60fps om dom gjort all kod i assembler

Medlem

Jag tycker inte de ska flytta fokus till endast "gulliga" familjespel. Det vore nog sista spiken i kistan.
Snarare upplever jag att problemet ligger i att WiiU redan börjar visa ålderstecken alldeles för tidigt.

Hoppas att NX är något vettigt som kan leverera det Nintendo gör bäst OCH även vara kraftfull nog att hantera multiplattformstitlar.

Tråkigt nog så måste de väl kuva inför multiplattformsförbannelsen vi har idag. Handlar väl om att göra konsolen till en central del som gör det mesta ich tar det mesta utan att förlora sin egen identitet.

Idag skiter jag fullständigt i om det står Nintendo eller Sony på boxen. Det är bara en språngbräda för starta spelen, dock blir det ett problem på WiiU då det inte finns tillräckligt många spel som utgör mångfald och underhållning i ett spann en förväntar sig av en konsol.

Känns mer som en köpt en app snarare än en konsol numera

Medlem

Prestanda i klass med eller snabbare än PS4/X1 och voilá, Nintendo skulle ha en konsol som har tredjepartsspel och Nintendospel!
Nintendo har ju mycket exklusiva spel så det skulle ju helt klart locka folk som bara vill ha en konsol men ändå vill spela både "mainstream"-spel och Nintendospel.
Den skulle ju bli dyrare, men PS4 och X1 verkar ju inte kosta mycket mera än Wii U ändå.


signatur

1700X | NH-D15 | GTX 1070 Ti Strix | 16GB DDR4 | 500GB SSD | 2TB HDD

1
Skriv svar