Danska Fz.dk = misslyckat?

Medlem
Danska Fz.dk = misslyckat?

Är det bara jag som tycker det eller är det verkligen misslyckat? Om man kollar på fz.se så ser man typ 30-80 kommentarer på alla nyheter men som mest var det typ 350+ på diablo nyheten :P? Men på fz.dk är det 0 kommentarer överallt nästa, bara 1 snubbe som kommenterar här o där, haha.

Medlem

fan va gött att ha hela fz för sig själv

Inaktiv

Då kan man ju fanboya hur mycket som helst

Nejmen jag kollade även på www.lunarstorm.dk som nu har blivit deras Bilddagbok.

Det är ungefär 5 medlemmar online hela tiden och i Svenska bilddagboken var det ju som rekord 180 tusen för några veckor sen.

Kanske inte danskarna sitter så mycket vid datorn som vi?

Medlem

Det tar ett bra tag att bilda ett ordentligt community. Hur tror ni folk får reda på att fz finns i danmark? Gör de massvis med reklam kanske? Jag har ingen aning..


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Finns säkert nån annan stor dansk spelsida redan där alla hänger på.

Inaktiv

Ska bli intressant och se om de lyckas med det där. Hur får man de första medlemarna till ett forum igentligen?

gamereactor.no där hör alla danskar hemma.

"Det är ungefär 5 medlemmar online hela tiden och i Svenska bilddagboken var det ju som rekord 180 tusen för några veckor sen."

Usch viket low-life man är om man håller på med bilddagboken


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Youtube-proffs

INGET FEL PÅ BILDDAGBOKEN.

http:\\polish.bilddagboken.se

Smygreklam.

Herregud vad spelar de för roll vad för community man hänger på? Bara sorgligt med dem som ska dissa andra som gör de dem känner för.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Det är mer low-life att klaga på dom som är (enligt dig då) low-life...
Bara jag som, hmm inte riktigt stör mig på men tänker mer på trådens titel än själva frågan?
"Danska Fz.dk..."
Finns det en svensk Fz.dk?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Youtube-proffs
Skrivet av Greger:

Det är mer low-life att klaga på dom som är (enligt dig då) low-life...
Bara jag som, hmm inte riktigt stör mig på men tänker mer på trådens titel än själva frågan?
"Danska Fz.dk..."
Finns det en svensk Fz.dk?

Oh silken bisserwesser du är!


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Varje tråd behöver en sån Polish, jag trodde du visste det


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Greger:

Det är mer low-life att klaga på dom som är (enligt dig då) low-life...
Bara jag som, hmm inte riktigt stör mig på men tänker mer på trådens titel än själva frågan?
"Danska Fz.dk..."
Finns det en svensk Fz.dk?

Haha nej men d finns en svensk fz.se ^^.

Medlem

Haha...det är nu vi ska känna oss stolta!


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Inaktiv

Bildagboken äger ju. Det är ju facebook för tjejer som har sin största intresse i att "shoppa". Det blir ännu mer intressant också det finns bara svenskar där. Vilken omväxling att komma hem från skolan för att sedan fortsätta möta 8'000'000 exakt lika danna brat tjejer som inte änns de mest avancerade datorerna kan hålla reda på vem som är vem. Fan jag skulle önska att jag slapp äta och sova så jag kunde lära känna fler folk. JAG ÄLSKAR MÄNNISKOR. JAG ÄLSKAR GREGER OCH THE WILDTHING MEN MEST SÅ ÄLSKAR JAG GREGER FÖR SIN ALLTID LIKA POSETIVA INSTÄLLNING TILL ALLT OCH ALLA. Sverige gillar jag också. Det spelar ingen roll om de gör nya konstiga regler, övervakning, massaker. Jag diggar landet i alla fall

Danska Fz är väl bra de slipper i alla fall pessimister och dårar


signatur

|=@/V _//-\6 |v|155@ !

Medlem

Lite kul att danska FZ har publicerat bilder från DoW2 som jag tipsade den svenska sidan om, men här finns inga bilder...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Mjo, här är det minst sagt dött med DoW 2 trots att intresset verkar finnas. Vi får hålla varann i hand i ensamhet Conthox!


signatur

Videomupp

Inaktiv
Skrivet av NästanHS:

Bildagboken äger ju. Det är ju facebook för tjejer som har sin största intresse i att "shoppa". Det blir ännu mer intressant också det finns bara svenskar där. Vilken omväxling att komma hem från skolan för att sedan fortsätta möta 8'000'000 exakt lika danna brat tjejer som inte änns de mest avancerade datorerna kan hålla reda på vem som är vem. Fan jag skulle önska att jag slapp äta och sova så jag kunde lära känna fler folk. JAG ÄLSKAR MÄNNISKOR. JAG ÄLSKAR GREGER OCH THE WILDTHING MEN MEST SÅ ÄLSKAR JAG GREGER FÖR SIN ALLTID LIKA POSETIVA INSTÄLLNING TILL ALLT OCH ALLA. Sverige gillar jag också. Det spelar ingen roll om de gör nya konstiga regler, övervakning, massaker. Jag diggar landet i alla fall

Danska Fz är väl bra de slipper i alla fall pessimister och dårar

Amen på det där med bilddagboken


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Antikvitet

Danska FZ är inte ett misslyckande. Att det till synes inte är så stor medlemsaktivitet beror på bland annat tre saker:

a) FZ som sajt är inte communitycentrisk utan nyhetscentrisk. På FZ.se är det ungefär 5-10% av besökarna som är interaktiva på sajten, det vill säga bloggar eller deltar i forumet. Vi har i huvudsak äldre besökare med en snittålder på över 30 år. Samma målgrupp är huvudfokus för FZ.dk, varför vi har många fler läsare än de som faktiskt skriver kommentarer.

b) Det tar tid att bygga ett community, lång tid och lång uthållighet. Man måste nå över en "kritisk massa" och den är svår att uppnå.

c) Vi har valt att spara på krutet i marknadsföringen. Det är en medveten strategi, men innebär förstås att det i början ser tomt ut.

Ibland kan det hända att nyheter publiceras tidigare på FZ.dk än på FZ.se. Sajterna har varsin redaktör som gör olika nyhetsvärdering och eftersom den ena sitter i Sverige och den andra i Danmark sker ibland missar i kommunikationen. Om du skulle råka se en nyhet på FZ.dk som du inte hittar på FZ.se får du hemskt gärna säga till. Sajterna ska förstås vara duplikat av varandra, inte komplement.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Inaktiv

Så här såg det ut nyss:

Fz.se:
Just nu är 236 medlemmar online, 48 foruminlägg har postats idag.

Fz.dk:
Lige nu er 1 medlemmer online, 1 forumindlæg er skrevet idag.

Så visst det går lite trögt där borta för dom.


signatur

ASUS P5Q, Q9550, 4096 MB RAM, HD4850, WD 500GB

Medlem
Skrivet av showerguy:

Då kan man ju fanboya hur mycket som helst

Nejmen jag kollade även på www.lunarstorm.dk som nu har blivit deras Bilddagbok.

Det är ungefär 5 medlemmar online hela tiden och i Svenska bilddagboken var det ju som rekord 180 tusen för några veckor sen.

Kanske inte danskarna sitter så mycket vid datorn som vi?

Billeddagbogen indeholder 0 billeder og 0 billeddagbøger 24 billeder er blevet lagt op i dag af 216 personer.


signatur
1
Skriv svar