Windows 10 är här – vad är ditt första intryck?

Robot
Windows 10 är här – vad är ditt första intryck?
Medlem
Windows 10 är här – vad är ditt första intryck?

Sitter fortfarande och väntar på uppdateringen.

Medlem

Det blir nog bra dehär!

Medlem

Spontant känns det snabbare (bara testat en halvtimme typ) och så gillar jag den nya startmenyn. Så hittills är jag nöjd.

Medlem
Skrivet av Chiefen:

Sitter fortfarande och väntar på uppdateringen.

Samma här, sjukt irriterande

Medlem
Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av Chiefen:

Sitter fortfarande och väntar på uppdateringen.

Samma här, sjukt irriterande

Ni menar uppdateringen som låser upp Win10 reserveringen?
Om så är fallet så kan man manuellt scanna efter uppdateringar eller installera dom.

För Windows 7 SP1 så behövs "KB3035583" och "KB2952664" och for Windows 8.1 "KB3035583" och "KB2976978".

Medlem

Hittills känns det väldigt bra. Det enda som jag blev lite besviken på var hur dåligt Edge hanterade bokmärken. Allt blev spegelvänt vilket är både ologiskt och jobbigt att åtgärda själv. Blir till att fortsätta köra med Chrome.

Medlem
Skrivet av Ghan:
Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av Chiefen:

Sitter fortfarande och väntar på uppdateringen.

Samma här, sjukt irriterande

Ni menar uppdateringen som låser upp Win10 reserveringen?
Om så är fallet så kan man manuellt scanna efter uppdateringar eller installera dom.

För Windows 7 SP1 så behövs "KB3035583" och "KB2952664" och for Windows 8.1 "KB3035583" och "KB2976978".

Jag har båda dessa, men ingen uppdatering.

Medlem

Är detta en uppdatering för Gaming eller ska vi, som med windows Vista, hellre behålla, det då fungerande, win xp?

Kommer spel man har vara kompatibla?
Drivisar till gfx-kort osv?
Antar att man kan köra i andra win lägen ifall det strular, eller?


signatur

Det var inte jag...

Medlem
Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av Ghan:
Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av Chiefen:

Sitter fortfarande och väntar på uppdateringen.

Samma här, sjukt irriterande

Ni menar uppdateringen som låser upp Win10 reserveringen?
Om så är fallet så kan man manuellt scanna efter uppdateringar eller installera dom.

För Windows 7 SP1 så behövs "KB3035583" och "KB2952664" och for Windows 8.1 "KB3035583" och "KB2976978".

Jag har båda dessa, men ingen uppdatering.

Likadan situation även för mig!

Medlem
Skrivet av Ghan:
Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av Chiefen:

Sitter fortfarande och väntar på uppdateringen.

Samma här, sjukt irriterande

Ni menar uppdateringen som låser upp Win10 reserveringen?
Om så är fallet så kan man manuellt scanna efter uppdateringar eller installera dom.

För Windows 7 SP1 så behövs "KB3035583" och "KB2952664" och for Windows 8.1 "KB3035583" och "KB2976978".

Tror de flesta sitter med denna:

Medlem

MIn är klar att ladda ner nu, men vågar man, vågar man?!

Blir nog till att sätta den på en egen part...


signatur

Det var inte jag...

Medlem

Man har ju ca ett år på sig, så vis av win8 (helkraschade 14 ggr per dag första två veckorna) väntar jag nog någon månad.

Medlem

signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Tänkte ta och inhandla en ny SSD så man kan köra in 10an på den så man har en med 7an på ifall saker och ting inte skulle fungera så bra.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Jag har försökt sammanställa lite information om produktnycklar och rena installationer m.m. i forumet. Hoppas det svarar på lite frågor! Själv ska jag precis testa göra en ren installation.


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av NeoOhm:

Är detta en uppdatering för Gaming eller ska vi, som med windows Vista, hellre behålla, det då fungerande, win xp?

Kommer spel man har vara kompatibla?
Drivisar till gfx-kort osv?
Antar att man kan köra i andra win lägen ifall det strular, eller?

Drivrutiner till grafikkort finns givetvis redan.

Skrivet av Chiefen:

Sitter fortfarande och väntar på uppdateringen.

http://www.nordichardware.se/Operativsystem/windows-10-lanser...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Har hört av en polare att nyckeln blir låst till din hårdvara så har du tänkt uppgradera datorn din rätt så snart så bör ni nog hålla er undan från att uppgradera just nu.

Inaktiv
Skrivet av Bunisher:

Har hört av en polare att nyckeln blir låst till din hårdvara så har du tänkt uppgradera datorn din rätt så snart så bör ni nog hålla er undan från att uppgradera just nu.

Fel. Du kan överföra din licens precis som innan sålänge du har fullversionen.

"Transfer rights. I heard some observers speculate that the new terms would limit Windows 10 transfer rights. Nope. The new license agreement preserves the longstanding transfer rights: OEM copies are locked to the device on which they're sold, retail copies can be transferred to a different device as long as the old copy is removed first."

http://www.zdnet.com/article/microsoft-releases-new-license-t...

Medlem

Ska testa på min laptop som har Win7. Fungerar det så fint som alla säger så kommer jag köpa en nyckel till desktopen.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Kom ihåg att ska ni göra en ren installation utav Windows 10 måste ni först göra uppdateringen så eran nuvarande Win7/8.1 nyckel kopplas till Windows 10. Sen kan ni dra hem ISO filen och göra en så kallad Clean installation.

"Even if you use an ISO, unless you have a Windows 10 product key, you must first do an upgrade on an existing valid Windows 7 or Windows 8.1 system to activate your free copy of Windows 10. Then you can do a complete clean install on the same system, and your Windows 10 is automatically activated and tied to that system's hardware."


signatur

- "det är nu säkert att stänga av datorn"

Medlem
Skrivet av Kvarn:

Grymt ju! Gäller väl för alla versionerna hoppas jag?
-ja det gjorde det!
Tack

Skrivet av Kevax:

Kom ihåg att ska ni göra en ren installation utav Windows 10 måste ni först göra uppdateringen så eran nuvarande Win7/8.1 nyckel kopplas till Windows 10. Sen kan ni dra hem ISO filen och göra en så kallad Clean installation.

Precis. Helt rätt. Annars funkar det inte.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Har haft det sedan set först var tillgängligt att testa (oktober? nåt sånt), ni behöver inte vara oroliga över att det ska ha några större problem.

De största jag kan komma på är att Oculus Rift inte fungerar och att jag har problem med Nvidia 3d Vision, båda dessa problemen ligger helt på Oculus och Nvidias sida dock, Oculus har varit medveten om det i flera månader men har skjutit på det, man kan tycka att dom borde stödja framtidens OS om dom vill att folk ska utveckla framtidens spel till deras hårdvara.

Gnällkuk
Skrivet av Rurounin:

Har haft det sedan set först var tillgängligt att testa (oktober? nåt sånt), ni behöver inte vara oroliga över att det ska ha några större problem.

De största jag kan komma på är att Oculus Rift inte fungerar och att jag har problem med Nvidia 3d Vision, båda dessa problemen ligger helt på Oculus och Nvidias sida dock, Oculus har varit medveten om det i flera månader men har skjutit på det, man kan tycka att dom borde stödja framtidens OS om dom vill att folk ska utveckla framtidens spel till deras hårdvara.

Javisst, men operativsystemet sl'pptes just inte forran idag


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Inaktiv
Skrivet av Naraccas:

Ska testa på min laptop som har Win7. Fungerar det så fint som alla säger så kommer jag köpa en nyckel till desktopen.

Tänk på att du kan köpa billiga Windows 7-licenser, installera på din rigg, sen uppgradera den till Win10. Du kan köpa Win7 Pro för 300 spänn på blocket och andra ställen och uppgradera licensen till Win10Pro. Eller köpa en Win7 Basic för 100 spänn och uppgradera till Win10Home.

Medlem

Jag raderade det som fanns i windows\softwaredistribution\download mappen. Gick in i cmd.se och skrev wuauclt.exe /updatenow
Funkade prima.

Medlem
Skrivet av tricky:
Skrivet av Rurounin:

Har haft det sedan set först var tillgängligt att testa (oktober? nåt sånt), ni behöver inte vara oroliga över att det ska ha några större problem.

De största jag kan komma på är att Oculus Rift inte fungerar och att jag har problem med Nvidia 3d Vision, båda dessa problemen ligger helt på Oculus och Nvidias sida dock, Oculus har varit medveten om det i flera månader men har skjutit på det, man kan tycka att dom borde stödja framtidens OS om dom vill att folk ska utveckla framtidens spel till deras hårdvara.

Javisst, men operativsystemet sl'pptes just inte forran idag

Det är ingen större skillnad mellan hur det ser ut idag och hur det har sett ut i 2 månader tillbaka då dom uppdaterade någon del av menyerna.

Medlem

Nån som testat att bara uppdatera 7an (inte en clean install från ISO)?
Funkar det bra?

Är nog lite försiktig och låter andra "äventyrfyllda" användare testa ett par veckor innan jag trycker på knappen här

123
Skriv svar