Playstation Plus – här är gratisspelen för augusti

Robot
Playstation Plus – här är gratisspelen för augusti
Medlem
Playstation Plus – här är gratisspelen för augusti

Mja. Helt okej för min del. Både Lara Croft och Limbo har jag velat testa men inte betala för. Får duga.

Medlem

Limbo är ett riktigt skönt side-scrolling äventyr

Medlem

Synd att inte även Limbo var en multibundle, hade varit najs att få det till Vita. Har spelat det på PC innan i alla fall och det är som sagt ett bra spel.

Medlem

Gratis? Måste man inte betala för playstation plus? "Gratis", mjo precis.

FM-guru
F.d. Sisyr

Nice, där fick jag min chans att lira God of War: Ascension. Bara att plugga in PS3:an igen då.

Medlem

Sound shapes är riktigt bra. Ett måste om man är intressad av musik.

Medlem
Skrivet av Keza:

Gratis? Måste man inte betala för playstation plus? "Gratis", mjo precis.

Måste man inte betala sin elräkning för att starta sin Playstation? "Gratis att starta igång sin konsol", jaha du dra en annan liksom.

Medlem

Men man får behålla spelen efter att en ny månads kampanj kommer? Kanske värt o betala 100-150/månad? God of War remasterd kostar nästan 400:- annars jo


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem
Skrivet av cybo:

Men man får behålla spelen efter att en ny månads kampanj kommer? Kanske värt o betala 100-150/månad? God of War remasterd kostar nästan 400:- annars jo

Fast det är väl bara typ 50 spänn månaden för PS+? (65kr om man kör månadsvis)

Medlem
Skrivet av cybo:

Men man får behålla spelen efter att en ny månads kampanj kommer? Kanske värt o betala 100-150/månad? God of War remasterd kostar nästan 400:- annars jo

Du får behålla alla spel så länge du har ett aktivt abonnemang. Om du avbryter ditt abonnemang och återupptar det vid ett senare tillfälle får du tillbaka tillgången till alla spel du fått tidigare.

Det kostar 40 kr/månad om du köper ett år på en gång.

Medlem
Skrivet av cybo:

Men man får behålla spelen efter att en ny månads kampanj kommer? Kanske värt o betala 100-150/månad? God of War remasterd kostar nästan 400:- annars jo

God of War Ascension och inte GOW3 Remastered.

GoW A går på ca 100kr om man plocka upp den från en rea eller billig butik.
Jag får väl skicka vidare min kopia.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Keza:

Gratis? Måste man inte betala för playstation plus? "Gratis", mjo precis.

"För Playstation-ägarna med Plus-prenumeration innebär det ett gäng spel utan extra kostnad."

Vad är det du inte förstår här?

inK
Medlem

Hojta till den som vill lira Temple of Osiris co-op med mig!


signatur

Every trophy counts...

Medlem
Skrivet av Chiefen:
Skrivet av Keza:

Gratis? Måste man inte betala för playstation plus? "Gratis", mjo precis.

Måste man inte betala sin elräkning för att starta sin Playstation? "Gratis att starta igång sin konsol", jaha du dra en annan liksom.

Tycker dock inte att PS+ spelen är gratis i och med att du inte kan spela dem så fort du säger upp PS+. Utan snarare att du får rätten att spela dem så länge du betalar.

Games with Gold ger dig dock ägande rätt till spelet du laddar ner, även när du säger upp Gold. Det ser jag mer som gratis, även om man även där måste betala en månadsavgift.

Ska man dock hårdra det hela så säger man utan extra kostnad i ett sammanhang som detta. Ordet gratis syftar på att man får något utan att ge något tillbaka, vilket i det här fallet är månadsavgiften man betalar.

Men skit samma. Det är åtminstone kul att man får bra valuta för pengarna

Medlem

Ja folk hakar upp sig på det varje gång ha ha!

Medlem

Förr förra gången ämnet togs upp kom vi väl fram till att tjänsten är att betrakta som en hyrtjänst, tycker fortfarande det är ett bättre ordval än "gratis".

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Games with Gold ger dig dock ägande rätt till spelet du laddar ner, även när du säger upp Gold. Det ser jag mer som gratis, även om man även där måste betala en månadsavgift.

Inte på Xbox One - där fungerar det precis som PS+.

Medlem
Skrivet av inK:

Hojta till den som vill lira Temple of Osiris co-op med mig!

Jag är på! Första liret var ju superkul.

Inaktiv
Skrivet av Margy:
Skrivet av Bojkott:

Games with Gold ger dig dock ägande rätt till spelet du laddar ner, även när du säger upp Gold. Det ser jag mer som gratis, även om man även där måste betala en månadsavgift.

Inte på Xbox One - där fungerar det precis som PS+.

Precis, på Xbox 360 så äger man spelen även efter att man har avslutat sitt Xbox Guld men på Xbox One behöver man ha en aktiv prenumeration för att få tillgång till dem.

Medlem
Skrivet av Chiefen:
Skrivet av Keza:

Gratis? Måste man inte betala för playstation plus? "Gratis", mjo precis.

Måste man inte betala sin elräkning för att starta sin Playstation? "Gratis att starta igång sin konsol", jaha du dra en annan liksom.

Företag i Sverige får faktiskt inte använda ordet gratis då det ingår priset.

Inaktiv
Skrivet av Chiefen:
Skrivet av Keza:

Gratis? Måste man inte betala för playstation plus? "Gratis", mjo precis.

Måste man inte betala sin elräkning för att starta sin Playstation? "Gratis att starta igång sin konsol", jaha du dra en annan liksom.

Suck Elen betalar man vilket fall som hällst i ett funktions dugligt modernt hem. utan pluss så försvinner ju vissa funktioner ur din consoll.

inK
Medlem
Skrivet av Chiefen:
Skrivet av inK:

Hojta till den som vill lira Temple of Osiris co-op med mig!

Jag är på! Första liret var ju superkul.

Jag gillade också det första!
Och detta fungerar även för 4 spelare va?


signatur

Every trophy counts...

Medlem

Helvete... Köpte precis God of War.

Medlem
Skrivet av secuda:
Skrivet av Chiefen:
Skrivet av Keza:

Gratis? Måste man inte betala för playstation plus? "Gratis", mjo precis.

Måste man inte betala sin elräkning för att starta sin Playstation? "Gratis att starta igång sin konsol", jaha du dra en annan liksom.

Suck Elen betalar man vilket fall som hällst i ett funktions dugligt modernt hem. utan pluss så försvinner ju vissa funktioner ur din consoll.

... och utan el försvinner vissa funktioner i ditt hem?
Man betalar för Plus för att kunna spela online. Sen utöver tillgången till onlinespelande så får man tillgång till några nya spel varje månad.... GRATIS = man betalar inte extra för de. Ja, det går hårdra det hela att gratis inte betyder exakt det, att man borde säga "på köpet" och fan och hans moster, men alla fattar vad man menar när man i en rubrik skriver gratisspelen.

Toaletten på gymmet är bara till för de som betalar gymkort, är de då gratis att använda eller "på köpet" eller hyrtoaletter eftersom du bara har tillgång till de medans du betalar gymkortet? Alla skulle säga gratis i det läget och inte börja förklara att man behöver ha gymkort först och börja räkna ut att det då egentligen kostar X kr per dag osv.
När man säger att PS PLUS erbjuder gratisspel så är det underförstått att du måste betala för just den tjänsten för att få tillgång till spelen.

Inaktiv
Skrivet av DrDoom:
Skrivet av secuda:
Skrivet av Chiefen:
Skrivet av Keza:

Gratis? Måste man inte betala för playstation plus? "Gratis", mjo precis.

Måste man inte betala sin elräkning för att starta sin Playstation? "Gratis att starta igång sin konsol", jaha du dra en annan liksom.

Suck Elen betalar man vilket fall som hällst i ett funktions dugligt modernt hem. utan pluss så försvinner ju vissa funktioner ur din consoll.

... och utan el försvinner vissa funktioner i ditt hem?

Rättelse Elen betalar man för att man inte har några andra medel att producera den. Plus har ju tagit bort vissa funktion... kom ihåg när alla Sony fans klagade på just Gold att det var förjäkligt att betala för online delen på 360. Och ja förr så hette det att man hyrde en film i någon dag.

Medlem
Skrivet av inK:
Skrivet av Chiefen:
Skrivet av inK:

Hojta till den som vill lira Temple of Osiris co-op med mig!

Jag är på! Första liret var ju superkul.

Jag gillade också det första!
Och detta fungerar även för 4 spelare va?

Det stämmer bra! Haffa mig på Chiefen- så är jag med och lirar när det släpps.

Medlem

Castlestorm är ju helt underbart! Vilken otrolig tur att jag inte köpte det i förra veckan (vilket var planerat).

1
Skriv svar