Castlevania-kreatören teasar något cyberpunkigt

Robot
Castlevania-kreatören teasar något cyberpunkigt

Mercury Steam har lämnat Castlevania bakom sig och gör ett nytt spel.

#mercurysteam, #castlevania-lords-of-shadow, #contra, #konami


Medlem
Castlevania-kreatören teasar något cyberpunkigt

Hade varit awesome se alla utomjordingarna från Contra i 3D av Mercury Steam faktiskt. Deras demoner i LoS 2 påminde faktiskt mer om dem...

... sen efter LoS 2 känner jag mig dock lite orolig över dem. Onödiga (och tråkiga) stealth-sektioner och bortslösade pengar som inte ens räckte till att ge LoS 2 ett värdigt avslut sägs ha berott på att huvudkillen i teamet fick en enorm ego-tripp efter första spelet och struntade i att lyssna på sina medarbetare därefter.

Medlem

Fantastiskt, ju mer cyberpunk desto bättre!!

Medlem

älskar sci-fi finns inte mycket sci-fi rpg/action spel.

och oftast de som görs är dåliga eller faller mig ej i smaken pga hur dom är uppbyggda.

känns som åren som kommer skiftas det ifrån rpg spelen ifrån fantasy till emot sci-fi hållet.

Gillas starkt!

MFZ
Medlem

vore riktigt nice med en schysst rpg/fps-adaption av gibson's universum.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem
Skrivet av DarkZide8:

Hade varit awesome se alla utomjordingarna från Contra i 3D av Mercury Steam faktiskt. Deras demoner i LoS 2 påminde faktiskt mer om dem...

... sen efter LoS 2 känner jag mig dock lite orolig över dem. Onödiga (och tråkiga) stealth-sektioner och bortslösade pengar som inte ens räckte till att ge LoS 2 ett värdigt avslut sägs ha berott på att huvudkillen i teamet fick en enorm ego-tripp efter första spelet och struntade i att lyssna på sina medarbetare därefter.

Contra funkar inte i 3D. Man har gjort det förut. 2,5d som Shattered Soldier funkar

Medlem
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av DarkZide8:

Hade varit awesome se alla utomjordingarna från Contra i 3D av Mercury Steam faktiskt. Deras demoner i LoS 2 påminde faktiskt mer om dem...

... sen efter LoS 2 känner jag mig dock lite orolig över dem. Onödiga (och tråkiga) stealth-sektioner och bortslösade pengar som inte ens räckte till att ge LoS 2 ett värdigt avslut sägs ha berott på att huvudkillen i teamet fick en enorm ego-tripp efter första spelet och struntade i att lyssna på sina medarbetare därefter.

Contra funkar inte i 3D. Man har gjort det förut. 2,5d som Shattered Soldier funkar

Nej, jag tror inte heller det går att göra ett bra Contra-spel i 3D, men man kan nog få ett coolt 3D-actionspel baserat på Contra och jag hade varit okej med det, för det 1) utesluter inte nya 2D-Contras och 2) jag vill gärna se en massa H.R. Giger-inspirerade monster i 3D, speciellt några av de senare bossarna i spelen.

Medlem
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av DarkZide8:

Hade varit awesome se alla utomjordingarna från Contra i 3D av Mercury Steam faktiskt. Deras demoner i LoS 2 påminde faktiskt mer om dem...

... sen efter LoS 2 känner jag mig dock lite orolig över dem. Onödiga (och tråkiga) stealth-sektioner och bortslösade pengar som inte ens räckte till att ge LoS 2 ett värdigt avslut sägs ha berott på att huvudkillen i teamet fick en enorm ego-tripp efter första spelet och struntade i att lyssna på sina medarbetare därefter.

Contra funkar inte i 3D. Man har gjort det förut. 2,5d som Shattered Soldier funkar

Nej, jag tror inte heller det går att göra ett bra Contra-spel i 3D, men man kan nog få ett coolt 3D-actionspel baserat på Contra och jag hade varit okej med det, för det 1) utesluter inte nya 2D-Contras och 2) jag vill gärna se en massa H.R. Giger-inspirerade monster i 3D, speciellt några av de senare bossarna i spelen.

Om du inte spelat Contra Shattered Soldier på PS2 rekommenderar jag det. Svårt som fan men mycket bra gameplay och bossarna är "Giger-sjuka"

Verkar som det finns på PSN i USA Jäkla regionsskit

1
Skriv svar