Det ska släppas ett nytt Battlefield nästa år

Skrivet av Qrush:
Skrivet av walter_iego:

Visst, de kan släppa det nästa år, men det krävs minst ett år av patchande och buggletande innan det är fädrigt. Så någon gång i mitten av 2017 finns det nog ett fungerande BF5.

Tråkigt men mycket sant. :/ Jag kan inte förstå hur man gång efter gång lyckas släppa spel med så mycket buggar som DICE gjort i så många år nu.

EA piskar dem.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Andra världskriget nu för helvete Dice!!!!!!! Tillbaks till rötterna!!!


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Qrush:
Skrivet av walter_iego:

Visst, de kan släppa det nästa år, men det krävs minst ett år av patchande och buggletande innan det är fädrigt. Så någon gång i mitten av 2017 finns det nog ett fungerande BF5.

Tråkigt men mycket sant. :/ Jag kan inte förstå hur man gång efter gång lyckas släppa spel med så mycket buggar som DICE gjort i så många år nu.

EA piskar dem.

Jo det lär väl vara så. Kan se framför mig hur EA hyrt in Harrison Ford med piska för sina bedrifter i Indiana Jones.

Medlem

Vill se kalla kriget. Lite som black ops och med prototyp gadgedts/vapen som aldrig lämnade ritningarna ^^


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem
Skrivet av Ruskendrul:
Skrivet av Bennii:
Skrivet av SebastianV:

Har märkt en stor grej. Folk som är emot ett spel kommenterar oftast mer än de som är uber-fans av en en spel serie.

Det ligger i människans natur. Vi delar hellre med oss av negativa åsikter än positiva. Det gäller inte bara spel. Om din kompis varit på Mediamarkt och blivit väl behandlad så får du inget veta förrän du ser den nya TVn i hans vardagsrum. Men om din kompis varit på Mediamarkt och blivit illa bemött av säljaren så lovar jag att han ringer dig och berättar allt om det.

Du behöver byta vänskapskrets. Jag och mina polare delar mestadels med oss av det som är bra och positivt.

Jag har försökt. Men de där kufarna jag umgås med är som klister i grenen. Väldigt svåra att bli av med.

Medlem

Fort nu! Mjölka kon innan den dör!

Medlem

2143


signatur

Nämen!

Medlem

Tråkigt...

Tröttnat på att nuförtiden är en klan eller ett gäng kompisar nästan ett måste, samt att inbitna veteranspelare som låst upp allting gör durkslag av nybörjare som knappt börjat levla upp.

Föredrar hur low-tech 1942 var, utan massor med fjantiga attachments, och där ALLA alltid hade samma grundförutsättningar, oavsett hur erfarna dom är. Ännu tråkigare är hur sjöslag helt försvann från serien.

inK
Medlem
Skrivet av wallde:

är sugen på ett klassiskt ww2 lir med mycket fokus på singleplayern! en tung historia! med motorns grafik och ljud hade de vatt underbart! längesen ett bra ww2 lir kom

eller nått ännu längre bak hade funkat med! trött på "framtidshooters"...

Battlefield 1942 fKr.


signatur

Every trophy counts...

Inaktiv

Andra världskriget eller inget alls!

Medlem

Battlefield gick ner sig då det släpptes till spelkonsoler. Bad Company titlarna var dock bra. Humor, en massa explosioner och riktigt bra med förstörelse. Tillräckligt stora banor och massiv förstörelse. Fortsätt med det. Släpp kampanjen helt och hållet till de andra Battlefield titlarna förutom Bad Company. Lägg 100% laserfokus på ett briljant multiplayer. Ta mig tillbaka till andra världskriget igen. Är så less på alla lasersikten och nattkikare. Skicklighet ska det vara och inte se genom väggar och kampa på E basen. Det gör inte något om de går tillbaka till rötterna. Bara piffar upp de nästkommande spelen med nya animationer tillsammans med det briljanta HDR ljudet. Spitfire vs messerschmitt dogfights och ubåtar <3

Medlem

Lär väl vara krigande och pangande. Så mycket kan man nog anta

Medlem
Skrivet av EA/DICE:

"What we've said is that our intention over the next couple of years is to have a first-person shooter as one of the core titles. This year, obviously, it's Star Wars: Battlefront. Next year, it's another Battlefield title."

Så Battlefield Hardline räknas inte? Släpptes i Mars i år (2015). Tydligen ingen "riktig" Battlefield titel, enligt EA/DICE själva


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av Freffo:

Battlefield gick ner sig då det släpptes till spelkonsoler. Bad Company titlarna var dock bra. Humor, en massa explosioner och riktigt bra med förstörelse. Tillräckligt stora banor och massiv förstörelse. Fortsätt med det. Släpp kampanjen helt och hållet till de andra Battlefield titlarna förutom Bad Company. Lägg 100% laserfokus på ett briljant multiplayer. Ta mig tillbaka till andra världskriget igen. Är så less på alla lasersikten och nattkikare. Skicklighet ska det vara och inte se genom väggar och kampa på E basen. Det gör inte något om de går tillbaka till rötterna. Bara piffar upp de nästkommande spelen med nya animationer tillsammans med det briljanta HDR ljudet. Spitfire vs messerschmitt dogfights och ubåtar <3

Det gick ner sig men ändå säger du att bad company var bra?
Konsol hatare much?


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Dags för WW2 igen tycker jag. Blev ju snuvad på BF1943 så man börjar bli sugen på lite härlig ww2-action.

Medlem

Ursäkta mig, men känns inte Battlefront som ett Battlefield i SW-världen redan? Vilket betyder att Dice kommer att ha släppt 2 "Battlefield" innan 2015 är över?

Medlem

Battlefield Bad Company 3: Inglorious Basterds

Låt oss gå på nazistjakt i Frankrike med Brad Pitt


signatur

"We Want Fun And We Wanna Get Wasted" - Andrew W.K

Medlem

Tacka vet jag när vi bara fick vänta 3 år mellan patch 1.41 och 1.5 till Bf2
Nu går det snart förbi Ubisoft och Assassins Creed

Medlem
Skrivet av dmn:
Skrivet av magma:
Skrivet av dmn:

Modsupport den här gången då? Nähepp, inte det. Skit på er, Bajs-Dice!

Modsupport skulle ju försämra chanserna för deras dlcs, helt klart. Men ja, så länge det finns en efterfråga på fler bf så kommer de fortsätta pumpa ut.

För det fanns ingen efterfrågan på Battlefield efter BF1942, BFV och BF2 menar du, som samtliga hade modstöd?

Det vet jag inte. Jag syftar på marknadsföringen av deras bf-serie.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Bennii:

Bad Company 3 med stort fokus på single player och coop genom hela kampanjen?

Det lät väldigt mysigt! Hoppas hoppas!

Medlem

Hoppas på ett mer färdigt spel än BF4, har ändå haft enormt roligt där.

Medlem
Skrivet av cute_ninja:

ww2, korea eller vietnam pls, eller ww3 under kalla kriget ^^

Hade kunnat leva med Battlefield: Red Alert! Det är ju WW2 2.0 på ett ungefär. EA har ju fingrarna i båda kakburkarna. Och hur kan man tacka nej till en Tesla-dräkt eller en Mammoth-tank?

Eller varför inte Battlefield: Command n' Conquer där de åter gör rollen som Commander relevant? Skulle ju göra två olika världar av datorspelare glada och sura på samma gång. Plus att hur surt kommer det inte vara att bli överkörd av en stealth tank som infanterist? Peace through power!

Annars låter ju 2143 ganska bra, medans 1944 låter mycket bra, i mina öron. Tyvärr är väl risken ganska liten för alla dessa scenarier.

Medlem

Det tråkiga med alla nya BF,s är att de föregående BF,s är inte riktigt slutspelade. BF2 BC tvärdog när BF3 släpptes, 2142 dog i det ögonblick det släpptes, så att eh.

1942 hade gjort sitt när BF2 släpptes, knappt..

BF3 ÄR bättre än BF4.

Antar att det gäller spel rent generellt idag... Fudge... det är jag som är gammal......... cirkulera, inget kvar här ...

Medlem
Skrivet av Convour:

BF3 ÄR bättre än BF4.

Hahahaha

Medlem
Skrivet av Convour:

Det tråkiga med alla nya BF,s är att de föregående BF,s är inte riktigt slutspelade. BF2 BC tvärdog när BF3 släpptes, 2142 dog i det ögonblick det släpptes, så att eh.

1942 hade gjort sitt när BF2 släpptes, knappt..

BF3 ÄR bättre än BF4.

Antar att det gäller spel rent generellt idag... Fudge... det är jag som är gammal......... cirkulera, inget kvar här ...

Fast 1942, 2 och 2142 höll sig ändå bra vid liv tack vare mods, I alla fall tills GameSpy släckte ner hela skiten. Alla andra BF spel har ju tyvärr blivit något som en förbrukningsvara.

Medlem

Tar hellre ett nytt Bad company

Medlem

Skulle vara otroligt kul med en återgång till andra världskriget...

Medlem

BF 2145 ffs!!

Medlem
Skrivet av wallde:

är sugen på ett klassiskt ww2 lir med mycket fokus på singleplayern! en tung historia! med motorns grafik och ljud hade de vatt underbart! längesen ett bra ww2 lir kom

eller nått ännu längre bak hade funkat med! trött på
"framtidshooters"...

Precis! Med den motorn dom har, skulle dom kunna få till ett rejält bra singelplayer lir. Och en bra berättad story! Skulle kunna bli kalas!


signatur

Niet.

Medlem

Denna ständiga diss av koreakriget. På gränsen mellan modernt och gammalt. Nån borde haka på!


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

12
Skriv svar