Half-Life 3 kommer aldrig släppas, enligt youtubare – Valve svarar

Robot
Half-Life 3 kommer aldrig släppas, enligt youtubare – Valve svarar
Medlem
Half-Life 3 kommer aldrig släppas, enligt youtubare – Valve svarar

Vad jag tror så vet inte Valve hur de skall avsluta storryn med Half-Life.
Kanske så att de vill släppa Portal 3 först så att det spelet knyter ihop dem.

Avstängd

36/36 Ja/Nej. Haha.

Medlem

Grabbarna från Funhaus! Dem gör bara nyhetsinslag just för The Know... är bara lite petig. ;c)

Medlem

Det är nog extremt svårt för Valve att toppa HL1 och HL2. Ska man göra en uppföljare så måste det minst vara lika bra som de tidigare spelen och samtidigt ge spelarna någonting nytt som fungerar.

Kolla bara på Diablo3. Blizzard ändrade nästan allt till det sämre och sedan så fick de göra om spelet helt så att det nästan liknade D2:Lod för att det skulle bli spelbart.

Medlem

When it´s done...

Inaktiv

Jag tror Valve söker efter nåt nytt att tillföra innan de bygger vidare på storyn.
I HL2 var det gravitygun och fysik som var det nya. I Portal var det ja, portaler. Portal 2 gav oss målade ytor med olika egenskaper att leka med.

Det är vad jag tror.

Och ärligt talat kan jag inte komma på något nytt själv som inte redan har gjorts. Simulerat vatten? Eld? Jord?
Jag vettefan alltså.

Medlem

Med dagens internetwhinande över minsta småsak så lär inte HL3 mottas särskilt väl, oavsett hur bra det är.

Medlem

Tycker det han skriver låter ganska trovärdigt. Det var trots allt gameplay och inte story som var bra med hl2, i mitt tycke xD


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem
Skrivet av Turbodog:

Jag tror Valve söker efter nåt nytt att tillföra innan de bygger vidare på storyn.
I HL2 var det gravitygun och fysik som var det nya. I Portal var det ja, portaler. Portal 2 gav oss målade ytor med olika egenskaper att leka med.

Det är vad jag tror.

Och ärligt talat kan jag inte komma på något nytt själv som inte redan har gjorts. Simulerat vatten? Eld? Jord?
Jag vettefan alltså.

Virtual Reality?


signatur

Amateurish? Ama-amateurish? Jet's pure genius, and don't you forget it! And I didn't stumble across it, I MADE it.

Medlem

Spelet släpps när det slår Duke Nukem Forevers utvecklingstid.

Avstängd
Skrivet av Turbodog:

Jag tror Valve söker efter nåt nytt att tillföra innan de bygger vidare på storyn.
I HL2 var det gravitygun och fysik som var det nya. I Portal var det ja, portaler. Portal 2 gav oss målade ytor med olika egenskaper att leka med.

Det är vad jag tror.

Och ärligt talat kan jag inte komma på något nytt själv som inte redan har gjorts. Simulerat vatten? Eld? Jord?
Jag vettefan alltså.

Jag tror på förstörelse, så som DICE fast allt går att förstöra.

Inaktiv

Ärligt talat så bryr jag mig inte om ytterligare en shooter. Det saknas nytänk och en ytterligare Half-Life hade högst troligt bara varit en repetition.

Medlem

Vid det här laget ser jag hellre Portal 3 än HL3.

Medlem

HL3 har varit eftertraktat länge. Men med tidens gång så tycker jag mig känna ett lugn att det inte kommer ett.

På det sättet att många gånger prånglas efterföljare ut och många gånger levererar de inte, eller så går så pass många år att det egentligen blir ett nytt slags spel.

Det är någonting mysigt ändå tycker jag att vi låter Half-life serien få va det det är. En fantastisk spelserie med intressant story och revolutionerande för sin tid.

Allt behöver inte göras efterföljare på. Till och med Halflife...

Det är egentligen väldigt ovanligt att stora utvecklare inte gör efterföljare, så om Valve skulle istället släppa ett helt nytt IP.
Då i det ögonblicket kommer man förstå varför de är stora.

Vem kan blunda för en omedelbar succé (oavsett recensioner skulle den sälja som smör). Men Valve verkar inte se det på det sättet.

Om det inte görs bra med inspiration och framförallt någonting som för genren framåt, så väntar de hellre.

Jag för min del ser gärna ett nytt Portal hellre...och något nytt IP.


signatur

Nördliv.se - Spel, tillbehör och andra nördrelaterade saker! Och så klart även vår gaming/underhållningspodcast Nördliv! Lyssna gärna!

https://open.spotify.com/show/0SHttBQqoGyW4EHpx5aMWD?si=531c1...
https://itunes.apple.com/se/podcast/nordliv%21/id937178661/
https://www.nordlivpodcast.se/

Medlem

Det här med 'att fortsätta storyn' är ingen nödvändighet alls, det är egentligen väldigt lite som kopplar ihop Half-Life med Half-Life 2 och det finns inget alls som hindrar att man gör en 3:a där Gordon vaknar upp från limbo 1000 år senare under helt nya förutsättningar och drar några röda trådar för att koppla ihop spelen.

Killmonday Games

Half life 3 kommer nog bli en online open world survival clicker baserat på kort och romanser med tvåkönade aliens... gratis!


signatur

Ei auta itkut markkinoilla, töihin vain.

Det handlar om 700 - 800 miljoner kronor eller mer i vinst om HL3 skulle släppas, så visst kommer det.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Ahris:

Det här med 'att fortsätta storyn' är ingen nödvändighet alls, det är egentligen väldigt lite som kopplar ihop Half-Life med Half-Life 2 och det finns inget alls som hindrar att man gör en 3:a där Gordon vaknar upp från limbo 1000 år senare under helt nya förutsättningar och drar några röda trådar för att koppla ihop spelen.

Där håller jag inte med dig alls. Episode 2 slutar med en rejäl cliffhanger och att bortse från det och börja på ny kula med vaga referenser till det som hänt vore helt fel.

Medlem

Jag köper inte riktigt det här med att folk säger att det är svårt för dom att nå upp till förväntningarna, jag vet inte vilket spel ni spelade, men Half-Life 2 var långt ifrån "revolutionerande", det var fysik motorn som var picken över i:et, det var ett väldigt "enligt boken" spel, och episoderna efteråt, speciellt episode 2 hade mycket häftigare grejer än hela spelet, Half-life 3 kan inte bli något annat än bättre, det är inte svårt är att göra ett bättre spel än Half-Life 2, jag tror frågan handlar mer för Valve om vilket sorts spel Half-life 3 ska vara, det är väl det som har fått dom att ta sakta kliv framåt, med tanke om att alla spel ska vara open World idag

Skrivet av nils45:

Jag köper inte riktigt det här med att folk säger att det är svårt för dom att nå upp till förväntningarna, jag vet inte vilket spel ni spelade, men Half-Life 2 var långt ifrån "revolutionerande", det var ett väldigt "enligt boken" spel, och episoderna efteråt, speciellt episode 2 hade mycket häftigare grejer än hela spelet, Half-life 3 kan inte bli något annat än bättre, det är inte svårt är att göra ett bättre spel än Half-Life 2, jag tror frågan handlar mer för Valve om vilket sorts spel Half-life 3 ska vara, det är väl det som har fått dom att ta sakta kliv framåt, med tanke om att alla spel ska vara open World idag

Du måste sätta det i samband med tiden när det kom ut. Det var verkligen ett fräscht spel.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av nils45:

Jag köper inte riktigt det här med att folk säger att det är svårt för dom att nå upp till förväntningarna, jag vet inte vilket spel ni spelade, men Half-Life 2 var långt ifrån "revolutionerande", det var fysik motorn som var picken över i:et, det var ett väldigt "enligt boken" spel, och episoderna efteråt, speciellt episode 2 hade mycket häftigare grejer än hela spelet, Half-life 3 kan inte bli något annat än bättre, det är inte svårt är att göra ett bättre spel än Half-Life 2, jag tror frågan handlar mer för Valve om vilket sorts spel Half-life 3 ska vara, det är väl det som har fått dom att ta sakta kliv framåt, med tanke om att alla spel ska vara open World idag

Man behöver inte nödvändigtvis revolutionera för att vara bra. HL2 är ett av världens bästa FPS p.g.a helheten. Det kombinerade skjutande, fysikpussel, bilkörande, intressanta karaktärer, varierande miljöer och händelser i ett närmast perfekt tempo.

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av nils45:

Jag köper inte riktigt det här med att folk säger att det är svårt för dom att nå upp till förväntningarna, jag vet inte vilket spel ni spelade, men Half-Life 2 var långt ifrån "revolutionerande", det var ett väldigt "enligt boken" spel, och episoderna efteråt, speciellt episode 2 hade mycket häftigare grejer än hela spelet, Half-life 3 kan inte bli något annat än bättre, det är inte svårt är att göra ett bättre spel än Half-Life 2, jag tror frågan handlar mer för Valve om vilket sorts spel Half-life 3 ska vara, det är väl det som har fått dom att ta sakta kliv framåt, med tanke om att alla spel ska vara open World idag

Du måste sätta det i samband med tiden när det kom ut. Det var verkligen ett fräscht spel.

Tyngden låg i fysik motorn, Half-Life 2 var inte det snyggaste spelet vid den tiden, och storyn var inte häpnadsväckande. Jag kommer ihåg 2004 som det vore igår, folk överdriver Half-Life 2 så otroligt mycket idag, att göra en 3a som är bättre borde inte vara svårt för Valve, man kan jämföra det mellan GTA 4 och GTA 5, folk hade aningar om vilka saker som GTA5 skulle kunna ha och på så sätt bli bättre än 4an.

Medlem
Skrivet av SebastianV:
Skrivet av Turbodog:

Jag tror Valve söker efter nåt nytt att tillföra innan de bygger vidare på storyn.
I HL2 var det gravitygun och fysik som var det nya. I Portal var det ja, portaler. Portal 2 gav oss målade ytor med olika egenskaper att leka med.

Det är vad jag tror.

Och ärligt talat kan jag inte komma på något nytt själv som inte redan har gjorts. Simulerat vatten? Eld? Jord?
Jag vettefan alltså.

Jag tror på förstörelse, så som DICE fast allt går att förstöra.

Gäller även att få det så att spelet inte blir för fokuserat på just den grejen eller att det bara blir en gimmick som inte har någon praktisk användning.

Minns första Red Faction, visst kunde man gräva stora hål i bergen med sin raketkastare men det tröttnade man liksom på direkt då det inte gav nått och många saker gick inte att förstöra eftersom det då skulle bli svårt att hålla spelaren på någon slags bana, dörrar gick exempelvis inte att skjuta sönder och då faller illusionen av att "allt" ska gå att ha sönder.

Medlem
Skrivet av Ahris:

Det här med 'att fortsätta storyn' är ingen nödvändighet alls, det är egentligen väldigt lite som kopplar ihop Half-Life med Half-Life 2 och det finns inget alls som hindrar att man gör en 3:a där Gordon vaknar upp från limbo 1000 år senare under helt nya förutsättningar och drar några röda trådar för att koppla ihop spelen.

Jag kan inte heller hålla med dig där. Episode 2 slutade i en sån enorm cliffhanger att vi måste få ett episode 3 eller motsvarigheten innan vi kan hoppa till något helt nytt utan samma sorts koppling till HL2. Sen kan det utspela sig som något som händer i första 3 timmarna i HL3 för att sedan göra någon time-skip cryo-sleep grej eller whatevz för att ändå setting och plats i tiden, samt tema.

Medlem
Skrivet av nils45:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av nils45:

Jag köper inte riktigt det här med att folk säger att det är svårt för dom att nå upp till förväntningarna, jag vet inte vilket spel ni spelade, men Half-Life 2 var långt ifrån "revolutionerande", det var ett väldigt "enligt boken" spel, och episoderna efteråt, speciellt episode 2 hade mycket häftigare grejer än hela spelet, Half-life 3 kan inte bli något annat än bättre, det är inte svårt är att göra ett bättre spel än Half-Life 2, jag tror frågan handlar mer för Valve om vilket sorts spel Half-life 3 ska vara, det är väl det som har fått dom att ta sakta kliv framåt, med tanke om att alla spel ska vara open World idag

Du måste sätta det i samband med tiden när det kom ut. Det var verkligen ett fräscht spel.

Tyngden låg i fysik motorn, Half-Life 2 var inte det snyggaste spelet vid den tiden, och storyn var inte häpnadsväckande. Jag kommer ihåg 2004 som det vore igår, folk överdriver Half-Life 2 så otroligt mycket idag, att göra en 3a som är bättre borde inte vara svårt för Valve, man kan jämföra det mellan GTA 4 och GTA 5, folk hade aningar om vilka saker som GTA5 skulle kunna ha och på så sätt bli bättre än 4an.

Hur Half Life 2 var har ingenting med saken att göra. Att du inte förstår hur din upplevelse av spelet saknar koppling till vad den stora massan upplever det visar tecken på rätt stor arrogans. Och oavsett om half life 2 har blivit överskattat eller inte så har det INGENTING med saken att göra heller.

Half Life 2 kunde objektivt varit ett jättedåligt spel, det ändrar inte någonting. För det är inte det som någon snackar om heller när vi snackar om att Half Life 3 kommer ha JÄVLIGT svårt att leva upp till förväntningarna.

För det första är Half Life 2 ett helt annat spel. För det andra så sätts inte förväntningarna allmänheten har efter hur objektivt bra eller dåligt ett spel har varit. Förväntningarna, av många anledningar varav din personliga åsikt är irrelevant, som folk har för Half Life 3 är enorma och även om HL2 inte var revolutionärt eller nåt sånt så förväntar sig den stora massan att HL3 ska bli top 3 bästa FPS i världshistorien. Det har ingenting med hur bra eller dåligt du tycker att HL2 var. Det är inte där standarden sätts. Standarden sätts i vad the average people ser som möjligt för HL3.

Inaktiv
Skrivet av nils45:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av nils45:

Jag köper inte riktigt det här med att folk säger att det är svårt för dom att nå upp till förväntningarna, jag vet inte vilket spel ni spelade, men Half-Life 2 var långt ifrån "revolutionerande", det var ett väldigt "enligt boken" spel, och episoderna efteråt, speciellt episode 2 hade mycket häftigare grejer än hela spelet, Half-life 3 kan inte bli något annat än bättre, det är inte svårt är att göra ett bättre spel än Half-Life 2, jag tror frågan handlar mer för Valve om vilket sorts spel Half-life 3 ska vara, det är väl det som har fått dom att ta sakta kliv framåt, med tanke om att alla spel ska vara open World idag

Du måste sätta det i samband med tiden när det kom ut. Det var verkligen ett fräscht spel.

Tyngden låg i fysik motorn, Half-Life 2 var inte det snyggaste spelet vid den tiden, och storyn var inte häpnadsväckande. Jag kommer ihåg 2004 som det vore igår, folk överdriver Half-Life 2 så otroligt mycket idag, att göra en 3a som är bättre borde inte vara svårt för Valve, man kan jämföra det mellan GTA 4 och GTA 5, folk hade aningar om vilka saker som GTA5 skulle kunna ha och på så sätt bli bättre än 4an.

HL2 var utan tvekan ett av de snyggaste spelen 2004. Enligt mig det snyggaste.
Far Cry hade snyggare terräng och Doom 3 hade snyggare ljussättning.
Half-Life 2:s animationer, fysikmotor, reflekterande ytor (vatten, golv) och genomskinliga ytor(vatten, glas) var långt före allt annat.
Det som enligt mig var häftigast med HL2 var att det såg mycket verkligare ut än något annat spel som släppts innan.

Jag tycker folk bashar HL2 mer än hyllar det idag. Jag tycker visserligen också att det är överskattat då själva spelet inte är jätteroligt att spela.
Det är dock fortfarande det spel som har högst rating av alla PC spel på Metacritic.
http://www.metacritic.com/browse/games/score/metascore/all/pc...

Skrivet av mapamapa:
Skrivet av nils45:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av nils45:

Jag köper inte riktigt det här med att folk säger att det är svårt för dom att nå upp till förväntningarna, jag vet inte vilket spel ni spelade, men Half-Life 2 var långt ifrån "revolutionerande", det var ett väldigt "enligt boken" spel, och episoderna efteråt, speciellt episode 2 hade mycket häftigare grejer än hela spelet, Half-life 3 kan inte bli något annat än bättre, det är inte svårt är att göra ett bättre spel än Half-Life 2, jag tror frågan handlar mer för Valve om vilket sorts spel Half-life 3 ska vara, det är väl det som har fått dom att ta sakta kliv framåt, med tanke om att alla spel ska vara open World idag

Du måste sätta det i samband med tiden när det kom ut. Det var verkligen ett fräscht spel.

Tyngden låg i fysik motorn, Half-Life 2 var inte det snyggaste spelet vid den tiden, och storyn var inte häpnadsväckande. Jag kommer ihåg 2004 som det vore igår, folk överdriver Half-Life 2 så otroligt mycket idag, att göra en 3a som är bättre borde inte vara svårt för Valve, man kan jämföra det mellan GTA 4 och GTA 5, folk hade aningar om vilka saker som GTA5 skulle kunna ha och på så sätt bli bättre än 4an.

HL2 var utan tvekan ett av de snyggaste spelen 2004. Enligt mig det snyggaste.
Far Cry hade snyggare terräng och Doom 3 hade snyggare ljussättning.
Half-Life 2:s animationer, fysikmotor, reflekterande ytor (vatten, golv) och genomskinliga ytor(vatten, glas) var långt före allt annat.
Det som enligt mig var häftigast med HL2 var att det såg mycket verkligare ut än något annat spel som släppts innan.

Jag tycker folk bashar HL2 mer än hyllar det idag. Jag tycker visserligen också att det är överskattat då själva spelet inte är jätteroligt att spela.
Det är dock fortfarande det spel som har högst rating av alla PC spel på Metacritic.
http://www.metacritic.com/browse/games/score/metascore/all/pc...

Det är länge sedan det släpptes nu och många har ju kvar sin nostalgikick från de dagarna. De var ju även då man fick aktivera med STEAM för första gången.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

HL är inte guds gåva till gamers.

Half Life 1 var något otroligt när det släpptes på många sätt o vis.
Half Life 2 var ok, more of the same.

Half Life 3? Vem fan orkar bry sig, dena meme är så söndertjatad man hoppas spelet faktiskt ALDRIG släpps.
Antalet artiklar, nyheter , hype och denna HL3 meme gör en riktigt förbannad. Vet ni hur många år och hur mycket denna cirkelrunk har pågått??? Käften redan om HL3.

Half Life världen har en värdelös tunn story , platta karaktärer , musiken är inget att hänga i julgranen. Snälla sluta tjata om HL3. Vi klarar oss galant utan att det släpps. Det ändra bra med att det kommer släppas är att alla blir tysta om HL3 äntligen.

Medlem

Kan inte de på Steam snart bara säga om de tänker göra HL3 eller inte!?


signatur

autograph

12
Skriv svar