Star Wars: Battlefront
Alla ska med när kriget bryter ut i en galax långt, långt borta. FZ har krigat på Hoth och upplevt en mer arkadig känsla än vi är vana vid från Dice.
#dice, #ea, #star-wars-battlefront, #i, #star-wars-battlefront-ii-2
Lika bra pricksäkerhet när du springer = fail
För det första är spelet inte klart än, för det andra så kan det ju vara så att man visst tappar pricksäkerhet när man springer, bara det att hårkorset inte ändrar storlek.
Jag har förstås ingen aning, det kan mycket väl vara mer arkadigt på det viset.
Jag tror däremot definitivt att spelet är roligt.
Lika bra pricksäkerhet när du springer = fail
Klart som fan man ska kunna springa och flyga omkring med jetpacks och skjuta ner folk samtidigt.
Klart man ska, fast ett skott ska inte gå spikrakt när du springer, idiot.
Kan tänka mig att ett laservapen alltid skjuter spikrakt, vad du än gör. Vart du pekar vapnet har väl mer betydelse tror jag
Lika bra pricksäkerhet när du springer = fail
Klart som fan man ska kunna springa och flyga omkring med jetpacks och skjuta ner folk samtidigt.
Klart man ska, fast ett skott ska inte gå spikrakt när du springer, idiot.
Skott går väl alltid rakt oavsett hur du rör ett vapen!? Du menar istället att pga kroppsrörelsen under förflyttning omöjliggör stillastående sikte?
Lika bra pricksäkerhet när du springer = fail
Som i Quake då? Ett av de mest skillade fps-spelen genom tiderna.
Vad gör det så "skillat" jag mins det bara som ett av de första FPS erna.
Var det inte bara en arena shooter, hoppa skjuta, rocket jump eller va det hette när man sköt i marken för att hoppa högre, och så skjuta igen.
Tyckte inte det blev mer komplicerat än så?
-Dude kollade precis hur länge sen ja spela spelet sist och såg att det är 15-16 år sen.
tiden går fort....
Lika bra pricksäkerhet när du springer = fail
Som i Quake då? Ett av de mest skillade fps-spelen genom tiderna.
Vad gör det så "skillat" jag mins det bara som ett av de första FPS erna.
Var det inte bara en arena shooter, hoppa skjuta, rocket jump eller va det hette när man sköt i marken för att hoppa högre, och så skjuta igen.
Tyckte inte det blev mer komplicerat än så?
-Dude kollade precis hur länge sen ja spela spelet sist och såg att det är 15-16 år sen.
tiden går fort....
Komplicerat är inte = svårt/skillat.
Testa igen? http://www.nquake.com/
IDKFA
Lika bra pricksäkerhet när du springer = fail
Klart som fan man ska kunna springa och flyga omkring med jetpacks och skjuta ner folk samtidigt.
Klart man ska, fast ett skott ska inte gå spikrakt när du springer, idiot.
Du kanske ska ge dig på ett spel som inte är Star Wars, eller hur många laserpistoler har du sett i verkligheten?
IDKFA
Jag som är ett hårt Star Wars fan kommer köpa det hur det än blir. Det enda jag finner irriterande är att det gör ett försök att vara så "lätt". Jag tycker CS har en alldeles perfekt inlärnings kurva. Efter ett par death matches så kan man ge sig in i rankad matchmaking, och efter dina 10 första vunna matcher så får du spela med folk som är ungefär lika bra som du. Låt dom vill ta spelet längre och bli bra på det få göra det, och låt dom som vill bara ha kul i Star Wars miljö få göra det. Fast helst inte i samma matcher
Jag skulle vilja se ett matchmaking system i spelet och ranked matcher ungefär som CS:GO eller Dota2 fast med fler spelare. Detta skulle göra att folk börjar att spela taktiskt, i alla fall på en nivå där de som spelar ligger på en högre nivå.
Matchmaking och privata servrar borde finnas i spelet. Rankade spel borde endast finnas i matchmaking.
Detta löser lite problemet i om folk ska spela som heroes så som Darth Vader eller Luke Skywalker. Är man ett stort lag så förbestämmer man vem som ska spela vad och köra men i ett rankat spel så skulle det inte kännas som ett arkadspel.