Shigeru Miyamoto tar inte över Nintendo efter Iwata, enligt analytiker

Robot
Shigeru Miyamoto tar inte över Nintendo efter Iwata, enligt analytiker
Medlem
Shigeru Miyamoto tar inte över Nintendo efter Iwata, enligt analytiker

Jag har satt Takeda, Shibata och Miyamoto som mest troliga kandidater, men då Miyamoto förmodligen vill fortsätta arbeta nära utvecklare och hjälpa dem att utvecklas så tror jag mer att det står mellan Takeda och Shibata med Shibata som första val.

Takeda har bidragit väldigt mycket till Nintendos framgång, men han har också åldern emot sig. Han är 66 år, vilket betyder att han kan bli en kortvarig VD. Och då tror jag att Nintendo hellre kommer satsa på någon som kan bära företaget i många år framöver. Shibatas meriter som VD i både Australien och Europa lär dessutom väga väldigt mycket.

Medlem

Tror Miyamoto vill börja avlägga ansvar hellre än att få mer, han har ju nämnt flera gånger att han är sugen på att gå i pension.

Skribent
Skrivet av Bojkott:

Jag har satt Takeda, Shibata och Miyamoto som mest troliga kandidater, men då Miyamoto förmodligen vill fortsätta arbeta nära utvecklare och hjälpa dem att utvecklas så tror jag mer att det står mellan Takeda och Shibata med Shibata som första val.

Takeda har bidragit väldigt mycket till Nintendos framgång, men han har också åldern emot sig. Han är 66 år, vilket betyder att han kan bli en kortvarig VD. Och då tror jag att Nintendo hellre kommer satsa på någon som kan bära företaget i många år framöver. Shibatas meriter som VD i både Australien och Europa lär dessutom väga väldigt mycket.

Tänkvärt!

Skrivet av Luftman:

Tror Miyamoto vill börja avlägga ansvar hellre än att få mer, han har ju nämnt flera gånger att han är sugen på att gå i pension.

Om inte annat kan han ju få ta ett steg tillbaka och ägna sig åt att designa fram kul spelkoncept på liten skala, istället för att ansvara övergripande som han gör nu.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Jag har satt Takeda, Shibata och Miyamoto som mest troliga kandidater, men då Miyamoto förmodligen vill fortsätta arbeta nära utvecklare och hjälpa dem att utvecklas så tror jag mer att det står mellan Takeda och Shibata med Shibata som första val.

Takeda har bidragit väldigt mycket till Nintendos framgång, men han har också åldern emot sig. Han är 66 år, vilket betyder att han kan bli en kortvarig VD. Och då tror jag att Nintendo hellre kommer satsa på någon som kan bära företaget i många år framöver. Shibatas meriter som VD i både Australien och Europa lär dessutom väga väldigt mycket.

Jag tror det finns fördelar med att inte välja Miyamoto av just det du säger - att han antagligen har en bättre plats inom företaget nära utvecklarna. Han är en fantastiskt kreativ människa, och kommer alltid passa bättre i Mario-hattar än i kostym, med concept art istället för ekonomiska översikter.

Medlem

Hoppas det bara inte gör Nintendo till det sämre.


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Och enligt Nintendo och Miyamoto själva så?

1
Skriv svar