Mafia III avtäcks nästa vecka!

Robot
Avstängd
Mafia III avtäcks nästa vecka!

Förhoppningsvis lika bra som 2:an var!

Medlem

Muskelbilar, afrofrippa på bruden. 70-tal kanske?

Medlem

Sweet! Hoppas det är *bättre* än tvåan, jag tyckte inte tvåan var lika bra som jag ville.

Medlem
Skrivet av Xepheros:

Sweet! Hoppas det är *bättre* än tvåan, jag tyckte inte tvåan var lika bra som jag ville.

Jag håller med. Jag älskade atmosfären i tvåan. Vet inte hur mycket tid jag spenderade på att bara glida runt i min bil osv.

Däremot kändes det rätt tomt efter ett tag. Man kan bara gå in i butiker man kan handla i t.ex. Det vore kul med mer "end-game" content, att ha mer att göra när man bara glider runt.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Ettan var ett fantastiskt spel, men mer så i efterhand än när man spelade det kanske. Kontrollerna var lite klumpiga, det var oerhört störande med all körning på grund av de "realistiskt" hårda trafikreglerna och spelet hade sin andel av glitchar och konstigheter. Men storyn och atmosfären var mycket bra!

Tvåan fixade mycket av klumpigheten och framstod som avsevärt mer polerat, men tappade också en del av charmen tyvärr. Och som nämnt ovan, den "öppna" världen tappade snabbt sin lyster på grund av hur tomt det var under ytan.

Man kan hoppas att det lärt sig både av misstagen i ettan och tvåan, och jag ska absolut hålla ett öga på detta!

Medlem
Skrivet av Stag:
Skrivet av Xepheros:

Sweet! Hoppas det är *bättre* än tvåan, jag tyckte inte tvåan var lika bra som jag ville.

Jag håller med. Jag älskade atmosfären i tvåan. Vet inte hur mycket tid jag spenderade på att bara glida runt i min bil osv.

Däremot kändes det rätt tomt efter ett tag. Man kan bara gå in i butiker man kan handla i t.ex. Det vore kul med mer "end-game" content, att ha mer att göra när man bara glider runt.

Det var det stora problemet (tillsammans med optimeringen..) att det inte fanns en riktig sanbox mode. Även om mycket av miljöerna var mycket välgjorda tyckte jag inte de levde upp till arvet från Mafia. Det gäller handlingen också. Vissa saker bara lämnades hängande som ett "Jaha?".


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av Stag:
Skrivet av Xepheros:

Sweet! Hoppas det är *bättre* än tvåan, jag tyckte inte tvåan var lika bra som jag ville.

Jag håller med. Jag älskade atmosfären i tvåan. Vet inte hur mycket tid jag spenderade på att bara glida runt i min bil osv.

Däremot kändes det rätt tomt efter ett tag. Man kan bara gå in i butiker man kan handla i t.ex. Det vore kul med mer "end-game" content, att ha mer att göra när man bara glider runt.

Det var ett bra spel, och jag älskade både atmosfären och art stylen som spelet hade. Det led dock av många problem. Precis som du säger var ett av de största av dessa problemen just att spelet var tomt. Precis som de flesta andra "open world" spel så är friheten bara på ytan. Det är designat för att ge *illusionen* av frihet, inte ge en faktisk frihet. Spel som Elder Scrolls-serien är ett av de enda exempeln jag kan komma på på spel som faktiskt har frihet.

Medlem

Tror ni inte storyn kommer fortsätta där den slutade i tvåan?


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

är det bara jag eller ser bilen längst till vänster ut att vara modernare än muskelbilarna ?


signatur

always use the nubs for cover

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:

Tror ni inte storyn kommer fortsätta där den slutade i tvåan?

Oj, jag minns inte hur det slutade. Kan du påminna mig i en spoiler-tagg?

Får man hoppas på fortsättning på storyn i denna del?

Annars var "M2" en av de kortaste spelen jag minns.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Medlem

Första spelet i serien är bland det bästa jag kört, om inte det bästa, där i toppen bland half life 2 och dead space 2.

Medlem

Roligt att det kommer ett nytt Mafia. Tvåan var bra men väldigt kort. Ettan har jag inte spelat tyvärr.


signatur

1700X | NH-D15 | GTX 1070 Ti Strix | 16GB DDR4 | 500GB SSD | 2TB HDD

Medlem

Tvåan var ganska bra. Men jag skulle rekommendera att ni håller er borta från deras forums. Förra gången dvs under tvåans utveckling så hårdcensurerades dom. Ingenting negativt fick skrivas. Enbart hype fick existera. Förargelseväckande kan man minst säga.

Medlem

1:an är ju en klassiker!! 2:an var helt klart mycket sämre.

Redaktör
Ponny

Maffigt!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Zidious G:

Muskelbilar, afrofrippa på bruden. 70-tal kanske?

Ser så ut! ska bli spännande

Medlem

Att tänka tillbaka på tvåan ger mig en varm och luddig känsla. Men sen minns jag också folks klagomål vid närmre betänkande.

Partiet på Sicilien och deras PhysX-integration minns jag som två saker som tog spelet den där extra biten framåt (även om det hade långt kvar att gå i slutändan). Taggad på trean!

FM-guru
F.d. Sisyr

Härligt, och som någon skrev osar det 70-tal om bilden. Vore inte alls fel, med tanke på hur få spel det är som nyttjat den tidseran.

Medlem

Längtar efter något spel som liknar Gudfadern. Börja från 0 och sen ska man jobba sig uppåt i hierarkin.

Medlem

Ryser så hårt varje gång jag hör meny låten!

Medlem

Nice! Ettan var grym för sin tid, tvåan var klart godkänd. Så länge dom får till stämningen och tillräckligt bra gameplay är jag såld.

Avstängd

Hoppas på 60-70-tal
Så grymt taggad för detta spel också!

Medlem
Skrivet av vuze2143:

Ryser så hårt varje gång jag hör meny låten!

https://www.youtube.com/embed/59dvZS44fuI

Skämta inte!

Förstå om 2K kan kombinera 1:ans story och känsla med 2:ans atmosfär och mekanik, skulle till och med kunna slå spel som GTA 5 eller Witcher 3

Medlem
Skrivet av storm72:

Längtar efter något spel som liknar Gudfadern. Börja från 0 och sen ska man jobba sig uppåt i hierarkin.

Är ju typ det man gör i Mafia

Medlem
Skrivet av Xepheros:

Sweet! Hoppas det är *bättre* än tvåan, jag tyckte inte tvåan var lika bra som jag ville.

När det gäller tvåan så krävs det en hel del uppvärmning innan man kör igång. Det var inte så att du glömde det?

Medlem
Skrivet av swinkolo:
Skrivet av Xepheros:

Sweet! Hoppas det är *bättre* än tvåan, jag tyckte inte tvåan var lika bra som jag ville.

När det gäller tvåan så krävs det en hel del uppvärmning innan man kör igång. Det var inte så att du glömde det?

Jag har glömt bort mycket om spelet, men jag glömmer inte bort intrycken jag har när jag spelar. Jag tyckte om det, och jag spelade klart det, men jag kände samtidigt att det hade potential som gick förlorat.

Medlem

Älskade verkligen ettan med säkert över 150-200h med att klarat storyn kanske 6-8 gånger massa free roam. Tvåan var alldelse för segt få ihop X antal miljoner börja om igen på nytt kommer vidare du får en sju helvetes jävla cash börja om igen.

Visst gillade Mafia II men kunde blivit lite bättre älskade bilfysiken samt körandet i snön. Storyn var rätt så bra fast ah ettan hade mycket bättre nej ser helt klart fram mot Mafia III!

12
Skriv svar