Fallout 4: Pip Boy Edition är helt slutsåld

dmn
Medlem
Skrivet av anon_178365:
Skrivet av dmn:
Skrivet av anon_178365:

Förbokade spelet rätt tidigt och jag tror att det fanns Pip-Boy Editions kvar, men jag vet att den bara hade blivit liggandes i någon garderob så hoppar över det.
Spelet kommer jag dock spela dag1 oavsett vad personer säger om det och jag vill dessutom preloada spelet till launch, så finns ingen anledning att ej förboka det i mitt fall.

Är man osäker ifall man kommer att spela det dagen det släpps (10:e november), så bör man ej förboka spelet.

Det är alltid en dum idé att förköpa spel, även om man tänkt spela det på släppdagen.

Det är alltid dumt oavsett om det gäller en kass utgivare som bara släppt skit, eller en utgivare som jag anser har släppt bra titlar tidigare och som jag vill sponsra lite extra så dom fortsätter släppa bra titlar framöver också?

Ja. Det är en principfråga.
Du sponsrar dom inte extra genom att förköpa jämfört med att köpa på releasedagen, och du sänder en signal om att du inte köper grisen i säcken när du väntar med köpet.

dmn
Medlem
Skrivet av anon_178365:

Klart det är bättre för företaget att se kostnaderna börja täckas upp delvis redan en bit i förväg innan spelet är släppt?

Ja, självklart är det bättre för företaget, men inte för oss konsumenter.

Skrivet av anon_178365:

Antar att alla som är helt emot preorder också är fientligt inställda mot Kickstarter, då det är liknande preorder fast ännu mer ovisst, då du faktiskt teoretiskt kan betala för absolut ingenting om projektet ej fullföljs. Där har vi ju verkligen "grisen i säcken" om något.

Kickstarter-donationer är en form av riskkapital. Inte ett dugg jämförbart med förköp av spel.

Medlem

Tyvärr hade jag inte råd, men å andra sidan har jag ju ingen smartphone heller, så det var nog bra ändå. xD

Medlem

Det jag undrar över som jag inte sett någon info om. Vilka mobiler passar till pip-boy? Vissa har 4" och vissa har 6" mobiler. Runt 4.5-5.5 är ju "standard" idag, men finns ju olika mobiler för olikas behov. Synd om man köper en pip-boy och ens mobil inte passar.

12
Skriv svar