God of War III Remastered

Robot
God of War III Remastered

God of War vill vara en modern variant av det klassiska grekiska eposet. Men är Kratos okynnesvåld lika bra i den här reprisutgåvan?

#god-of-war, #god-of-war-iii, #god-of-war-iii-remastered, #bayonetta


Medlem
God of War III Remastered

Utan att kommentera själva recensionen, så undrar jag vad ni andra tycker om Ascension?
Började spela det förra året men tyckte det var segt och oengagerat, kändes inte alls som de tidigare titlarna.
Så har fortfarande inte klarat det

Någon som känner igen sig?


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Bra? skärpning, Mästerligt ska det ju stå

Medlem

Mycket trevligt, äntligen ska det bli av att prova på GoW.

Har inte spelat något i serien tidigare eftersom jag inte ägt någon Playstation innan PS4:an. Nu remastered och 1080p 60hz låter helt okej.

Medlem

Tycker God of War 3 till ps3 är det bästa i sin genre än idag. Vilka andra konkurrenter har sprungit förbi? Bayonetta 2 är enda jag kan tänka på som är riktigt bra men även där är det en bit ifrån GoW 3.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Castor.T:

Utan att kommentera själva recensionen, så undrar jag vad ni andra tycker om Ascension?
Började spela det förra året men tyckte det var segt och oengagerat, kändes inte alls som de tidigare titlarna.
Så har fortfarande inte klarat det

Någon som känner igen sig?

Du har helt rätt. Jag kände precis samma sak. Inte ett bra spel om du frågar mig. Jag spelade dock klart hela spelet.

Älskade däremot GoW3

Medlem
Skrivet av uffhund:
Skrivet av Castor.T:

Utan att kommentera själva recensionen, så undrar jag vad ni andra tycker om Ascension?
Började spela det förra året men tyckte det var segt och oengagerat, kändes inte alls som de tidigare titlarna.
Så har fortfarande inte klarat det

Någon som känner igen sig?

Du har helt rätt. Jag kände precis samma sak. Inte ett bra spel om du frågar mig. Jag spelade dock klart hela spelet.

Älskade däremot GoW3

Okej, kul att höra. Nä men får väl tvinga mig någongång framöver och klara ut den, men känns tungt.

Jo trean är nåt helt annat!


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Kommer att köpa det men kan tycka att det är lite tragiskt hur PS4 inte ens klarar av konstana 60fps på ett spel från förra generationen.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Kommer att köpa det men kan tycka att det är lite tragiskt hur PS4 inte ens klarar av konstana 60fps på ett spel från förra generationen.

Var står det? Tidigare talare menade på att det är högre upplösning och i 60(hz) fps.

Jag har aldrig lirat gow men tycker det ser svårt kul ut. Tänker dock inte köpa en ps4/ps3.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Kommer att köpa det men kan tycka att det är lite tragiskt hur PS4 inte ens klarar av konstana 60fps på ett spel från förra generationen.

Var har du fått det i från? Tycker det ser ut som att det håller 60fps alldeles utmärkt.

Medlem
Skrivet av Spit:
Skrivet av kebbe:

Kommer att köpa det men kan tycka att det är lite tragiskt hur PS4 inte ens klarar av konstana 60fps på ett spel från förra generationen.

Var har du fått det i från? Tycker det ser ut som att det håller 60fps alldeles utmärkt.

https://www.youtube.com/embed/KJjHARbMoyw

Ett flertal recensioner nämner att det inte är några låsta 60fps det handlar om utan att det förekommer märkbara framedrops. När God of War HD kom till PS3 talades det också om "äntligen 60fps" när det i själva verket ofta droppade långt under 30fps..

Medlem

Tur för mej att jag inte vet hur man mäter fps. För tydligen så värderingar jag spel mycket högre en om jag skulle brytt mej om det. Kunskap är inte alltid fördelaktigt..........

Medlem
Skrivet av kebbe:

Ett flertal recensioner nämner att det inte är några låsta 60fps det handlar om utan att det förekommer märkbara framedrops.

Jasså, källor på det?

Jag har inte läst någon recension som nämner dålig bilduppdatering under spelsekvenser, bara att mellansekvenserna verkar vara 30fps, men definitivt ingen som påstår att bilduppdateringen är ett problem som du får det att låta som.

Gamespot - "Smooth and exciting combat"
NZgamer - "that silky smooth framerate never falters"
Hardcoregamer - "it’s unclear whether or not this can drop, but there wasn’t a moment throughout the experience that it felt like it wasn’t running at this frame rate"

Än en gång, klippet som jag länkade till innan, den enda riktiga analysen som jag hittar, som du helt nonchalerar, visar en sju minuter spelsekvens utan några drops.

Skribent

Jag har inte märkt av några framedrops, kan jag inflika.

Medlem
Skrivet av Spit:
Skrivet av kebbe:

Ett flertal recensioner nämner att det inte är några låsta 60fps det handlar om utan att det förekommer märkbara framedrops.

Jasså, källor på det?

Jag har inte läst någon recension som nämner dålig bilduppdatering under spelsekvenser, bara att mellansekvenserna verkar vara 30fps, men definitivt ingen som påstår att bilduppdateringen är ett problem som du får det att låta som.

Gamespot - "Smooth and exciting combat"
NZgamer - "that silky smooth framerate never falters"
Hardcoregamer - "it’s unclear whether or not this can drop, but there wasn’t a moment throughout the experience that it felt like it wasn’t running at this frame rate"

Än en gång, klippet som jag länkade till innan, den enda riktiga analysen som jag hittar, som du helt nonchalerar, visar en sju minuter spelsekvens utan några drops.

https://www.youtube.com/embed/KJjHARbMoyw

Giantbomb nämner att frameraten är "något bättre" än PS3-versionen, IGN pekar noga ut att den inte är låst till 60 men oftast lyckas hålla det medan Gaming Trend menar att spelet håller "hyfsat stadiga" 60fps. Många andra nämner inte ens bilduppdateringen.

Anledningen till att jag inte ger mycket för den videon du länkar är för att det är 7 minuter av hyfsat lätta strider (tekniskt) av spelets inledning. Absolut inte representativt för hela spelet, GoW HD höll också 60fps bra i sin inledning..

Du får tycka och tro vad du vill, jag kommer ändå köpa spelet men vet med mig att maskinen inte pallar 60fps och undviker således besvikelsen.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Giantbomb nämner att frameraten är "något bättre" än PS3-versionen

Skrivet av Giantbomb:

"The power of the PlayStation 4 allows for some more detailed textures and a better framerate"

Nja, håller jag inte med om, känns mest som du försöker tolka det till din fördel, står bara att bilduppdateringen är bättre än originalet. Dom skriver inte att bilduppdateringen är, "något bättre" än PS3-versionen, som du vill få det till.

Skrivet av kebbe:

IGN pekar noga ut att den inte är låst till 60 men oftast lyckas hålla det.

Skrivet av IGN:

"On the bright side, its last-gen origin also means everything runs much better. The original PS3 version of GoW 3 hovers between 30 and 40 frames per second during gameplay, which is nice, but the Remastered PS4 version is significantly smoother. It’s not locked at 60 frames per second, but it was usually up there, and never dipped to a noticeable degree."

Gör dom? Än en gång känns det mest som du tar en mening och försöker vrida den till din fördel. Visst, dom nämner att bilduppdateringen inte är låst, men baserat på vad dom mer skriver, tycker jag dom verkar nöjda med prestandan, jag blir i alla fall inte orolig när jag läser det, tvärtom.

Skrivet av kebbe:

Många andra nämner inte ens bilduppdateringen.

Inte den bilden jag har fått, av dom recensioner jag läst, och det är många, nämner så gott som alla bilduppdateringen, och ingen av dom klagar eller får det att låta som något problem.

Jag säger inte att God of War III Remastered kommer vara absolut låst till 60fps 100% av tiden, det finns säkert stunder där det dippar något, men av allt jag läst och sett verkar det hända väldigt sällan och i så liten skala att det knappast är fog för oro.

Gamesradar - "Bumped to a razor-sharp resolution of 1080p and an unwavering 60 frames per second"

Gamecritics - "With an enhanced resolution and silky smooth framerate, this rendition now looks on par with most current-gen titles"

MMGN - "At 1080p resolution and a steady 60fps ensures God of War III Remastered lands the aesthetic beauty of the original games, but of course with a far smoother, attractive overall presentation."

Gamespot - "Smooth and exciting combat"

NZgamer - "that silky smooth framerate never falters"

Hardcoregamer - "it's unclear whether or not this can drop, but there wasn't a moment throughout the experience that it felt like it wasn't running at this frame rate"

Medlem
Skrivet av Spit:
Skrivet av kebbe:

Giantbomb nämner att frameraten är "något bättre" än PS3-versionen

Skrivet av Giantbomb:

"The power of the PlayStation 4 allows for some more detailed textures and a better framerate"

Nja, håller jag inte med om, känns mest som du försöker tolka det till din fördel, står bara att bilduppdateringen är bättre än originalet. Dom skriver inte att bilduppdateringen är, "något bättre" än PS3-versionen, som du vill få det till.

Skrivet av kebbe:

IGN pekar noga ut att den inte är låst till 60 men oftast lyckas hålla det.

Skrivet av IGN:

"On the bright side, its last-gen origin also means everything runs much better. The original PS3 version of GoW 3 hovers between 30 and 40 frames per second during gameplay, which is nice, but the Remastered PS4 version is significantly smoother. It’s not locked at 60 frames per second, but it was usually up there, and never dipped to a noticeable degree."

Gör dom? Än en gång känns det mest som du tar en mening och försöker vrida den till din fördel. Visst, dom nämner att bilduppdateringen inte är låst, men baserat på vad dom mer skriver, tycker jag dom verkar nöjda med prestandan, jag blir i alla fall inte orolig när jag läser det, tvärtom.

Skrivet av kebbe:

Många andra nämner inte ens bilduppdateringen.

Inte den bilden jag har fått, av dom recensioner jag läst, och det är många, nämner så gott som alla bilduppdateringen, och ingen av dom klagar eller får det att låta som något problem.

Jag säger inte att God of War III Remastered kommer vara absolut låst till 60fps 100% av tiden, det finns säkert stunder där det dippar något, men av allt jag läst och sett verkar det hända väldigt sällan och i så liten skala att det knappast är fog för oro.

Gamesradar - "Bumped to a razor-sharp resolution of 1080p and an unwavering 60 frames per second"

Gamecritics - "With an enhanced resolution and silky smooth framerate, this rendition now looks on par with most current-gen titles"

MMGN - "At 1080p resolution and a steady 60fps ensures God of War III Remastered lands the aesthetic beauty of the original games, but of course with a far smoother, attractive overall presentation."

Gamespot - "Smooth and exciting combat"

NZgamer - "that silky smooth framerate never falters"

Hardcoregamer - "it's unclear whether or not this can drop, but there wasn't a moment throughout the experience that it felt like it wasn't running at this frame rate"

Min ursprungliga kommentar var att det kändes tragiskt när PS4 inte klaeade av att hålla konstanta 60fps, det vill säga låsta, på ett spel från förra generationen - Så är även fallet. Jag försöker inte vrida någonting för att få det att framstå som att spelet går i 20fps, jag skrev att jag förväntade mig sådana dippar efter GoW HD (som hade det trots att det skulle vara låsta 60fps).

Sedan håller jag absolut med om att det troligen är jag som tolkar recensionerna mer negativa än vad de är menade men historien visar att recensenter mer än gärna gör underdrifter när det kommer till den tekniska aspekten i konsolspel.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Min ursprungliga kommentar var att det kändes tragiskt när PS4 inte klaeade av att hålla konstanta 60fps, det vill säga låsta, på ett spel från förra generationen - Så är även fallet. Jag försöker inte vrida någonting för att få det att framstå som att spelet går i 20fps, jag skrev att jag förväntade mig sådana dippar efter GoW HD (som hade det trots att det skulle vara låsta 60fps).

Sedan håller jag absolut med om att det troligen är jag som tolkar recensionerna mer negativa än vad de är menade men historien visar att recensenter mer än gärna gör underdrifter när det kommer till den tekniska aspekten i konsolspel.

Mmm, men som på beställning gjorde Digital Foundry ett nytt test, denna gången med blandade sekvenser från hela spelet, deras slutsats...

Skrivet av Digital Foundry:

"Over 20,000 frames analysed, with less than a handful dropped on PlayStation 4. God of War 3 Remastered is the closest thing to a locked 1080p60 we've seen since Metro Redux."

Du har inget att oroa dig för, spelet är så nära låsta 60fps man kan komma.

Medlem
Skrivet av Castor.T:

Utan att kommentera själva recensionen, så undrar jag vad ni andra tycker om Ascension?
Började spela det förra året men tyckte det var segt och oengagerat, kändes inte alls som de tidigare titlarna.
Så har fortfarande inte klarat det

Någon som känner igen sig?

Jag gillade verkligen Ascension!
Grafiskt var det helt sjukt snyggt också. Även trean står sig bra än idag. Herregud, trean på PS4 är ju snyggare än flera PS4-spel.

Sista bossen i Ascension var riktigt snygg vill jag minnas. Jag lade även en hel del tid på multiplayer-läget, som var riktigt kul.

1
Skriv svar