Doom känns som "Bruce Lee med shotgun på skateboard"
Id Software har en mycket klar bild av hur det ska vara att styra nya Doom.
Gårdagens panel från Quakecon var tyvärr ingenting att se...
Största nyheten var väl att multiplayern i Doom kommer att använda sig av loadouts. 2 st vapen per skalle.
Ingen multiplayer där man plockar upp & söker efter alla vapen är planerad.
I doom snapmap kan man skapa egna mp-lägen och inställningar så ser detta inte som ett problem. De som gillar halo och cod med regenererande hälsa och armour kommer nog kunna skapa detta också.
Gårdagens panel från Quakecon var tyvärr ingenting att se...
Största nyheten var väl att multiplayern i Doom kommer att använda sig av loadouts. 2 st vapen per skalle.
Ingen multiplayer där man plockar upp & söker efter alla vapen är planerad.
Nej vad trist.
De lär säkert ha fått en del förslag och kritik efter den gameplay som släppts hittills. Förhoppningsvis blir slutresultatet bra.
Gårdagens panel från Quakecon var tyvärr ingenting att se...
Största nyheten var väl att multiplayern i Doom kommer att använda sig av loadouts. 2 st vapen per skalle.
Ingen multiplayer där man plockar upp & söker efter alla vapen är planerad.
I doom snapmap kan man skapa egna mp-lägen och inställningar så ser detta inte som ett problem. De som gillar halo och cod med regenererande hälsa och armour kommer nog kunna skapa detta också.
De som har spelat det är generellt väldigt positiva, det är ganska mycket tillbaka till Quake-stilen. Snapmap är ett grymt tillskott, men man ska inte överskatta det heller, det är en editor innehållandes prefabs m.m dvs. en förenklad editor, så några total conversions eller nytt material kommer inte komma från detta, såvida de inte får för sig att släppa mod-tools till PC.
Spelet har stor potential i Mp denna gången, känns som att ID har lyssnat. Det som oroar är om de kör på p2p spåret istället för dedikerade servrar.. då är det ju bara heltkört på PC i alla fall.