Fallout 4 lanseras inte med mod-verktyg

Robot
Medlem
Fallout 4 lanseras inte med mod-verktyg

Vettigt!

Medlem

lol borde vara en självklarhet för alla

Först kommer Creation kit släppas till PC ( förmodligen namngivet G.E.C.K igen), därefter kommer Bethesda fokusera på Xbox One och när det fungerar kommer de vända sig till PS4, i den ordnignen.

Samtliga moddar till konsol kommer gå genom "Bethesda.net". Todd Howard svarade att de helst inte vill moderera moddar men de kommer inte tillåta allt. Så det kommer inte att vara en Nexus liknande loppcirkus.
Moddar laddas på en kopierad sparfil så ditt originalspel inte kan råka ut för egenorsakade olyckor och bli korrupt.

Inga svar än om hur det ska gå med quest moddar nu när karaktären man spelar har en röst i grundspelet.
Inte heller någon information om hur grafiken kommer att gå att ändra med tanke på saker som minne och konsolernas grafikkort.

För PC kommer det inte bli olikt det som finns eller sker nu, på gott och ont.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Så har dom väl alltid gjort? Iallafall på senaste spelen? Kommer inte riktigt ihåg hur det var med Oblivion, men senare iallafall.

Medlem

Inga konstigheter. Ingen "nyhet".

Medlem

Så länge det kommer senare, och så länge det handlar om ett vettigt system såsom det vi har idag till Skyrim - fungerar mycket bra då det finns frihet och man kan sortera själv.

Medlem

När spelet funkar som det ska: då är jag redo för mods!

Medlem

Att ingen skulle modda om spelet suger får man väl ta med en nypa salt, moddande av Bethesdas spel har alltid till viss del varit en nödvändighet för att få en acceptabel kvalitet på dem.

Bra. De får väl bli färdiga med spelet först.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Kanske ett Bethesda som fungerar som det ska vid launch. Man kan väl drömma iaf...

Megadelux

Man moddar ju aldrig spel första genomköraren ändå. Klokt val av dom. Otroligt taggad på spelet.

k3m
Medlem

hälsosam filosofi

Medlem

Jag håller inte med honom. Moddar har gjort att spel som suger har blivit spel som är löjligt bra förr. När det kommer till saker som Bethesda släppt förr så har moddarna *ALLTID* räddat spelet. Så jag hoppas att verktygen kommer väldigt snabbt, eftersom Fallout 4 inte nödvändigtvis kommer vara så mycket bättre som de säger att moddar inte skulle göra större skillnad.

Medlem

That's a bold strategy, Cotton.

Medlem

Ja låt det ta tid och sätt in mod support då spelet är polerat rätt drag imo bra jobbat!

Medlem
Skrivet av renod:

Man moddar ju aldrig spel första genomköraren ändå. Klokt val av dom. Otroligt taggad på spelet.

Jag gör det. Alla spel av Bethesda väntar jag minst 1år efter release för att modda spelet vackert, svårare och mer realistiskt.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Xepheros:

Jag håller inte med honom. Moddar har gjort att spel som suger har blivit spel som är löjligt bra förr. När det kommer till saker som Bethesda släppt förr så har moddarna *ALLTID* räddat spelet. Så jag hoppas att verktygen kommer väldigt snabbt, eftersom Fallout 4 inte nödvändigtvis kommer vara så mycket bättre som de säger att moddar inte skulle göra större skillnad.

Nu har du ju rätt i det du säger, men dom kanske lagt extra tid nu på spelet.

Men jag håller med alltid något som kan vara störigt i ett spel, det kan vara UI, till allt möjligt som kan ändras via mods.

Inaktiv
Skrivet av Prixm:

Vettigt!

Hoppas det var ironi? visst bra med att spelet skall vara klart och finputsatt utan buggar. Moddare vill ju förlänga spelets livstid.

Medlem

Det dumma med moddar är att man öppnar en fördämning, en störtflod som kan strömma bortom kontroll. Finns det inga moddar, ja då är valet enkelt. Finns det moddar, då börjar man lite lätt med den där menyförenklingsmodden ... sen är det så jäkla lätt att den där vapenmodifikationsmodden slinker med också ... sen sitter man där efter några timmar med välja perk varje level-modden, ha glasögon och mask på sig samtidigt-modden, stora pattar-modden osv, och bara stapplar gråtande fram över ödemarken för att man återigen råkat tweaka till oigenkännlighet och berövat det sin själ.

Medlem
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av Xepheros:

Jag håller inte med honom. Moddar har gjort att spel som suger har blivit spel som är löjligt bra förr. När det kommer till saker som Bethesda släppt förr så har moddarna *ALLTID* räddat spelet. Så jag hoppas att verktygen kommer väldigt snabbt, eftersom Fallout 4 inte nödvändigtvis kommer vara så mycket bättre som de säger att moddar inte skulle göra större skillnad.

Nu har du ju rätt i det du säger, men dom kanske lagt extra tid nu på spelet.

Men jag håller med alltid något som kan vara störigt i ett spel, det kan vara UI, till allt möjligt som kan ändras via mods.

Jo men extra tid på spelet är inte nog för att övertyga mig om att det är rätt beslut baserat på deras tidigare historia. Inte ett enda Bethesda spel har varit riktigt bra vid release, det har alltid krävts en månad eller två för moddarna som fixar buggarna och dylikt för att spelen ska nå sin fulla potential, så jag förblir väldigt spektisk till beslutet.

Medlem

Där dräpte de Fallout 4 direkt, vilka jävla stolpskott. Nu får man vänta tills spelet blir spelbart efteråt.
Jävla Bethesda.

1
Skriv svar