Speltorka...

Medlem
Speltorka...

Satt o väntade på Arkham Knight men det floppa ju totalt (sitter på en PC) så det tog jag en refund på illa kvickt. Xcom 2 kommer i november och Space Pirates & Zombies 2 vette fan för det finns inget datum på det än... Sedan kommer väl nästa Killing Floor 2 uppdatering om drygt en månad antar jag, om man ska tro på utvecklarnas roadmap.

Så nu sitter jag här o växlar mellan: Terraria, Starbound, Space Pirates & Zombies, Dirty Bomb, HotS, X-Com Enemy Within och Darkest Dungeon. Bara dom Känns bara så himla segt just nu för det är inget speciellt jag vill spela direkt. Dock gör jag det ändå men det är pga andra skäl. Sedan är det en av dom få sakerna som jag faktiskt tycker är kul.

Jag slutade äntligen med WoW iallafall, nu får det bli permanent. Känner att det har gjort sitt och folket har ju inte precis blivit bättre, av min upplevelse iallafall. Tror jag är klar med MMO överhuvudtaget. Det är mycket jag inte vet just nu så jag antar att det är så

Ändå har jag 377 spel i mitt Steam bibliotek (Skryter inte, skulle aldrig göra). Jag är skitkonstig, det finns många spel jag tycker är jättebra, men jag spelar oftast aldrig färdigt dom? Skitstörande, känner inget sug o starta dom heller. Majoriteten av gångerna iallafall.

Ville bara skriva av mig lite iallafall! Hoppas ni andra har det bra med spel eller livet. Eller båda.

/ Dan

#blogg

Medlem
Speltorka...

Rocket League är hyfsat beroendeframkallande.

Annars kan du alltid läsa en bok (?)


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Det är sommar, man kan vara ute ibland, då solen skiner =D


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Annars kan du alltid läsa en bok (?)

Nä faktiskt inte, jag har enorma problem o läsa böcker. Tappar koncentrationen skitfort och blir jättetrött.

Skrivet av Hipshot:

Det är sommar, man kan vara ute ibland, då solen skiner =D

Hädelse!

Medlem
Skrivet av orkamera:
Skrivet av walter_iego:

Annars kan du alltid läsa en bok (?)

Nä faktiskt inte, jag har enorma problem o läsa böcker. Tappar koncentrationen skitfort och blir jättetrött.

Skrivet av Hipshot:

Det är sommar, man kan vara ute ibland, då solen skiner =D

Hädelse!

Finns många bra ljudböcker, körde mycket bil förut då nötte jag ljudböcker som bara den. Snickrade en friggebod för något år sedan även då var de kanon att ha.

Skrivet av TheConsul:
Skrivet av orkamera:
Skrivet av walter_iego:

Annars kan du alltid läsa en bok (?)

Nä faktiskt inte, jag har enorma problem o läsa böcker. Tappar koncentrationen skitfort och blir jättetrött.

Skrivet av Hipshot:

Det är sommar, man kan vara ute ibland, då solen skiner =D

Hädelse!

Finns många bra ljudböcker, körde mycket bil förut då nötte jag ljudböcker som bara den. Snickrade en friggebod för något år sedan även då var de kanon att ha.

Själv målade jag om boden med en stereo som sällskap, ljudboken: The Case of Charles Dexter Ward - audio drama 2CD

Awesome!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Skrivet av orkamera:
Skrivet av walter_iego:

Annars kan du alltid läsa en bok (?)

Nä faktiskt inte, jag har enorma problem o läsa böcker. Tappar koncentrationen skitfort och blir jättetrött.

Skrivet av Hipshot:

Det är sommar, man kan vara ute ibland, då solen skiner =D

Hädelse!

Kanske en talbok då?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Ett tips är att ge dig på korta och intensiva spel istället. Wow är ju oändligt, så det är klart man tröttnar på nötandet. Xcom har ju lagom banor, men kanske fel tempo. Ta dig genom nåt härligt, smalt och skriptat FPS istället. Så man inte hinner somna till Valfri COD-kampanj t.ex. Eller kanske Singularity, som jag blev glatt överaskad av när det begav sig. Har några åt på nacken men ändå!

Har samma problem med läsning, enda som funkar är när jag åker till och från jobbet eller på annat sätt rör mig. Ligga och läsa i hängmattan eller sängen är värsta sömnpillret. Lästips: Dresden Files, Jim Butcher. Lättsamt och bra tempo.

Inaktiv
Skrivet av walter_iego:

Annars kan du alltid läsa en bok (?)

Kan du rekommendera en bok för någon som är ganska dålig på att läsa men gillade "Picknick vid vägkanten" och Richard Mathesons (ljud)boken "Legend". Sigge Eklunds (självupplästa ljud)bok "In i labyrinten" var också väldigt bra om nån frågar mig.

Medlem

Tack för tipsen folk, jag har redan provat ljudböcker. Jag blev inte trött men tappade fokus snabbt o började tänka på annat istället. Har provat massa olika saker som folk har tipsat om... Yoga, meditation, mindfullness, diverse övningar, serier, film etc etc.

Jag har bara en massiv fokus när jag spelar. Nu vet jag inte om någon tror att det är ett spelberoende, men det är det inte. Jag får inte abstinens om jag inte spelar. Hyperfokus is a bitch...

Skrivet av N00bTr00per:

Ett tips är att ge dig på korta och intensiva spel istället. Wow är ju oändligt, så det är klart man tröttnar på nötandet. Xcom har ju lagom banor, men kanske fel tempo. Ta dig genom nåt härligt, smalt och skriptat FPS istället. Så man inte hinner somna till Valfri COD-kampanj t.ex. Eller kanske Singularity, som jag blev glatt överraskad av när det begav sig. Har några åt på nacken men ändå!

Det va riktigt bra tips, spelade nyligen ut Wolfenstein - Old Blood. Satt nonstop igenom hela kampanjen. Inte för att det va ett långt spel till att börja med, men ändå Singularity har jag faktiskt spelat! Helt okej spel

1
Skriv svar