Gameplay från Blood Bowl 2 – knivar och mörk magi när dark elves kliver ut på planen

Robot
Gameplay från Blood Bowl 2 – knivar och mörk magi när dark elves kliver ut på planen
Medlem
Gameplay från Blood Bowl 2 – knivar och mörk magi när dark elves kliver ut på planen

Topp i US, flopp i EU?

Medlem
Skrivet av Dreijer:

Topp i US, flopp i EU?

Min tanke också...såg jag dessutom att de smugit in digitala samlarkort? Zzzzz.

Medlem

Ser bra ut, men det ser ju också ut som nästan exakt samma spel som ettan!

Medlem

Även om det har influenser av Amerikansk fotboll är Blood Bowl baserat lika mycket på Rugby, som ju ligger de brittiska upphovsmännen närmare.

Medlem
Skrivet av Stephan:

Ser bra ut, men det ser ju också ut som nästan exakt samma spel som ettan!

Alltså, Blood Bowl är Blood Bowl... inte mycket att förändra, förutom grafik och animationer. Spelreglerna är detsamma. Det är som att säga "Ja, Fifa 15 ser bra ut, men det ser ju också ut som nästan exakt samma spel som Fifa 14!"

Skrivet av Ahris:

Även om det har influenser av Amerikansk fotboll är Blood Bowl baserat lika mycket på Rugby, som ju ligger de brittiska upphovsmännen närmare.

Jag ser då ingen rugby i det alls...


signatur

I drank what?

Medlem

Bara de kan få till ett multiplayer som fungerar så kommer det säkert att bli kul. Men ... skavens?


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Ahris:

Även om det har influenser av Amerikansk fotboll är Blood Bowl baserat lika mycket på Rugby, som ju ligger de brittiska upphovsmännen närmare.

Jag ser då ingen rugby i det alls...

Konstigt med tanke på att Amerikans fotboll i sig är en modifierad form av rugby.

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Stephan:

Ser bra ut, men det ser ju också ut som nästan exakt samma spel som ettan!

Alltså, Blood Bowl är Blood Bowl... inte mycket att förändra, förutom grafik och animationer. Spelreglerna är detsamma. Det är som att säga "Ja, Fifa 15 ser bra ut, men det ser ju också ut som nästan exakt samma spel som Fifa 14!"

Skrivet av Ahris:

Även om det har influenser av Amerikansk fotboll är Blood Bowl baserat lika mycket på Rugby, som ju ligger de brittiska upphovsmännen närmare.

Jag ser då ingen rugby i det alls...

Wiki
Amerikansk fotboll (i USA oftast bara kallad football) är en lagsport. Det är den största och populäraste sporten i USA. Sporten är en variant av brittisk rugby, fast med många skillnader. Exempelvis tillåts framåtriktad passning inom amerikansk fotboll, något som inte är tillåtet i rugby.

Medlem
Skrivet av robbis:
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Stephan:

Ser bra ut, men det ser ju också ut som nästan exakt samma spel som ettan!

Alltså, Blood Bowl är Blood Bowl... inte mycket att förändra, förutom grafik och animationer. Spelreglerna är detsamma. Det är som att säga "Ja, Fifa 15 ser bra ut, men det ser ju också ut som nästan exakt samma spel som Fifa 14!"

Skrivet av Ahris:

Även om det har influenser av Amerikansk fotboll är Blood Bowl baserat lika mycket på Rugby, som ju ligger de brittiska upphovsmännen närmare.

Jag ser då ingen rugby i det alls...

Wiki
Amerikansk fotboll (i USA oftast bara kallad football) är en lagsport. Det är den största och populäraste sporten i USA. Sporten är en variant av brittisk rugby, fast med många skillnader. Exempelvis tillåts framåtriktad passning inom amerikansk fotboll, något som inte är tillåtet i rugby.

Precis min poäng. Amerikansk fotboll, som detta är baserat på, är baserat på rugby. Jag ser amerikansk fotboll i detta spelet, ingen rugby.

Det är som att säga att nascar påminner om vanliga personbilar, eftersom det är bilar det handlar om.


signatur

I drank what?

Medlem

Cyanide har en fetisch för cyklar och NFL.

Crossover skulle varit grädde på moset.

1
Skriv svar