Inget Battlefield 1943 till PC?

Medlem
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av warh0g:

Blir väl en addon till BFBC2 precis som Vietnam?

Troligtvis. Deras "map packs" till BFBC2 har ju inte direkt varit nåt att hurra för. Inte en endaste NY karta har lagts till i spelet ännu, bara "gamla banor i annan spelstil".

MW2 trenden...
Dice är ett konsollföretag sedan 2008 ändå, krävs att BF3 är pc inriktiat för att jag ska köpa något av dem igen.

Medlem

Har förbokat Medal of Honor, som jag innan att ha läst om BF3 betan funderat på att avbeställa. Körde MoH betan på PC, och det var definitivt långt från buggfritt. Vidare har inte PC betatestarna fått en endaste patch till betan, som ska tydligen sluta imorrn 31/7.

Kommer troligtvis avboka min förbeställning av MoH, och garanterat om DICE inte visar upp en officiell trailer och officiell information om vad BF3 har att erbjuda. Det som gjorde BF1942 till ett mycket populärt spel, var att den hade mängder av olika fordonstyper i "sandlådan" som man kunde leka med, utöver själva infanteri-striderna. På rak arm kommer jag på följande om man inkl. BF1942s 2 expansioner:

- Transport-båtar
- Ubåtar
- Jagare ("Destroyers")
- Slagskepp ("Battleships")
- Hangarfartyg ("Carriers")
- Jeepar
- Personaltransport ("APCs")
- Lätta stridsvagnar
- Mellan stridsvagnar
- Tunga stridsvagnar
- Fighter-plan
- Bomb-plan
- Transport-plan
- Jetflygplan (Secret Weapons of WW2)
- Motorcyklar (Road to Rome)

En hel del av ovanstående i listan försvann när dom gjorde skiftet till modern tid iochmed BF2 och framåt, med motiveringen att bl.a slagskepp o dyl inte används i lika stor utsträckning idag som det gjorde under andra världskriget.

Både Hangarfartyg och Ubåtar används flitigt av Amerikanska flottan även i dagsläget, men det finns därtill en hel del mindre skepp i olika storlekar.

Om dom vill lyckas med BF3, så måste dom återinföra mycket av det som gjorde BF1942 ett grymt bra spel. Vilket jag i nuläget inte tror kommer ske, då det blir för komplicerat för konsoll-spelare. Hade hoppats på att BF3 skulle bli PC-exklusiv, men så verkar inte bli fallet.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

fy tusan hade faktiskt slutat vänta på just det, satt mest o funderade på om ja skulle spara slantarna till Bf 3 eller köpa bfbc 2 vilket verkar lagom bra, men det känns som att BF 2 har mer content...

Medlem

"pc är framtiden" måste säga framtiden ser rätt öde ut...

Medlem

Så jävla patetiskt. Battlefield har alltid varit ett spel för PC och nu bara skiter dom i det. Jävla idioter.

Medlem

Nu fattas det väl bara att BF3 kommer till konsol också.

Skulle gråta blod isf.

Då kan man ju lika gärna ta fram baseballträet och kötta datorn direkt eftersom det inte finns hopp kvar för bra fps spel på datorn.

Medlem
Skrivet av Mimer:
Skrivet av Ruffsen:

PC e framtiden...

Ojj, hur många år har man inte hört det där? Jag upplever mer och mer att konsoller är framtiden...

OnT: Så synd! Riktigt roligt lir! Hoppas att det dyker upp förr eller senare!

Jo det ör tråkigt då både PS3 och Xbox 360 numera är föråldrad teknik från 2006 och 2005.

Jag har två spel till både konsoll och PC (GTA 4 med DCL och sköna Dirt 2). Skillnaden på grafiken är ju enorm. Ospelbara på konsol om det inte var för multiplayer där motståndet är lättare i och folk inte lika dryga (allvarliga) som på pc.Men fasiken, man ser ju inte lika tydligt.


signatur

Det var detta...

Medlem
Skrivet av svendolph:

Jo det ör tråkigt då både PS3 och Xbox 360 numera är föråldrad teknik från 2006 och 2005.

Jag har två spel till både konsoll och PC (GTA 4 med DCL och sköna Dirt 2). Skillnaden på grafiken är ju enorm. Ospelbara på konsol om det inte var för multiplayer där motståndet är lättare i och folk inte lika dryga (allvarliga) som på pc.Men fasiken, man ser ju inte lika tydligt.

Visst har hårdvaran ett par år på nacken, men å andra sidan får du ut långt mer från en konsols hårdvara än en PC någonsin tillåts erbjuda.
Spelen till konsol optimeras ständigt och blir fortfarande bättre och snyggare, och större, trots att de har så pass gammal grafik.

På en PC måste du uppgradera vartannat år (minst) för att hålla samma nivå som konsolerna rent grafiskt. Sen tycker jag inte att de senaste4 PC-exklusiva släppen (SC 2) direkt visat på bättre grafik, tvärt om.
Det blir väl att se Chrysis 2, där det faktiskt kommer att finnas en märkbar skillnad mellan versionerna. I andra spel är det antingen en dålig port eller väldigt mycket placebo..

Något jag kan förstå, det är inte så kul att ha en svindyr gaming-dator när en budget duger lika bra till att maxxa alla spel grafiskt. Då är väl ändå konsolerna framtiden, då de fortfarande kan erbjuda en ständigt bättre upplevelse trots att du inte uppgraderat en sak, inte spenderat ett öre?
Hur som helst så blir det mycket intressant att se vad BF3 erbjuder och inte, 32 eller 64 spelare?
Många vapen/klasser/fordon eller förenklat á la MW2?
Vilka plattformer det släpps till?

Medlem

Det hade nog blivit en flopp ändå.

Medlem

EA sux, as always!

Inaktiv

BATTLEFIELD 3!? BETA!? ARURHGRUGHRGHhh

Nu kommer känslorna tillbacka, strike at karkand för femte gången sen en guld of oman


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

så låt mig få detta rätt, en remake av ett pc exclusivt spel, släpps inte till pc?

Medlem
Skrivet av Skelögd:

Nu fattas det väl bara att BF3 kommer till konsol också.

Skulle gråta blod isf.

Då kan man ju lika gärna ta fram baseballträet och kötta datorn direkt eftersom det inte finns hopp kvar för bra fps spel på datorn.

Det är redan confirmat , då man får tillgång till betan om man köper Medal of Honor. Riktigt sorgligt faktiskt...

Medlem

Amatörer...
DICE hittar alltid nya sätt att suga på... sjukt tröttsamt.

Medlem
Skrivet av lionheart:

EA sux, as always!

Tror knappast att EA tackar nej till att tjäna mer pengar. Om pc-versionen uteblir är det klåparna på Dice man skall skylla på.

Medlem

Synd att Dice har gått ner så mkt ..
Verkade så lovande i början med deras spel te pc.
Men som många har sagt . efter BF2 verkar det som något gått åt skogen :/

Konstigt . Dice lär väl ha fått in skapligt med cash från BF2 ?

Aja . Här finns det en som inte kommer ge dem mer pengar förs man får ett riktigt BF spel igen !!!!


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem
Medlem
Medlem

Konsoler spär ut spelmarknaden till en smaklös grå substans, en soppa som inte smakar gott men går att sälja till flugor som inte har något emot att äta skit för de har ju ingen smak ändå.

Där har du en liknelse att tänka på.

Framtiden är inte konsoler, men pengarna ligger där, och när spelföretag bara vill sälja mediokra spel så går det bra på konsol för PC-användare är kritiska till det de får och vill ha mer.
Så ja, konsoler är spelmarknadernas McDonalds.

Medlem
Skrivet av Nomz:

Konsoler spär ut spelmarknaden till en smaklös grå substans, en soppa som inte smakar gott men går att sälja till flugor som inte har något emot att äta skit för de har ju ingen smak ändå.

Där har du en liknelse att tänka på.

Framtiden är inte konsoler, men pengarna ligger där, och när spelföretag bara vill sälja mediokra spel så går det bra på konsol för PC-användare är kritiska till det de får och vill ha mer.
Så ja, konsoler är spelmarknadernas McDonalds.

Håller med dig på många punkter!

I just battlefield serien
Förstår jag inte vad det är för fel på stora kartor som bjuder på fler taktiska möjligheter.
och där fordon spelar en större roll
Där man faktiskt kan ta sig runt motståndarna obemärkt, utan att först behöva be dem maka på sig så man kommer förbi i trängseln

Är det så att konsolerna inte klarar av att köra detta?
eller är det risk att det kan bli lite långtråkigt för kidsen?
att det inte kommer en motspelare precis där han håller prickskytte skitet som det alltid brukar göra! ;D

Får hoppas på att BF3 bjuder på fler valfriheter så att kanske alla som gillar BF serien kan bli tillfreds

Att jämföra grafiken på ett linjärt FPS på konsol mot ett icke linjärt FPS på PC, känns lite som att jämföra grafiken i bakgrunden i ett Fightingspel, med ett mmorpg

Medlem
Medlem

DICE går samma väg som IW jahapp, inte oväntat när man låter pengar stryra precis allt.


signatur

Jaha.

Medlem

<påminnelse>
Givetvis får ni ha er åsikt angående spelet, DICE och deras releasedatum, men en god ton och var försiktig med era jämförelser.
</påminnelse>


signatur

MaxH: Web, Spel, Kärlek, Nöje, Projekt, IRC
"Din mamma är en Google-sökning."-the_maxx

Medlem

Neeeeej!! Ville verkligen ha det här, ännu hellre en hel renovering av 1942 med alla kartor i nya motorn

Medlem

Tips: ni kan twittra era frågor om BF1943 till KM Troedsson. Förr eller senare så borde han svara. Berätta vad ni tycker.

http://twitter.com/L_Twin


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Det är bara att inse att PC kommer bli som Mac är idag, dvs det kommer (kanske) en version av spelet något/några år efter dess release...

Medlem

Var det inte pc utgåvan av bc2 som sålde mer än till ps3 och xbox tillsammans inom en kort tid?

Medlem

pc kan inte mäta sig med dagens konsoler

Inaktiv

Har nu lät alla kommentarer noggrant, förstår att alla är minst lika oroliga och besvikna på DICE som jag är. Men det jag inte kan släppa är att om man spelat singel-player delen i Bc2 så märker man att halva jobbet med modeller, texturer och annat är ju redan gjort för BF1943 till pc, vart ligger problemet egentligen?

Istället för att slösa tid med att försöka porta något de redan har en PC-version av känns för mig jävligt korkat. Skulle kunna acceptera att BF1943 blir en expansion till PC för bc2 ELLER att Bc2: Vietnam blir gratis för oss stackare som väntar på BF1943 som kompensation.


signatur

GA-EP35 DS3 | Core2Duo 3.0Ghz (E8400) | 2GB Ram/800Mhz | Geforce GT240/1024MB

Medlem

Gah, hoppas inte, jag beställde ju en 24 slots server på 3 månaders kontrakt för BF1943 till PC, inte roligt om det visar sig att dom lägger ned det.

Ref: [http://www.fz.se/forum/thread.php?id=93637]

123
Skriv svar