Doom känns som "Bruce Lee med shotgun på skateboard"

Robot
Doom känns som "Bruce Lee med shotgun på skateboard"

Id Software har en mycket klar bild av hur det ska vara att styra nya Doom.

#id-softeware, #rage


Medlem
Doom känns som "Bruce Lee med shotgun på skateboard"

Låter inte som millimeterprecision är på tapeten=)


signatur

Styret upp och däcken ner

Screw the game! I'd watch that movie


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Softe-ware for the people

Medlem

Gårdagens panel från Quakecon var tyvärr ingenting att se...
Största nyheten var väl att multiplayern i Doom kommer att använda sig av loadouts. 2 st vapen per skalle.
Ingen multiplayer där man plockar upp & söker efter alla vapen är planerad.

Medlem
Skrivet av Ellakk:

Låter inte som millimeterprecision är på tapeten=)

Nä, spelet ska ju funka på konsol oxå

Medlem
Skrivet av Gaara:
Skrivet av Ellakk:

Låter inte som millimeterprecision är på tapeten=)

Nä, spelet ska ju funka på konsol oxå

Inte för att Doom 1/2 krävde någon millimeterprecision direkt


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av Nightswipe:

Gårdagens panel från Quakecon var tyvärr ingenting att se...
Största nyheten var väl att multiplayern i Doom kommer att använda sig av loadouts. 2 st vapen per skalle.
Ingen multiplayer där man plockar upp & söker efter alla vapen är planerad.

I doom snapmap kan man skapa egna mp-lägen och inställningar så ser detta inte som ett problem. De som gillar halo och cod med regenererande hälsa och armour kommer nog kunna skapa detta också.

Inaktiv
Skrivet av Nightswipe:

Gårdagens panel från Quakecon var tyvärr ingenting att se...
Största nyheten var väl att multiplayern i Doom kommer att använda sig av loadouts. 2 st vapen per skalle.
Ingen multiplayer där man plockar upp & söker efter alla vapen är planerad.

Nej vad trist.

Medlem

De lär säkert ha fått en del förslag och kritik efter den gameplay som släppts hittills. Förhoppningsvis blir slutresultatet bra.

Medlem

"Ju bättre rörelser DESTO bättre spel"


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av employed:
Skrivet av Nightswipe:

Gårdagens panel från Quakecon var tyvärr ingenting att se...
Största nyheten var väl att multiplayern i Doom kommer att använda sig av loadouts. 2 st vapen per skalle.
Ingen multiplayer där man plockar upp & söker efter alla vapen är planerad.

I doom snapmap kan man skapa egna mp-lägen och inställningar så ser detta inte som ett problem. De som gillar halo och cod med regenererande hälsa och armour kommer nog kunna skapa detta också.

De som har spelat det är generellt väldigt positiva, det är ganska mycket tillbaka till Quake-stilen. Snapmap är ett grymt tillskott, men man ska inte överskatta det heller, det är en editor innehållandes prefabs m.m dvs. en förenklad editor, så några total conversions eller nytt material kommer inte komma från detta, såvida de inte får för sig att släppa mod-tools till PC.

Spelet har stor potential i Mp denna gången, känns som att ID har lyssnat. Det som oroar är om de kör på p2p spåret istället för dedikerade servrar.. då är det ju bara heltkört på PC i alla fall.

Medlem
Skrivet av Gaara:
Skrivet av Ellakk:

Låter inte som millimeterprecision är på tapeten=)

Nä, spelet ska ju funka på konsol oxå

Touche=)


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

*Queue Benny Hill music*


signatur

I drank what?

Medlem

Tänk om det bara vore tyst och så blir spelet riktigt bra.

A ... nä.

Ingen hype här inte. Får prova själv och se hur det blir.

PS: Slut förboka spel!!!!

1
Skriv svar