Nästa Zelda till rakning

Flakmonkey
Nästa Zelda till rakning

Efter en hel del Vita-kärlek (minst sagt välförtjänt ska tilläggas) så är
jag tillbaka på Zelda till Gameboy och inte vilket som helst utan det
kanske mest hyllade: Link's Awakening. Har bara hört gott om det och många
lägger det på samma nivå som Link to The past och Ocarina of Time vilket
väl får anses vara de två Zelda-titlar som alla andra jämförs mot. Ser
verkligen fram emot det här!

#blogg

Medlem
Nästa Zelda till rakning

Minish cap nästa?

Redaktör
Ponny

Det finns verkligen hjärtskärande ögonblick i det spelet. Spelade om det i fjol, det håller enormt bra.


signatur

En Bamseponny av folket

Flakmonkey
Skrivet av Luftman:

Minish cap nästa?

Får se hur det blir. Säkerligen det nästa Zelda jag lirar sen om det blir nästa bärbara spel är mer oklart. Finns ju en del att välja på i backloggen

Skrivet av Fredrik Eriksson:

Det finns verkligen hjärtskärande ögonblick i det spelet. Spelade om det i fjol, det håller enormt bra.

Tycker även att de båda Oracle-spelen håller bra. Tror det nog beror på att det aldrig har handlat om det tekniska där. Var aldrig grafiken som var grejen utan bara ren spelmekanik och käka ska av äventyr. Då håller spelen bättre. Ett tekniskt showcase har ju svårare att stå emot tiden.

Link's Awakening var grymt! Förmodligen mitt favorit-Zelda när det gäller bärbart. Men det var ~15 år sedan jag spelade det senast, så kanske borde spela om snart.

Medlem

Jag brukar ungefär en gång om året spela igenom första Zelda. Förbaskat bra spel!

Flakmonkey
Skrivet av Frisell:

Jag brukar ungefär en gång om året spela igenom första Zelda. Förbaskat bra spel!

Önskar jag hade något sånt spel. Har alltid funnit så mycket nytt att spela antar jag

Apropå Link's Awakening så tycker jag att det hittills är väldigt lätt jämfört med Oracle-spelen. Där var det kluriga pussel i "templen" eller vad man nu ska kalla dem och en del rätt bökigt bossar medans just de passagerna är det lättaste i Awakening. Blir det knepigare efter femte måntro?

1
Skriv svar