Spel under flygresa? Tips!

Medlem
Spel under flygresa? Tips!

Hej!

Blir en del resande framgent, och jag har möjlighet att använda min 13" laptop. Krämen i en sådan maskin är som bekant inte extremt, och även är det kanske svårt att sitta med något high-end spel på ett plan hursomhelst.

Nåväl. Vad kan ni rekommendera för spel som är någorlunda lättdrivna och inte för mus-intensiva?

Pusselspel? Strategispel? Ordet är fritt. Jag tar gärna flera tips och så kan jag sortera ut själv vilka jag vill köpa...

Medlem
Medlem

Bastion, Transistor, Battleblock Theater, Fez, Mark of the Ninja, To The Moon, Terraria, Thomas Was Alone, VVVVV


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Heroes of Might and Magic, framförallt 3:an om du inte har så mycket kräm i burken.

Medlem

Redneck Rampage, Brutal Doom och Duke Nukem 3D.

Medlem
Medlem

Flight Simulator X, också ser du vem som kommer fram först.

Medlem

Klarar din dator Xcom tro? Turbaserade strategispel känns som kanske de bästa spelen för flyg, då man inte kan vara så fingerfärdig.


signatur

Videomupp

Medlem

Xcom, Star Wars KOTOR och Faster Than Light är underbara spel. Finns även till ios/android ifall man vill spela på en tablet istället.
Dock så kan det bli svårt att klara dom på en enda flygning

KoP
Medlem

Ports of call eller gamla Sierra spel.

Medlem

Tack!

Jag hade gärna tänkt mig titlar som är 2014+, då jag redan spelat mycket av de fantastiska lir ni rekommenderar Återigen: tack.

Vad tror ni om Shadowrun?

Medlem
Skrivet av alezman:

Tack!

Jag hade gärna tänkt mig titlar som är 2014+, då jag redan spelat mycket av de fantastiska lir ni rekommenderar Återigen: tack.

Vad tror ni om Shadowrun?

Shadowrun kan säkert funka. Jag kör det på min Macbook Pro från 2012. Verkar inte så krävande.

Tänkte annars rekommendera Tell Tales spel. Har själv avnjutit dem när jag varit på resa och endast haft laptopen att tillgå!

Medlem
Skrivet av WildThing:

Klarar din dator Xcom tro? Turbaserade strategispel känns som kanske de bästa spelen för flyg, då man inte kan vara så fingerfärdig.

Du har ingen ipad med dig? Tyckte XCom på paddan var en av förra årets bästa spel.

Annars, Galactic Civilizations 3. (FZ: Var är recensionen? )

1
Skriv svar