Old Horror games vs... FNAF...

Medlem
Old Horror games vs... FNAF...

Five Nights at Freddies 4 släpptes igår och jag tycker de "skräck"-spelen är så jäkla billiga med sina höga ljud som bara triggar en gammal jägar-samlar-reflex i människor som får dem att hoppa till. Visst, rädsla är egentligen inget annat än en biologisk kemisk reaktion som sker inom dig - men det finns olika sätt man uppnår den effekten och dess variationer.

Spelupplevelsen i gamla skräckspel brukade kännas mer som den där dagen du vaknar upp och inser där är något allvarligt fel på dig och du måste till doktorn och du måste påbörja en lång mentalt plågande resa dit, då du kämpar för att förneka eller erkänna för dig själv om att där är något fel, tills sist ringer doktorn helt osäker, åker dit med ångestkänslor och rädsla om vad det kan vara och vid läkarens dörr får panik och bara vill låtsas som där inte är något fel på dig, fastän du vet innerst inne att du måste konfrontera sanningen därinne för att besegra det.

Spelupplevelsen i nya skräckspel är mer lik den upplevelsen då din kompis står bakom dig utan att du märker det och fiser riktigt jävla högljutt.

Horror games have changed.

#blogg

Medlem
Old Horror games vs... FNAF...

Måste ta åh hålla med dig på det. Alltså jag hoppar till vid varenda liten grej, men det är ju inte direkt skräck det är att jag bara har den reaktionen.

Kan ju flyga ur stolen om någon hoppar fram på CS för att jag är så fokuserad. Visst skrämmer jag mig själv med reaktionen.

Men horror nja. Hoppa till simulator yes.

Medlem

Förstår precis vad du menar, håller med dig.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Thank you! Precis!

Det finns ingen skräck om förväntningen redan på förhand är att något ska hoppa fram för den femtionde gången.

Har sett några videor med Fnaf4 dessa dagar och alla verkar trubbas av, nästan bli uttråkade efter en stunds spelande, skräcken är borta och kvar blir bara skrikandet framför kameran, det märks att det handlar om att göra en video, inte genuina skräckkänslor.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Thank you! Precis!

Det finns ingen skräck om förväntningen redan på förhand är att något ska hoppa fram för den femtionde gången.

Har sett några videor med Fnaf4 dessa dagar och alla verkar trubbas av, nästan bli uttråkade efter en stunds spelande, skräcken är borta och kvar blir bara skrikandet framför kameran, det märks att det handlar om att göra en video, inte genuina skräckkänslor.

På tal om det så såg jag Pewdiepies video av nyfikenhet - visade sig att han var inte alls rädd och han visade det genom att varken skrika eller hoppa till nån gång. Det var nog en av de bästa pewdiepie-videosen jag någonsin har sett

1
Skriv svar