Ny World of Warcraft-expansion avtäcks nästa vecka!

Robot
Ny World of Warcraft-expansion avtäcks nästa vecka!
Medlem
Ny World of Warcraft-expansion avtäcks nästa vecka!

härligt, snart dags då att köpa mig en månad sub å bara lalla runt för att sedan inte röra expansionen mer


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Gahhhhh, kan dom inte fokusera på WoW 2, World of Starcraft eller Warcraft 4 istället!!!!

Medlem

Redan? Trodde faktiskt Diablo 3 var nästa på expansionslistan. Eller Starcraft 2 finalen

Medlem
Skrivet av cute_ninja:

härligt, snart dags då att köpa mig en månad sub å bara lalla runt för att sedan inte röra expansionen mer

Blir nog samma för mig..Kanske två månader dock

Medlem

Önskar att de kunde starta en vanilla server eller två. Vet att det finns privata servrar för det men de brukar inte vara lika stabila och det är alltid skönt med officiellt stöd.

Medlem
Skrivet av Pholiage:

Redan? Trodde faktiskt Diablo 3 var nästa på expansionslistan. Eller Starcraft 2 finalen

Jag tror det är sagt att Blizzard vill fokusera på kortare men mer frekventa expansioner hädanefter. Det spekuleras även kring att expansionen ska vara direkt kopplad till filmen som släpps nästa år.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Så, level 110?

Medlem

WoW slutade vara kul, när man slutade integrera med andra spelare.
- Garnison
- Cross-server
- (Snart cross-faction?)
- Phasing
- Ihopslagna servrar

Medlem

I'm calling it now; more orcs!

Medlem
Skrivet av ANZIKTE:

Gahhhhh, kan dom inte fokusera på WoW 2, World of Starcraft eller Warcraft 4 istället!!!!

WoW2? World of Starcraft? Nej tack.

Medlem

Slår vad om att det blir en besvikelse.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Var längesedan Blizzard lyckades skapa en "riktig" expansion som varade i mer än ett år och som framför allt kom med nytt content hela tiden.
Sista raiden är redan släppt till WoD och det lär väl dröja ett år tills nästa expansion kommer.

Skrivet av AstroCreep:
Skrivet av ANZIKTE:

Gahhhhh, kan dom inte fokusera på WoW 2, World of Starcraft eller Warcraft 4 istället!!!!

WoW2? World of Starcraft? Nej tack.

Så du hade tackat nej till en uppdaterad motor till WoW?

Medlem
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Pholiage:

Redan? Trodde faktiskt Diablo 3 var nästa på expansionslistan. Eller Starcraft 2 finalen

Jag tror det är sagt att Blizzard vill fokusera på kortare men mer frekventa expansioner hädanefter. Det spekuleras även kring att expansionen ska vara direkt kopplad till filmen som släpps nästa år.

Hmm.. Borde dom inte släppa nytt content till WoD istället? Ska man betala månadsavgift för lite eller ingen extra content, för att ovanpå det betala för nya expansioner stup i kvarten? Är det bara jag som tycker det känns lite girigt?

"The Beards of Zul'Drak" ...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av cute_ninja:

härligt, snart dags då att köpa mig en månad sub å bara lalla runt för att sedan inte röra expansionen mer

Även om jag "slutade" med WoW för 5 år sedan, är detta helt sant. Kul är det! (en månad)

Medlem

Mycket spekulation kring en ny Cataclysm-lik overhaul, då deras patchar är mindre och färre, trots ett större arbetslag än någonsin.

Behöver ju inte vara just motorn eller quester det handlar om. Kanske helt nya mechanics och features i mångfald.

Man kan bara hoppas!

Medlem
Skrivet av Dominus:

Var längesedan Blizzard lyckades skapa en "riktig" expansion som varade i mer än ett år och som framför allt kom med nytt content hela tiden.
Sista raiden är redan släppt till WoD och det lär väl dröja ett år tills nästa expansion kommer.

Skrivet av AstroCreep:
Skrivet av ANZIKTE:

Gahhhhh, kan dom inte fokusera på WoW 2, World of Starcraft eller Warcraft 4 istället!!!!

WoW2? World of Starcraft? Nej tack.

Så du hade tackat nej till en uppdaterad motor till WoW?

Det är knappast grafikmotorn som är det stora problemet med World of Warcraft idag.

Medlem

Lika bra höga lvl taket till 1000 har man lite att göra

Medlem
Skrivet av Dreijer:
Skrivet av Dominus:

Var längesedan Blizzard lyckades skapa en "riktig" expansion som varade i mer än ett år och som framför allt kom med nytt content hela tiden.
Sista raiden är redan släppt till WoD och det lär väl dröja ett år tills nästa expansion kommer.

Skrivet av AstroCreep:
Skrivet av ANZIKTE:

Gahhhhh, kan dom inte fokusera på WoW 2, World of Starcraft eller Warcraft 4 istället!!!!

WoW2? World of Starcraft? Nej tack.

Så du hade tackat nej till en uppdaterad motor till WoW?

Det är knappast grafikmotorn som är det stora problemet med World of Warcraft idag.

Och det att en uppföljare knappast skulle bli samma hit som det första.

Uppföljaridén *kanske* hade funkat om alla namnen slogs ihop, ena stunden på tundran, andra i rymden, samt lite djävulsslakt.

Hm.

Saknar Warcraft.

Medlem

Jag vill ha en ny expansion till Diablo 3.

Medlem

blizzard + total war = warcraft 4 ^^


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Bortsett för att det var snygga och bra miljöer i WoD så döda dom mmo känslan helt. Garrisons och crafting tog bort allt som har med mmo att göra. Kontinenterna var döda förutom raid portalerna och crafting fanns inte. BC var höjden på WoW. Får hoppas att det lutar mer åt det hållet i nästa exp.

Medlem
Skrivet av Dreijer:
Skrivet av Dominus:

Var längesedan Blizzard lyckades skapa en "riktig" expansion som varade i mer än ett år och som framför allt kom med nytt content hela tiden.
Sista raiden är redan släppt till WoD och det lär väl dröja ett år tills nästa expansion kommer.

Skrivet av AstroCreep:
Skrivet av ANZIKTE:

Gahhhhh, kan dom inte fokusera på WoW 2, World of Starcraft eller Warcraft 4 istället!!!!

WoW2? World of Starcraft? Nej tack.

Så du hade tackat nej till en uppdaterad motor till WoW?

Det är knappast grafikmotorn som är det stora problemet med World of Warcraft idag.

Var skrev jag att det var motorn som var problemet?
Sedan innefattar en spelmotor mer än bara grafik.

Skrivet av Flacho:
Skrivet av Dreijer:
Skrivet av Dominus:

Var längesedan Blizzard lyckades skapa en "riktig" expansion som varade i mer än ett år och som framför allt kom med nytt content hela tiden.
Sista raiden är redan släppt till WoD och det lär väl dröja ett år tills nästa expansion kommer.

Skrivet av AstroCreep:
Skrivet av ANZIKTE:

Gahhhhh, kan dom inte fokusera på WoW 2, World of Starcraft eller Warcraft 4 istället!!!!

WoW2? World of Starcraft? Nej tack.

Så du hade tackat nej till en uppdaterad motor till WoW?

Det är knappast grafikmotorn som är det stora problemet med World of Warcraft idag.

Och det att en uppföljare knappast skulle bli samma hit som det första.

Uppföljaridén *kanske* hade funkat om alla namnen slogs ihop, ena stunden på tundran, andra i rymden, samt lite djävulsslakt.

Hm.

Saknar Warcraft.

Du är medveten om att det är möjligt för Blizzard att uppdatera WoW-motorn utan att behöva skapa ett nytt MMO?
Flera äldre MMO har uppdaterat spelmotorn utan att de behövt släppa ett "nytt" spel, vilket du verkar tro man måste.

Medlem

Vet inte riktigt vad man ska tycka.

Bra med snabbare expansioner, ja. Sitta och köra samma raid 12+ månader innan något nytt suger.

Men om det blir mindre och mindre innehåll i expansionerna och man får betala 300-350kr varje gång plus månadsavgift är det inte riktigt värt det. Då skulle man lika gärna kunna släppa större patchar istället. Men hittar man fler sätt att tjäna mer pengar så gör man det, tyvärr.

Man får hoppas att det är mer innehåll i nästa expansion, WoD kändes som en liten filler.

Men men, man lär väl spana in skiten vilket fall, som man gör varje gång. Spela i någon månad/månader, och sen sluta igen. Dock så är denna gång verkligen väldigt osäkert om jag ens kommer spana in det, det måste ske något som verkligen får min uppmärksamhet.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Jag vill ha en ny expansion till Diablo 3.

Jag skulle nog med 80% säkerhet säga att det komma utannonseras på Blizzcon i år. ^^


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av Dreijer:
Skrivet av Dominus:

Var längesedan Blizzard lyckades skapa en "riktig" expansion som varade i mer än ett år och som framför allt kom med nytt content hela tiden.
Sista raiden är redan släppt till WoD och det lär väl dröja ett år tills nästa expansion kommer.

Skrivet av AstroCreep:
Skrivet av ANZIKTE:

Gahhhhh, kan dom inte fokusera på WoW 2, World of Starcraft eller Warcraft 4 istället!!!!

WoW2? World of Starcraft? Nej tack.

Så du hade tackat nej till en uppdaterad motor till WoW?

Det är knappast grafikmotorn som är det stora problemet med World of Warcraft idag.

Finns säkert en massa saker som inte är kul längre eller saknas, men grafiken är ju helt klart ett problem. För oss som inte är fan-boys ser grafiken riktigt hemsk ut.

Medlem
Skrivet av Ergo:
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Pholiage:

Redan? Trodde faktiskt Diablo 3 var nästa på expansionslistan. Eller Starcraft 2 finalen

Jag tror det är sagt att Blizzard vill fokusera på kortare men mer frekventa expansioner hädanefter. Det spekuleras även kring att expansionen ska vara direkt kopplad till filmen som släpps nästa år.

Hmm.. Borde dom inte släppa nytt content till WoD istället? Ska man betala månadsavgift för lite eller ingen extra content, för att ovanpå det betala för nya expansioner stup i kvarten? Är det bara jag som tycker det känns lite girigt?

Nej, det är många som har uttryckt en viss skepticism och oro av precis det skälet du angav.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Blir inget av för mig om de inte plockar bort 20-manna för mythic. Stora raidgrupper fungerade en gång i tiden och det fungerar för toppgillena, men 15-manna hade varit bättre för alla oss som ändå vill kunna ha en chans att köra mythic, men som inte får tag på spelare. Att bara kunna göra heroic (gamla normal-läget) är inte lönt att betala för, oavsett hur långt vi nu kan tänkas komma i mythic.

Jag förstår poängen med 20-manna med att chansen är stor att man har tillgång till alla klasser, men hittills har vi inte sett något krav på en specifik klass för att klara av fighter. Så tillvida vi inte pratar om de fåtal gillen som kör "racet" första veckorna. Det är inte värt det. Att få tag på 25+ personer (minimum som krävs för att hålla allt rullande i semi-hardcore) som samtidigt klarar av mythic.... det är inte ens möjligt för de flesta av oss.

12
Skriv svar