Rise of the Tomb Raider släpps till pc och PS4 nästa år

Robot
Medlem
Rise of the Tomb Raider släpps till pc och PS4 nästa år

i smell bugs coming, å playstationfolket lär få den mest stabila versionen xD


signatur

always use the nubs for cover

Inaktiv
Skrivet av cute_ninja:

i smell bugs coming, å playstationfolket lär få den mest stabila versionen xD

Eller så får ni en portning av spelet som görs av en annan studio medan huvudstudion sitter för fullt och snickrar på nästa iteration.

Medlem
Skrivet av cute_ninja:

i smell bugs coming, å playstationfolket lär få den mest stabila versionen xD

Tror inte jag då Microsoft har ett finger med i utvecklingen. Tror på 1080p, stabila 30fps och relativt buggfritt släpp till Xbox One.

Medlem

Överraskande att PC får vänta...eller?

Medlem

Inte direkt förvånande att ps4 får vänta längre. Fånigt att pc inte får det samtidigt som xbox dock.

Medlem
Skrivet av returpack:

Inte direkt förvånande att ps4 får vänta längre. Fånigt att pc inte får det samtidigt som xbox dock.

ja verkar ju lite skumt, ms borde väl promota allt som har med xbox å windows att gör då större delen av gamers fortfarande kör windows


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Oväntat att det släpps till ps4. Var väl sagt att det var heltidsexklusivt? Någon ansvarig som skrev det på Twitter. Om det nu var äkta förstås.

Nu har många Xbox-fans sagt att de kommer bojkotta spelet. Bara för att det inte längre är heltidsexklusivt.

Medlem
Skrivet av mh76:

Oväntat att det släpps till ps4. Var väl sagt att det var heltidsexklusivt? Någon ansvarig som skrev det på Twitter. Om det nu var äkta förstås.

Nu har många Xbox-fans sagt att de kommer bojkotta spelet. Bara för att det inte längre är heltidsexklusivt.

källor på det ?


signatur

always use the nubs for cover

Medlem
Skrivet av mh76:

Oväntat att det släpps till ps4. Var väl sagt att det var heltidsexklusivt? Någon ansvarig som skrev det på Twitter. Om det nu var äkta förstås.

Nu har många Xbox-fans sagt att de kommer bojkotta spelet. Bara för att det inte längre är heltidsexklusivt.

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20140813/nasta-tomb-raider-...

Augusti 2014.
Har inte hört något efter det.


signatur

1700X | NH-D15 | GTX 1070 Ti Strix | 16GB DDR4 | 500GB SSD | 2TB HDD

Medlem

Jag hatar att företag kan köpa tidsexklusivitet. Jag vet inte när det kommer till Xbone (om?), men jag blev rätt rädd när jag skummade genom nyheten först. Sen insåg jag att jag läste fel, och suckade av lättnad. Kommer ju utan tvivel köpa detta till PC istället för att vänta ett år i onödan bara för att få sämre grafik och lägre FPS. Har en monsterdator av en anledning. 144 fps glory, som alla spel bör spelas i

Medlem
Skrivet av mh76:

Oväntat att det släpps till ps4. Var väl sagt att det var heltidsexklusivt? Någon ansvarig som skrev det på Twitter. Om det nu var äkta förstås.

Nu har många Xbox-fans sagt att de kommer bojkotta spelet. Bara för att det inte längre är heltidsexklusivt.

Själv känner jag ju mindre "lojalitet" gentemot utvecklaren då de valde pengar framför konsumenter och fans. Kan tänka mig att andra väljer "alternativa" inskaffningsmedel (tror jag hittade på ett ord där) medans jag själv kanske låter bli att skaffa det överhuvudtaget. Blir inte samma grej ifall det är "begagnat" på marknaden.

Medlem
Skrivet av Xepheros:

Jag hatar att företag kan köpa tidsexklusivitet. Jag vet inte när det kommer till Xbone (om?), men jag blev rätt rädd när jag skummade genom nyheten först. Sen insåg jag att jag läste fel, och suckade av lättnad. Kommer ju utan tvivel köpa detta till PC istället för att vänta ett år i onödan bara för att få sämre grafik och lägre FPS. Har en monsterdator av en anledning. 144 fps glory, som alla spel bör spelas i

Jag vet inte om jag förstår din kommentar rätt, men Xbone får ju spelet i slutet av detta år i alla fall.

Medlem
Skrivet av cute_ninja:
Skrivet av mh76:

Oväntat att det släpps till ps4. Var väl sagt att det var heltidsexklusivt? Någon ansvarig som skrev det på Twitter. Om det nu var äkta förstås.

Nu har många Xbox-fans sagt att de kommer bojkotta spelet. Bara för att det inte längre är heltidsexklusivt.

källor på det ?

Försökte nu hitta Twitter-inlägget. Möjligt att jag minns fel eller blandar ihop med ett annat spel.
När det gäller Xbox-fans så är det bara läsa kommentarer på olika forum.

Hittade en bild men var uppenbarligen falsk.

Medlem

men fyfan!

alltså någon veckas exklusivitet på DLC alt. ett släpp på en konsol vid julhandel och en nästa släpp Q1 året därpå kan väl vara gränsfall rimligt...

Men att det ska börja skilja år mellan släppen är inte ok, MS börjar nog vara riktigt jävla desperata nu!

Kommer definitivt inte sponsra Sqauretards med några pengar för ett gammalt spel dom tänkt ta fullpris för på PS4an!

Medlem

Flopp


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Vem var det som föreslog fler svenska titlar i någon tråd.

Gravplundrarens uppståndelse

Medlem
Skrivet av Buio:

Vem var det som föreslog fler svenska titlar i någon tråd.

Gravplundrarens uppståndelse

World’s Fastest Indian = Citronträd Och Motorolja


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

1
Skriv svar