Battlefield 3-beta vid köp av nya Medal of Honor

Robot
Battlefield 3-beta vid köp av nya Medal of Honor

Medal of Honor- och Battlefield-spelen samarbetar. Släpps det senare till konsol?

#nyhetstips, #ea, #medal-of-honor, #battlefield-3


Trevligt. Ett spel som man inte kommer att köpa.

Medlem

Skandal... dessutom gillar jag inte Frostbite motorn.

Medlem

"Xbox 360, PS3"

Då kan man gott hoppa över BF3 också. PC-versionen lär väl ändå försenas ett år för att sedan läggas ned, alternativ lanseras lika trasigt och konsolskadat som BC2.

Inaktiv

Jag är en kille som brukar föredra konsolspel framför PC, och det är för att jag tycker det är så jäkla nice att spela i soffan, chilla lite. Men nu när jag fick reda på att BF3 kommer också släppas till konsolmarknaden blev jag vansinnig. Jag kom ihåg när jag spelade BF2 för första gången får många år sedan, och jag säger bara en sak - minnen. Sådana stora och seriösa spel som BF2 och nu BF3 ska BARA fokusera på PC marknaden.
Ett exempel är att jag tror att inte PS3 eller Xbox 360 skulle klara av 64 spelare i en stor gigantisk planyta. Då kommer DICE göra små spelytor (de skyller på att det kommer bli intensivare) troligtvis 32 vs. 32 eller 12 vs. 12 inga inga flygplan eller dylikt. Det kommer troligtvis inte bli samma känsla när man kommer spelar BF3 som när man spelade BF2 som tonåring.

Det spelar ingen roll om man fokuserade på konsolerna för BFBC2 (Mirror's Edge etc.) för det är inte lika seriöst spel. Ja visst det vissa gillar små planytor, förstörbara hus osv. och jag kan inte ljuga - det var underhållande att spela multiplayern. Men den når aldrig samma känsla som när man spawna ute i fältet i BF2. Och som jag sa, vissa tycker kanske om denna typen av spel. Men inte vi hardcore battlefieldspelare! Nu har ni DICE gjort något för för "resten av publiken", nu får ni ge något bra for oss som skapade er. Utan oss, spelarna, så skulle ni inte hänga kvar mot alla andra storföretagare.

BF3 måste inte ha förstörbara byggnader, it doesn't matter! Ge oss bara samma känsla som BF2, tack!

Jag säger bara att DICE har många hardcorefans på spel nu. Sumpa inte er sista chans enligt många!

Medlem

Jaha, då var den spelserien förstörd oxå. Blir det en sketen consol port i alla fall....

Medlem

woot-a-fook?!

Medlem

Nu har dom skitit i det blå skåpet!!!

2010-07-31 dagen PC dog som spelplattform.


signatur

Hej! jag är ny här.

Medlem

ehm smart pr av dice/ea
Hur fasen tänkte dom.
det var väl väntat på något sätt men att man kan vara så girig
visst klart dom vill tjäna pengar man det finns väl för fasen gränser
På det här sättet får dom i alla fall inte mina pengar.


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Medlem

FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN! Jag som sett fram emot BF3 i så många år. Nu plötsligt tappade jag allt intresse. Jävla konsolrunkare DICE har blivit :'( Blir bara någon taskig port, samtidigt som spelet anpassas efter 5 år gamla konsolers teknik... BF är ett PC-spel! Har köpt alla BF spel till PC sedan BF1942 (Med undatag från BFBC2), men nu är det fan slut! Fan va arg jag blir!

Medlem

Lite tråkigt att det bara är specialversionen till ps3an som får en nyversion på MoH:Frontline :/


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Är det bara jag som tror att bf 3 kan bli bra ändå?

Medlem
Medlem

Jag blir så jäkla trött! BF3 på konsol? DICE trogna hardcore-spelarna på PC? No way! Ni sviker en jäkla stor skara nu.

Så besviken!


signatur

| i7 i3770 3.5GHz | Corsair 8GB CL7 | Asus P8P77-V Pro | GTX 670 2GB | Corsair Vertex 4 SSD | Samsung 275T+ 27" 5ms | G19 | G3 | PC-360 |

Medlem
Medlem

jag trodde inte att DICE var så här tröga :evil:

Medlem

Mycket upp till bevis nu då. BF3 till konsol innbär väl att de måste tänka på konsolernas begränsningar och anpassa PC-verisionen efter alla arcade-konsoler och lata spelare som aldrig orkar med att köra hardcore.

Vad de bör göra är att skapa spel med enbart PC i tanken från början och sen tänka på konsolbegränsignar. Lite som de gjorde när de skapade BF2 till PC och sen ett annorlunda BF2 till Xbox och PS2.

Vi kommer nog garanterat inte få se något av detta i alla fall:
- 32 vs 32 eller mer. Men man kan ju alltid hoppas.
- BF2 Special Forces gear.
- Övning ger färdighet. Vem som helst kommer nog kunna hoppa in och skjuta på vem som helst utan någon skill.
- Modverktyg. Mod-scenen är död tack vare DLC.
- Att man ska kunna krypa liggandes i buskarna. Har dom tagit bort det en gång så antar jag att de hellre satsar på snabb arcade-action för att sälja mera. Stealth ger spelet så mycket mer. I BFV fanns ingen commander, så man kunde gräva en tunnelingång rätt in i USMC's bas om man lyckades smyga sig in. Det kändes otroligt belönande, betydligt mer än alla onödiga trophies och achievments.

Medlem

Vad fan är det med folk? Dissar ett spel för att det kommer till flera plattformar. /facepalm

"Xbox GOLD membership required for Xbox users. " Tar jag som att bara Xbox användare behöver det, inte alla andra.

Medlem

Varför konsol igen?! Dom har ju fan pumpat ut tillräckligt med BF spel till konsol (Battlefield 2: Modern Combat, Battlefield: BC, Battlefield: BC2 och Battlefield: 1943). Var stensäker på att BF3 skulle bli PC exklusivt, men nej nej. :@


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Nice! det här kommer bli asbra! hoppas dom kör frostbitemotorn och lite mindre banor än BF2 bara.

Medlem

Håller med alla föregående talare

Blir riktigt besviken på ea/dice och battlefield serien

Jag älskade också bfbc2 på pc tills jag blev typ rank 18~ och sedan började skiten komma, först knivbuggen som inte fixades på säkert (3 månader?) och alla andra jobbiga buggar som gjorde en totalt frustrerad.


signatur

Stolt supporter av FZ.
"So, you would dance with a complete stranger, but despise being? near me?"

Medlem
Skrivet av Yabba:

Nice! det här kommer bli asbra! hoppas dom kör frostbitemotorn och lite mindre banor än BF2 bara.

*aktiverar ironi-detektorn*
haha glöm inte autoaim och ta bort crouch-funktionen
det blir för komplicerat annars


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Medlem
Skrivet av zhrooms:

Nej seriöst, jag kommer nog avboka MoH, inte köpa BF3 för den delen heller, jävla "IDIOT" dice, trodde aldrig jag skulle säga det, men dom har verkligen svikt oss på PC, jag tänker då fan inte sitta och ångesta med BF3 som troligtvis kommer lida så innihelvete av konsolsjuka och skräpmotorn Frostbite, jag tyckte BFBC2 till PC var 5/5 när jag hade köpt det och kört 10 levelar, nu när man sitter på rank 30, på Hardcore servrar, dör 10 gånger i rad, för motorn är avföring, som tillåter 7åringar äga allt och alla, i CS krävs det skills, krävs inte ett jävla piss i BFBC2, vad har dice gjort för att fixa abuses, shotguns, grafikbugg'ar, och diverse problem.. nej juste, inte ett piss

Jag har ingen jävla förhoppning alls på BF3.. jag håller mig nog till BF2, som känns vara 50 år sen, då Dice "nu för tiden" är idioter, so? Om dom vill tjäna pengar, jag vill inte spela ett jävla skitspel.. brinn

http://img841.imageshack.us/img841/1945/bf3consolefu.jpg

Dice har bara gått ner sen BF2 släpptes, först slutade dom patcha BF2..

Släpper inte Bad Company till PC

Annonserar BF1943 till PC, ojsan, det kom visst aldrig till PC

Släpper Bad Company 2 till PC, suger kuk, problem överallt, arkadspel på hög nivå, 32 players, ej egna dedikerade servrar, 10 banor? driver dom, skräp SP, 100 gånger sämre än CoD's SP, och CoD Suger

Annonserar nya Vietnam, blir ungefär lika litet som BF1943, ska dom inte släppa det till PC då heller?

BF3 annonseras, beta går att få tag på till PC, men för det måste du köpa ett annat idiotspel, ok?

BF3, ej pc exklusivt? frostbite? BFBC2 fast med 64 players? lika få banor, fortfarande massa skitproblem?

Det ska krävas ett jävla mirakel från Dice om jag ska köpa BF3, fick jag bestämma om Dice skulle lägga ner nu, skulle jag stänga ner skiten och elda upp allt bevis på att det någonsin existerat

// Nerdrage?

Konstigt nog så finns det något vättigt i all nerdrage här

Känns som att Dice behöver ta in nytt blod bland dom högre possitionerna.
Någonstans måste dom ju se att folk är missnöjda.

Medlem

Så länge inte pc-versionen drabbas så är jag nöjd. Jag är en konsol-entusiast, men BF3 på konsol är som att kissa i motvind. BF bygger på att man ska kunna köra moddar, moddar som gör spelet ännu bättre, men det går ju inte på konsol. Lite besviken att DICE/EA inte la in mod support i BFBC2, och ännu mer besviken på att dom inte släpper Onslaught.

Medlem

"Gratis" mappacks som innehåller samma kartor som redan finns, bara med nya gamemodes.

Segt patchande som lämnar kvar uppenbara buggar och skapar nya problem.

Klara tecken på att konsol versionerna är de primära och att PCn kommer långt efter...

"Battlefield" är inte längre något uppenbart köp, något jag aldrig trodde skulle hända... men efter att ha sett BFBC2 och supporten för det så har jag tappat allt förtroende för Dice.

Medlem
Skrivet av trasen:

Känns som att Dice behöver ta in nytt blod bland dom högre possitionerna.
Någonstans måste dom ju se att folk är missnöjda.

Känns som att DICE borde göra en Infinity Ward och hoppa av från EA tåget och starta ny studio..

Medlem

PC dör pg.a piratkopiering.

Jag förstår utvecklare som hellre jobbar med PS3 och 360 än PC.

Medlem

Jag som satt och väntade på BF3 i förhoppningen om att det skulle vara PC-exklusivt. Nu kommer det förmodligen bli _mindre_ skala än BF2 istället för större, vilket man borde kunna förvänta sig om det släpps 6-7 år efter det senaste spelet i serien.

Jag antar att det är frostbite motorn om det släpps även på konsoler, och precis som Zhrooms så suger ju den motorn så hejdlöst att DICE inte förtjänar en fortsatt existens om det är sant att de ens överväger att göra BF3 med frostbite.

Jag hoppas att någon som jobbar på DICE ser hur internet exploderar i ilska och får cheferna att överväga en annan vision av hur Battlefield 3 ska se ut.

//Besviken BF2-veteran.

Medlem
Skrivet av unoR:

PC dör pg.a piratkopiering.

Jag förstår utvecklare som hellre jobbar med PS3 och 360 än PC.

rätta mig om jag har fel, men är inte BF spelen till 95% MP?
Dvs, inga pirater. Eller ja kanske någon (som att köra pirat-privat server i wow...)

Edit: Xbox är sjuk drabbat av piratkopiering säg inget annat


signatur

woop woop

Borde inte de flesta av er "sanna" BF2 veteraner redan haft er rage när de tog bort squadjumping i BF2? Om det var patch 1.4? Minns inte men vilket liv det var då... You know, i grunden rätt patetiskt att folk inte tröttnade på rage redan då.

Sen tror jag inte ens en bråkdel av er fattar vad det krävs både i ekonomiska resurser och mantimmar för att göra ett spel idag. Piratkopieringsargumentet är bullshit, på ett multiplayerspel som BF så kommer majoriteten köpa och sitta på rankade servrar ändå. Modern Warfare 2 sålde ju som smör eller? BFBC2 har nog dragit in sin beskärda del också, case closed.

BF2 var och är fortfarande riktigt snyggt för sin ålder men att ta fram nya modeller i säg 1000-2000 polygoner mer tar sin tid att få bra. 3D-artists knäpper inte med fingrarna sen är det klart vet ni. Ibland kanske man kommer fram till att något element i spelet inte funkar alls sen är det en bra mängd timmar som kanske är bortkastade. Det händer nog oftare än man tror.

Det enda man kan klaga på är väl att de lämnar handikappen från konsollerna, autoaim etc. kvar i PC versionerna. Fråga mig inte varför men det borde gå att ändra enkelt. Konsollerna behövs dock för att dra in pengarna för den extra tid som ett spel på dagens nivå kräver. Det får ni leva med. Vänta nu på spelet innan ni beter er som barnen ni var för 6-7 år sedan.

Skriv svar