Pinsam bugg gjorde det busenkelt att hacka Steam-konton förra veckan

Robot
Pinsam bugg gjorde det busenkelt att hacka Steam-konton förra veckan
Medlem
Pinsam bugg gjorde det busenkelt att hacka Steam-konton förra veckan

Ush! Tur att mitt konto inte blev stulet. Har över 200 spel på det. Tycker att sådana här grova misstag inte borde kunna hända hos ett så stort företag som Valve.

Medlem
Medlem
Skrivet av 2infinity:

Ush! Tur att mitt konto inte blev stulet. Har över 200 spel på det. Tycker att sådana här grova misstag inte borde kunna hända hos ett så stort företag som Valve.

Det är ju inte som så att de "låter" dem hända.


signatur

I drank what?

Medlem

Nån mer som har problem att komma in på steam community, även om man inte är inloggad?

Medlem
Skrivet av Trollaren:

Nån mer som har problem att komma in på steam community, även om man inte är inloggad?

Hade problem igår men nu fungerar det igen.

Medlem

Rekommenderar varmt att man kör Steam Guard.

Har gjort det själv sen det infördes och det har aldrig stört mig - du får repetera den snabba aktiveringen varje gång du installerat om Windows, that's about it. Hänt kanske fem gånger sen det infördes för lika många år sedan.

Medlem
Skrivet av 2infinity:

Ush! Tur att mitt konto inte blev stulet. Har över 200 spel på det. Tycker att sådana här grova misstag inte borde kunna hända hos ett så stort företag som Valve.

http://steamcommunity.com/id/ankhman/

ja lite så känns det - men de har en riktigt bra support så det hade nog ordnat sig


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av 2infinity:

Ush! Tur att mitt konto inte blev stulet. Har över 200 spel på det. Tycker att sådana här grova misstag inte borde kunna hända hos ett så stort företag som Valve.

http://steamcommunity.com/id/ankhman/

ja lite så känns det - men de har en riktigt bra support så det hade nog ordnat sig

Tar bara 14 dagar innan de svarar

Medlem

Steam ligger tydligen nere, verkar som om det är globalt.

Medlem

Så länge man kan visa upp kvitto för åtminstone ett av sina köp så kan man få tillbaka ett stulet konto utan problem. Dock är det ju synd för alla som har sitt bankkort kopplat till sitt Steam-konto då hackarna kan köpa spel och sedan sälja det på G2A, Kinguin och liknande. För att inte tala om dyrbara items som man kanske har.

Pinsamt dåligt av Valve i alla fall. Man förväntar sig bättre säkerhet av ett så pass stort företag. Det här är fan amatörnivå.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Så länge man kan visa upp kvitto för åtminstone ett av sina köp så kan man få tillbaka ett stulet konto utan problem. Dock är det ju synd för alla som har sitt bankkort kopplat till sitt Steam-konto då hackarna kan köpa spel och sedan sälja det på G2A, Kinguin och liknande. För att inte tala om dyrbara items som man kanske har.

Pinsamt dåligt av Valve i alla fall. Man förväntar sig bättre säkerhet av ett så pass stort företag. Det här är fan amatörnivå.

Ja precis, inte kul som cs spelare att förlora över 10k för någon liten bugg..

Medlem
Skrivet av DoXeN:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av 2infinity:

Ush! Tur att mitt konto inte blev stulet. Har över 200 spel på det. Tycker att sådana här grova misstag inte borde kunna hända hos ett så stort företag som Valve.

http://steamcommunity.com/id/ankhman/

ja lite så känns det - men de har en riktigt bra support så det hade nog ordnat sig

Tar bara 14 dagar innan de svarar

Jag har hört folk som väntat så länge - förvånar mig med tanke på hur få som använder Steam

Själv har jag bara behövt kontakta dom 2ggr och det blev fixat samma dag.

Skrivet av adde111:
Skrivet av Bojkott:

Så länge man kan visa upp kvitto för åtminstone ett av sina köp så kan man få tillbaka ett stulet konto utan problem. Dock är det ju synd för alla som har sitt bankkort kopplat till sitt Steam-konto då hackarna kan köpa spel och sedan sälja det på G2A, Kinguin och liknande. För att inte tala om dyrbara items som man kanske har.

Pinsamt dåligt av Valve i alla fall. Man förväntar sig bättre säkerhet av ett så pass stort företag. Det här är fan amatörnivå.

Ja precis, inte kul som cs spelare att förlora över 10k för någon liten bugg..

Varför speciellt CS spelare? Visst, ni har era vapen ni tradar...men för många av oss som laggt ner 90-100 tusen på spel är inte 10k direkt något att komma med


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

De som har knivar och skins borde väl få tillbaka dessa?

Medlem

Vet inte om man har det på steam men man kanske borde spara backups på all kontoinformation vid vissa tidpunkter (som autosave på spel) så ifall något sånt händer så laddar steam bara upp den senaste backuppen som fanns innan händelsen.
Enda problemet skulle vara spelen som är kopplade till steam och inköp av pengar men det går säkert att fixa :P.

Medlem

Dom flesta kör nog steam guard och då kommer dom ej in på accountet Dom kunde ändra lösenord dock, men inte logga in.

Inaktiv
Skrivet av Trollaren:

Gud...

Gud har inget med detta att göra, trollare. Jag är allergisk mot sån skit.

Tur att jag inte heller fått mitt Steam-konto hackat. Jag har nämligen över 595 spel på det.

Medlem

Som sagt ovan, det är inte så att de låter det hända, men de kunde däremot ha en mer rigorös kvalitetskontroll / testkontroll så att de upptäckt såna här saker. Dessutom har de med stor sannolikhet säkerhetskopior och kan göra en återställning av både pengar och spel i fall att någon hade blivit av med någonting.

Men, ordet pinsamt är vid det här tillfället befogat.

För övrigt kan det vara bra att inte spara kreditkortsinfo i steam, men det går även att spärra kortet i banken när det inte används, mitt kort är typ låst 99% av tiden och är endast upplåst i nån minut när jag fyller på min wallet, vilket händer nån gång per halvår (typ summer sale / xmas sale).

Inaktiv
Skrivet av nhagyavi:
Skrivet av Trollaren:

Gud...

Gud har inget med detta att göra, trollare. Jag är allergisk mot sån skit.

Tur att jag inte heller fått mitt Steam-konto hackat. Jag har nämligen över 595 spel på det.

Herregud vilken jobbig allergi.

Medlem
Skrivet av Törstig:
Skrivet av nhagyavi:
Skrivet av Trollaren:

Gud...

Gud har inget med detta att göra, trollare. Jag är allergisk mot sån skit.

Tur att jag inte heller fått mitt Steam-konto hackat. Jag har nämligen över 595 spel på det.

Herregud vilken jobbig allergi.

Ja kors i taket! Måste vara helvetiskt jobbigt.

1
Skriv svar