Fallout 4 innehåller 12 companions, romantik och en robot som kallar dig Fuckface

Robot
Fallout 4 innehåller 12 companions, romantik och en robot som kallar dig Fuckface
Medlem
Fallout 4 innehåller 12 companions, romantik och en robot som kallar dig Fuckface

Jaja, jag hoppas och tror att det blir ett jättebra spel i alla fall


signatur

MattiAceGaming

Medlem

Ser verkligen fram emot Fallout 4, kanske blir det bättre/lika bra som Skyrim blev för Elder Scrolls serien! Man kan ju iaf alltid hoppas på det bästa.

Medlem

När Falllout 4 utannonserades blev jag lite tvungen att ta tjuren vid hornen och faktiskt ta och spela igenom fallout 3. Aldrig spelat något av spelen tidigare då jag aldrig känt ett intresse för dem. Än så länge har jag kul men man kan inte spela mer en 2-3 timmar precis som med elder scrolls spelen. För precis som dem så saknar spelet ett visst djup men man har kul trots att man egentligen inte kommer någonstans i storyn

Medlem
Skrivet av Jaxz:

När Falllout 4 utannonserades blev jag lite tvungen att ta tjuren vid hornen och faktiskt ta och spela igenom fallout 3. Aldrig spelat något av spelen tidigare då jag aldrig känt ett intresse för dem. Än så länge har jag kul men man kan inte spela mer en 2-3 timmar precis som med elder scrolls spelen. För precis som dem så saknar spelet ett visst djup men man har kul trots att man egentligen inte kommer någonstans i storyn

Då har du haft en mycket annorlunda uppfattning om FO3 än den jag hade.
Jag blev totalt såld av möjligheterna att välja uppdrag, utforska och själv
bestämma hur jag skulle gå till väga med att lösa situationer. Att även avgöra
om jag ville låta karaktärer leva eller om de (enligt mig) förtjänade att dö
var helt nytt och väldigt fängslande.

Hoppas du gillar FO4 när det släpps


signatur

MattiAceGaming

Medlem

I-landsproblem men jag hatar verkligen när man kan ha en skog av companions att välja mellan. Det är inte antalet som stör mig, det är att jag inte kan ha dem med mig allihop samtidigt som är en riktig nagel i ögat.

Hatar verkligen "Hmmm, jag har tolv kompisar här, men bara fyra av dem får vara med mig och leka. De övriga får stanna hemma hos sig själva"-mentaliteten hos alla speldesigners.
Har speldesigners varit mobbare hela livet genom grundskolan, eller var får de denna mentalitet ifrån?

Dels missar jag otroligt mycket intressant dialog som övriga companions säkert har (Nej, jag är inte den typ som orkar spela igenom ett stort spel som Fallout flera gånger), och dels hamnar jag titt som tätt i strider där alla companions hade varit hjälpfulla att ha med sig.

Ofta är en eller ett par companions bra på ett specifikt område, och har man då valt helt andra companions så blir det facepalm direkt. Som gamer vill jag inte bli straffad för ett val som jag själv trodde var bra, och att välja fel companions blir ofta en återkommande påminnelse om att "Man spelar inte som speldesignern vill".

"Jaha, companion X tycker inte alls om att stjäla och vill att vi ska vara lagliga. Men Y tycker det är helt okay att stjäla och mörda och nu väljer Y att lämna oss bara för att vi är såna mesar. Jaha, där blev jag bestraffad för att ha levlat upp henne, get henne items och nu måste jag bemöda mig med att hitta en annan companion. Tack då"

Som sagt, i-landsproblem men ack ett så irriterande sånt.

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

I-landsproblem men jag hatar verkligen när man kan ha en skog av companions att välja mellan. Det är inte antalet som stör mig, det är att jag inte kan ha dem med mig allihop samtidigt som är en riktig nagel i ögat.

Hatar verkligen "Hmmm, jag har tolv kompisar här, men bara fyra av dem får vara med mig och leka. De övriga får stanna hemma hos sig själva"-mentaliteten hos alla speldesigners.
Har speldesigners varit mobbare hela livet genom grundskolan, eller var får de denna mentalitet ifrån?

Dels missar jag otroligt mycket intressant dialog som övriga companions säkert har (Nej, jag är inte den typ som orkar spela igenom ett stort spel som Fallout flera gånger), och dels hamnar jag titt som tätt i strider där alla companions hade varit hjälpfulla att ha med sig.

Ofta är en eller ett par companions bra på ett specifikt område, och har man då valt helt andra companions så blir det facepalm direkt. Som gamer vill jag inte bli straffad för ett val som jag själv trodde var bra, och att välja fel companions blir ofta en återkommande påminnelse om att "Man spelar inte som speldesignern vill".

"Jaha, companion X tycker inte alls om att stjäla och vill att vi ska vara lagliga. Men Y tycker det är helt okay att stjäla och mörda och nu väljer Y att lämna oss bara för att vi är såna mesar. Jaha, där blev jag bestraffad för att ha levlat upp henne, get henne items och nu måste jag bemöda mig med att hitta en annan companion. Tack då"

Som sagt, i-landsproblem men ack ett så irriterande sånt.

Erm.... What?

Tror inte att speldesigners har varit mobbare för att dom inte låter 12st companions gå med dig samtidigt... hur tror du själv det skulle varit om man springer runt som 13 pers? En jävla arme som springer runt och gör mission? Tänk lite själv hahah!

Sen att en companion som är ond inte vill vara med dig när du börjar bli för god är väl något alla kan förstå? Samma som att någon som är god och vill hjälpa alla inte skulle gått med dig ifall du bestämmer dig för att mörda varenda person du ser. Tänk lite

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

I-landsproblem men jag hatar verkligen när man kan ha en skog av companions att välja mellan. Det är inte antalet som stör mig, det är att jag inte kan ha dem med mig allihop samtidigt som är en riktig nagel i ögat.

Hatar verkligen "Hmmm, jag har tolv kompisar här, men bara fyra av dem får vara med mig och leka. De övriga får stanna hemma hos sig själva"-mentaliteten hos alla speldesigners.

Bioware är experter på det ju, förstår att det inte går att man ska ha med sig alla sina kamrater men avskyr att alltid behöva välja, det är synd!


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Ser ruggigt framemot Fallout 4. 3:an är bland det roligaste som gjorts. Lite trögt I början men det gav en verkligen valmöjligheter.

Fallout 4 ser ut att ge mer av allt och fixar till det som var mindre bra med 3:an.

Medlem

Alltid drömt om ett spel där namnet man skriver in kan sägas högt av någon i spelet! Är ju perfekt om det är en robot också, då gör det inte så mycket om det låter brötigt. Förstår inte hur det där med 1000 inspelade namn ska implementeras, nån sorts "hämta stavelser"-grej? De hade ju annars bara kunnat använda nåt talprogram, gick ju på Amiga 500-tiden.

Medlem
Skrivet av sanktas:

Tror inte att speldesigners har varit mobbare för att dom inte låter 12st companions gå med dig samtidigt... hur tror du själv det skulle varit om man springer runt som 13 pers? En jävla arme som springer runt och gör mission? Tänk lite själv hahah!

Eller så gör man som i "riktiga" RPG så att av dessa 12 companions så kanske man inte kan få med mer än säg Charisma / 2. Sedan så kanske någon av dem inte vill hänga för att ens Karma är för hög eller för låg. Någon för att man har fel hudfärg eller fel kön osv.
Då kan det finnas femtielva möjliga companions i spelet men bara vissa som kan/vill följa med. Och gränsen är lite mer logisk än "Nä bara 2 kan följa med eller bara 3 kan följa med" för annars blir spelet för lätt.

Tänk lite själv. hahah!

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

*lång post*

Först och främst kan man ändra antal followers med mods vilket gör att du kan gå runt med oändligt antal (Tror även det finns mods för att rekrytera vilka NPCs som helst).
Sedan är anledningen troligtvis att det skulle bli en katastrofal clusterfuck av NPCs som springer omkring och är i vägen för dig, även svårt att balansera content när man försöker ha en definitiv svårighet på fiender istället för en som varierar beroende på vad för companions en spelare har.

Medlem

Jag hoppas verkligen att man kan ragga på robotar. Vill inte att vi som tänder på maskiner ska känna oss uteslutna...

Medlem
Skrivet av Eight08:

Jag hoppas verkligen att man kan ragga på robotar. Vill inte att vi som tänder på maskiner ska känna oss uteslutna...

Du måste ha älskat sekvensen i Fallout: New Vegas där man fixar roboten till bordellen.

Medlem

tycker all interaktion som är välgjord är ett plus, vare sig det är en robot som kallar en öknamn eller en promenad hand i hand på den radioaktiva stranden.

Medlem
Skrivet av toern:

tycker all interaktion som är välgjord är ett plus, vare sig det är en robot som kallar en öknamn eller en promenad hand i hand på den radioaktiva stranden.

En promenad längs en radioaktiv strand med en väloljad Fisto?


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Sweet, kommer bebisen i början av spelet inte vara den enda som vår käre protagonist fött?! (Jag erkänner inte manliga huvudkaraktärer i Fallout 3, NV, och 4 som canon. Ever! )

Medlem

Fuckface lol....klockrent. Den roboten vill jag fan ha!

Skrivet av Kongo:

Fuckface lol....klockrent. Den roboten vill jag fan ha!

De som är gifta har ju redan en sådan person i närheten som kanske kläcker ur sig det då och då


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag hoppas att 'ragga' på sina medföljare inte innebär att alla 12 "swingar" åt samma läggning. Finner det så konstigt när alla är bisexuella.

Medlem

Fuckface, är det claptrap som kommer på besök? :3

Medlem

Får man fucka sina companions i deras face?

1
Skriv svar