Tangentbordstryckningar segt när jag spelar GTA

Medlem
Tangentbordstryckningar segt när jag spelar GTA

Förstår inte varför men tangentbordet blir efterblivet i vanliga program samtidigt som jag har GTA V uppe, dock knapptryckningar i spelet i sig funkar som vanligt, men att skriva eller så funkar jättesegt på Chrome&skype etc

Varför är det såhär?

Vad har du för processor? Det brukar bli så när den blir överbelastad av något annat program.


signatur

Out of everything I've lost, I miss my mind the most!

Medlem
Skrivet av totte1015:

Förstår inte varför men tangentbordet blir efterblivet i vanliga program samtidigt som jag har GTA V uppe, dock knapptryckningar i spelet i sig funkar som vanligt, men att skriva eller så funkar jättesegt på Chrome&skype etc

Varför är det såhär?

Det där händer mig också. Jag tror att det är spelet som tar kontrollen över ex tangentbordet och pollar det vilket gör att andra applikationer blir sega.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

i5 2500k har jag, överklockad till 4.20Ghz

Men det som är udda är att detta har börjat hända efter senaste patcherna (ill gotten gains), aldrig varit så tidigare

Jag hade samma problem med min 3930K, fast jag hade det bara om jag hade en Twitch-stream på samtidigt som GTA V. Det försvann efter någon uppdatering för mig, kan också ha hjälpt att jag uppgraderade till Windows 10. Det skulle ju kunna vara som så att den nya uppdateringen som gör så att pedestrian/vehicle density och variety fungerar online gör att processorn får jobba lite mer.

Hoppas själv på att spelet får DX12-stöd så att man slipper de flesta "problemen" med CPU-användning som det här spelet har.


signatur

Out of everything I've lost, I miss my mind the most!

Medlem

Är det bara jag som får problemet att det blir som att en knapp är nedtryckt hela tiden, vilket gör det svårt att navigera när man är nertabbad från GTA?

Söker förövrigt folk till heists, så skicka gärna ett meddelande om du vill spela.

Medlem

Men FÖR FAN vad i helvete är det som är fel, är ju fan sjukt retarded

1
Skriv svar