Speldatabasens sökfunktion

Medlem
Speldatabasens sökfunktion

Hej FZ.
Jag har ett förslag till förbättring av sökfunktionen i speldatabasen. När man söker efter en titel och skriver in flera ord ska inte alla träffar med något av orden komma fram, utan de som innehåller alla ord som eftersöks.

När man lägger till fler ord ska man inte få fler resultat, utan färre.

Som det är nu så görs en sökning för varje ord (antar jag) och resultaten läggs ihop, men det borde vara så att det andra ordet eftersöks i det första ordets resultat, och så vidare för varje ord.

Kan inte ni fixa det här, så man slipper få hundratals träffar varje gång man söker någon speltitel?

Redaktör

Sätt citattecken runt sökorden, t.ex. "quake wars", så söker du på den specifika frasen.

Speldatabasens sökfunktion är inte den bästa. Komplettera med sökrutan i vänstermenyn, den funkar riktigt bra. Du kommer även åt den genom att skriva sökningen direkt i adressfältet:

fz.se/sok/quake


signatur
Antikvitet

Båda sökningarna stöder booleska variabler.

"quake wars" tolkas som "quake OR wars". Man kan i stället skriva "quake AND wars" för att specificera att båda orden ska vara med i resultatet. Även "NOT" kan användas för att utesluta ord.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

@ Tompa:
Tack det funkar fint med citationstecken.

@ John:
Nej, det går inte. AND och OR verkar inte stödjas. Inte när man söker i speldatabasen.

Antikvitet

Det var konstigt. Prova + och - före fraserna.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

1
Skriv svar