Omröstning: Har du klarat The Witcher 3?

Inaktiv
Skrivet av GooGeL:
Skrivet av Segas:

Jag hade förväntat mig mer, om inget annat lite mer varierande innehåll. Det man får via DLC är ganska meningslöst. Nya kläder till karaktärer känns inte direkt som något givande.

Inte ens när någon för en gång skull ger ut gratis DLC's så duger det inte, för allting var värdelöst ändå.

Tycker själv att jag fick hemskt mycket nöje tillbaka för mina pengar som jag har köpt spelet för. Väntar annars på lite kraftigare grafikdomkraft för att fortsätta sista biten genom spelet.

Tur vi har friheten att tycka olika, eller hur?

Medlem

Påbörjat men kommer förmodligen inte att avsluta. Kontrollerna och hastigheten på spelet samt i mitt tycke de för långa och stela avbrotten med konversationer hela tiden har gett mig för mycket avsmak.

Arkham Knight var mer min smak iaf.

Medlem

Spelade 143 timmar innan jag klarade det. Utforskade varenda frågetecken. Drog ut på det i det längsta...underbart spel...men lite less på det var jag de sista timmarna. De som skriver att det är buggigt...kan det vara så att ni inte köpt spelet?

Lirat genom det 2 ggr nu på näst svåraste och svåraste. Skulle gärna se ännu en svårighetsgrad för oss masochister som tycker Quickloada är roligt. Något obalanserat kanske, men ack så bra.

Medlem

1.07 ledde till nya questbuggar... Kommer inte vidare i "An eye for an eye". En viss herre står vid sin lägereld med ett utropstecken över huvudet men är inte ett dugg intresserad av att prata med mig... Kan backa tillbaka en vecka men har ingen lust. Har gjort fler sidouppdrag än huvuduppdrag. Inte ens satt mina fötter på Skellige än. Väntar in en ny patch och ger mig ut på lite monsterjakt och gwentspelande under tiden...

Medlem

Hur har folk tid? Jag har knappt hunnit spela 10 timmar.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

k3m
Medlem
Skrivet av Segas:

Sidequests är f.ö helt värdelöst eftersom det inte genererar ett skit i experience. Till- och med Skyrim hade ett värde på sina sidequests...

Du vet väl om att man spelar spel för nöjets skull!? Och det finns mycket nöje i Wild hunt. Uppdragen är toppen i spelet och skänker förutom erfarenhetspoäng, en massa känslor och tankar hos spelaren. Så du borde coola ner dig så du kan njuta av det bästa spelet i mannaminne.

k3m
Medlem
Skrivet av Darkmage1971:

Spelade 143 timmar innan jag klarade det. Utforskade varenda frågetecken. Drog ut på det i det längsta...underbart spel...men lite less på det var jag de sista timmarna. De som skriver att det är buggigt...kan det vara så att ni inte köpt spelet?

Visst finns det sådana också. Har själv inte hittat någon bugg att nämna och få har de varit också.

Inaktiv
Skrivet av k3m:
Skrivet av Segas:

Sidequests är f.ö helt värdelöst eftersom det inte genererar ett skit i experience. Till- och med Skyrim hade ett värde på sina sidequests...

Du vet väl om att man spelar spel för nöjets skull!? Och det finns mycket nöje i Wild hunt. Uppdragen är toppen i spelet och skänker förutom erfarenhetspoäng, en massa känslor och tankar hos spelaren. Så du borde coola ner dig så du kan njuta av det bästa spelet i mannaminne.

"Det bästa spelet" är en överdrift utan dess like. För mig landar det inte ens bland topp 50. Det finns flera anledningar till varför. Ta tex det otroligt enformiga stridssystemet, en häst som knappt går att rida på, ännu mindre slåss på. En story som är otroligt förutsägbar och en stenhård hjälte som har dialoger vars en tolvårig mammagris låter hårdare.

Sen har vi ju (åtminstone på PS4) en framerate som är LÅNGT under acceptabel.

Bästa spelet? Inte riktigt.

Medlem

Har inte kört klart det än, har för mycket annat att göra.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

k3m
Medlem
Skrivet av Segas:
Skrivet av k3m:
Skrivet av Segas:

Sidequests är f.ö helt värdelöst eftersom det inte genererar ett skit i experience. Till- och med Skyrim hade ett värde på sina sidequests...

Du vet väl om att man spelar spel för nöjets skull!? Och det finns mycket nöje i Wild hunt. Uppdragen är toppen i spelet och skänker förutom erfarenhetspoäng, en massa känslor och tankar hos spelaren. Så du borde coola ner dig så du kan njuta av det bästa spelet i mannaminne.

"Det bästa spelet" är en överdrift utan dess like. För mig landar det inte ens bland topp 50. Det finns flera anledningar till varför. Ta tex det otroligt enformiga stridssystemet, en häst som knappt går att rida på, ännu mindre slåss på. En story som är otroligt förutsägbar och en stenhård hjälte som har dialoger vars en tolvårig mammagris låter hårdare.

Sen har vi ju (åtminstone på PS4) en framerate som är LÅNGT under acceptabel.

Bästa spelet? Inte riktigt.

Jag och många andra tycker det är det bästa spelet. Alla kan inte tycka samma.

Inaktiv
Skrivet av k3m:
Skrivet av Segas:
Skrivet av k3m:
Skrivet av Segas:

Sidequests är f.ö helt värdelöst eftersom det inte genererar ett skit i experience. Till- och med Skyrim hade ett värde på sina sidequests...

Du vet väl om att man spelar spel för nöjets skull!? Och det finns mycket nöje i Wild hunt. Uppdragen är toppen i spelet och skänker förutom erfarenhetspoäng, en massa känslor och tankar hos spelaren. Så du borde coola ner dig så du kan njuta av det bästa spelet i mannaminne.

"Det bästa spelet" är en överdrift utan dess like. För mig landar det inte ens bland topp 50. Det finns flera anledningar till varför. Ta tex det otroligt enformiga stridssystemet, en häst som knappt går att rida på, ännu mindre slåss på. En story som är otroligt förutsägbar och en stenhård hjälte som har dialoger vars en tolvårig mammagris låter hårdare.

Sen har vi ju (åtminstone på PS4) en framerate som är LÅNGT under acceptabel.

Bästa spelet? Inte riktigt.

Jag och många andra tycker det är det bästa spelet. Alla kan inte tycka samma.

Helt riktigt.

Medlem

Nä, tröttnade. För tråkig combat.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Bennii skrev ett inlägg i hans blogg om spel som håller en i handen genom hela spelet och det är nog Witchers största problem.

http://www.fz.se/bloggar/e-hypoteser/20150606/map-markers


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

k3m
Medlem
Skrivet av marcus8958:

Bennii skrev ett inlägg i hans blogg om spel som håller en i handen genom hela spelet och det är nog Witchers största problem.

http://www.fz.se/bloggar/e-hypoteser/20150606/map-markers

Går att stänga av sånt i Wild hunt. Så där har vi inga problem

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av marcus8958:

Bennii skrev ett inlägg i hans blogg om spel som håller en i handen genom hela spelet och det är nog Witchers största problem.

http://www.fz.se/bloggar/e-hypoteser/20150606/map-markers

Går att stänga av sånt i Wild hunt. Så där har vi inga problem

Problemet är att spelet är designat efter det. Stänger du av allt kommer du inte kunna fråga dig fram eller läsa skyltar för att hitta. Du har även inga landmärken att ta ut i flesta fallen.
I klassiska rpg:n får du springa runt och fråga personer eller leta sig vidare med hjälp av vägbeskrivningar. I Witcher har du en tomtom GPS och Google maps.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Ska bara sluta krascha till desktop var 5e minut så ska det klaras, fantastiskt spel

k3m
Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av k3m:
Skrivet av marcus8958:

Bennii skrev ett inlägg i hans blogg om spel som håller en i handen genom hela spelet och det är nog Witchers största problem.

http://www.fz.se/bloggar/e-hypoteser/20150606/map-markers

Går att stänga av sånt i Wild hunt. Så där har vi inga problem

Problemet är att spelet är designat efter det. Stänger du av allt kommer du inte kunna fråga dig fram eller läsa skyltar för att hitta. Du har även inga landmärken att ta ut i flesta fallen.
I klassiska rpg:n får du springa runt och fråga personer eller leta sig vidare med hjälp av vägbeskrivningar. I Witcher har du en tomtom GPS och Google maps.

Håller bara delvis med dig. Du har ett präglat landskap, Vägar, älvar. Vad gäller uppdrag, så inte är det så lätt i verkliga livet heller att lösa de. Lite kan man faktist begära utav spelaren

12
Skriv svar