Pitchford försvarar Duke Nukem och Colonial Marines

Robot
Pitchford försvarar Duke Nukem och Colonial Marines

Den frispråkige Gearboxchefen hävdar att han gillar studions två svarta får.

#aliens-colonial-marines, #duke-nukem-forever, #gearbox-software


Pitchford försvarar Duke Nukem och Colonial Marines

Jag tycker inte han har något vettigt alls att säga. Istället för att erkänna att det blev väldigt mycket fel undviker han att ta sitt ansvar. Det säger väldigt mycket om vad han är för slags människa och vad han har för tankar om gamers.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Ja, vissa gillar ju också att äta bajs.

FML
Medlem

Äger båda spelet tack vare nån rea, men inte spelat nån än, dock sätt lite av Duke på youtube. Och de gå verkligen 40 min innan man verkligen få börja spela, och innan dess är de typ showroom på dålig humor o grafik.

Aliens har jag dock hört är inte fy skam om man lira i coop. Ska dock inte lura på nån köpet, så man bli väl sittande själv liktföbannat.

Testpilot

Vissa människor vägrar helt enkelt att erkänna att de gjort fel. Och han drar det hela till sjuka nivåer av självförnekelse.

Medlem

Riktigt vidrig människa verkar det vara, Jim sterlings run-ins med denna människa är minst sagt roande att höra, Sterling har inte mycket gott att säga om Pitchford och Sterling har ju faktiskt varit med i "branchen".

Medlem
Skrivet av kentxy:

Äger båda spelet tack vare nån rea, men inte spelat nån än, dock sätt lite av Duke på youtube. Och de gå verkligen 40 min innan man verkligen få börja spela, och innan dess är de typ showroom på dålig humor o grafik.

Aliens har jag dock hört är inte fy skam om man lira i coop. Ska dock inte lura på nån köpet, så man bli väl sittande själv liktföbannat.

Det är lika hemskt coop som det är single player.


signatur

I drank what?

Medlem

Jag gillade också Duke Nukem Forever. Det var inte fantastiskt, det var inte så bra som man ville att det skulle vara, men det var helt okej. Blast from the past typ. Hoppas de lär av felstegen i det och gör nästa Duke Nukem till en superhit.

Colonial Marines testade jag inte pga dåliga reviews dock.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Jag har inte spelat Colonial Marines, men jag har spelat DNF och även om jag inte ogillade det lika mycket som andra gjorde så är det knappast ett bra spel. Jag tycker att Wolfenstein: The New Order visade att det går att göra en "old school"-shooter på ett kul men samtidigt modernt sätt. DNF må ha visat att den gamla skolans skjutande visserligen inte var helt dött glädjemässigt, men det visade ännu tydligare att en utvecklingscykel på 16 år aldrig är bra.

Såhär: Gearbox fuckade upp. Inte med DNF - de såg till att det släpptes och alla kunde gå vidare med sina liv, och det finns ett sorts värde i det - men definitivt med Colonial Marines. Det är väl en sak, men Pitchfords ständiga försvar av titlarna och kritik av kritikerna börjar bli lite irriterande.

Medlem

Vet inte om det är helt korrekt att klandra Gearbox för DNF. De tog över ett rejält härke efter 3D Realms, och lyckades trots allt ge oss fans spelet till slut. Colonial Marines dock, för den bedriften förtjänar Gearbox rejäl kölhalning.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av kaealy:

Riktigt vidrig människa verkar det vara, Jim sterlings run-ins med denna människa är minst sagt roande att höra, Sterling har inte mycket gott att säga om Pitchford och Sterling har ju faktiskt varit med i "branchen".

Blir nyfiken nu, vad har Sterling sagt?


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av kentxy:

Äger båda spelet tack vare nån rea, men inte spelat nån än, dock sätt lite av Duke på youtube. Och de gå verkligen 40 min innan man verkligen få börja spela, och innan dess är de typ showroom på dålig humor o grafik.

Aliens har jag dock hört är inte fy skam om man lira i coop. Ska dock inte lura på nån köpet, så man bli väl sittande själv liktföbannat.

Körde igenom Aliens: Colonial Marines i coop på Xbox 360 med en polare, var faktiskt riktigt skoj, även om det är riktigt buggigt spel.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Tyckte att Duke och ACM var ok spel...inget specielt men helt ok.

Medlem

Hördudu Randy Pitchford. Skall det bli en fortsättning på Brothers In Arms: Hell's Highway?

Medlem

Aliens Colonial Marines är lika roligt som att dra ballen i grus.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av kaealy:

Riktigt vidrig människa verkar det vara, Jim sterlings run-ins med denna människa är minst sagt roande att höra, Sterling har inte mycket gott att säga om Pitchford och Sterling har ju faktiskt varit med i "branchen".

Blir nyfiken nu, vad har Sterling sagt?

https://www.youtube.com/watch?v=eG1q3X3HxeA

Medlem

klart han gör,. har aldrig hört någon dev säga att det spel man gör är sämst det är väl självklart

Medlem

Borderlands 1 är väl senaste spelet Gearbox gjort som varit bra och inte meh eller bleh. Pitchford är ju mest en proffisionell bullshiter nu för tiden, var det något han lärde sig på 3D Realms må tro? Eller kanske det verkligen är så att han börjat tror på sin eget skitsnack, självbedrägeri på högsta nivå.

Medlem

Duke var rätt okej.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Föga förvånande att han ljuger om detta. Hade han erkänt att spelen sög så hade hela företaget setts ner på ännu mer än vad det redan görs. Dock är det självfallet trisst att spelen är så hemska att han måste ljuga om att han tycker om dem.

Let's face it, ingen tycker om dem.

Medlem
Skrivet av Barkbiten:
Skrivet av Javas:
Skrivet av kaealy:

Riktigt vidrig människa verkar det vara, Jim sterlings run-ins med denna människa är minst sagt roande att höra, Sterling har inte mycket gott att säga om Pitchford och Sterling har ju faktiskt varit med i "branchen".

Blir nyfiken nu, vad har Sterling sagt?

https://www.youtube.com/watch?v=eG1q3X3HxeA

Sicken härlig purple schlong sword han hade. D:

Inaktiv

Har väldigt svårt att tro att endast tio procent av försäljningen kom ifrån pre orders av colonial marines med tanken på ryktet det hade under E3 och efter släppet.

FM-guru
F.d. Sisyr

Gearbox alltså... gör ett nytt Brothers in Arms istället, det var habila spel.

Och kasta Pitchfork åt helvete.

Medlem
Skrivet av jonis:

Vet inte om det är helt korrekt att klandra Gearbox för DNF. De tog över ett rejält härke efter 3D Realms, och lyckades trots allt ge oss fans spelet till slut. Colonial Marines dock, för den bedriften förtjänar Gearbox rejäl kölhalning.

Jag tycker det är helt rätt att klandra dem. Hellre att de inte släpper spelet alls än att släppa ett mediokert, tråkigt spel...

Inaktiv

Jag störs något oerhört av Randys attityd. Dels pga. spelens uselhet men också pga. hur Gearbox enligt allt att döma lurade samarbetspartners för att kunna lägga mer pengar på utvecklingen av Borderlands. Hade jag arbetat med spelutveckling själv så hade jag aldrig samarbetat med Gearbox.

Medlem

Randy PitchFork i ett nötskal.

Medlem

Dnf var kul om man sänkte sin hype till att bara ta det som ett random spel. Acm fungerade i Coop. Lite kort men helt ok.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

DNF var faktiskt helt ok, men jämför man med gamla D3d så är det skräp.

Medlem
Skrivet av Hannu:

DNF var faktiskt helt ok, men jämför man med gamla D3d så är det skräp.

Skrivet av Hymer:

Dnf var kul om man sänkte sin hype till att bara ta det som ett random spel. Acm fungerade i Coop. Lite kort men helt ok.

Kan inte hålla med. DNF var ett extremt dåligt Duke Nukem spel, men även innan dess så är det ett dåligt FPS, och långt innan dess är det ett jättedåligt spel. Det har inga redeeming qualities överhuvudtaget. De har tagit det sämsta av Duke Nukems humor och blandat det med motbjudande dålig level design, tråkiga miljöer, oinspirerade fiender, och extremt dåligt gunplay.

Medlem

Duke Nukem Forever var helt okej men man ser att det typ är i alpha stadiet och inte en helt färdiggjord produkt
dock så kändes expansionen mer genomarbetad men den känns inte riktig färdig den med.

Men ska man jämföra det med Duke 3dD så är det inget höjdarspel

(Ps: langa hit en editor så fixar kommunitet spelet)


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

12
Skriv svar