Det går undan – Windows 10 finns i 67 miljoner enheter

Robot
Det går undan – Windows 10 finns i 67 miljoner enheter

Det hyllade operativsystemet går från klarhet till klarhet.


Medlem
Det går undan – Windows 10 finns i 67 miljoner enheter

Windows 10 gjord rätt.
Dx12 lär bli den en hit när spel nu kommer ut meden sån motor.
Hololens för en annan så jag kan kika vad de sysslar med på rymdstationen och Mars snart.

Inaktiv

Gillar windows 10 rätt mkt. Har haft följande problem dock:

Problem att intallera Geforce och de nyaste nvidia-drivrutinerna. Blev trvungen att starta i felsäkert läge för att fixa till detta.

Edge har även det en del buggar. Sidor hänger sig ibland och går ej att avsluta om man inte stänger ner i aktiviteteshanteraren.
Dessutom har Edge alldeles för få alternativ vid högerklick. T,ex så finns inte rättning av ord eller sökning av markerade ord i webläsaren.

Stöter även på en del buggar när man försöker dra runt separata webläsarfönster.

Annars allt gott!

Medlem

blir mer å mer sugen på att klicka på den lilla skaffa windows 10 knappen på min dator xD


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Detta är fel, Det var 14 miljoner nedladdningar bara det första dygnet. Om jag har förstått det hela rätt så är det mer än det dubbla just nu.

EDIT: Eller 67 miljoner som ovan kommentar hävdar.

Medlem

It became self-aware at 2:14 am Eastern Time....


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Inaktiv

Best that ever happend since XP


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem
Skrivet av Ankh:

It became self-aware at 2:14 am Eastern Time....

Hah! This guy.

Medlem

"och företaget lovar att många fler kommer att kunna uppgradera innan alla reservationer fyllts"

Vad betyder detta?
Är det ett begränsat antal som kommer kunna uppgradera?

Medlem

Verkar som varannan windows version är bra och dåligt...

Medlem
Skrivet av MasterKJK:

Verkar som varannan windows version är bra och dåligt...

Vart är Windows 2000?

Medlem

Windows 2000 var inte riktat till hemanvändare.

Medlem

Vartannat Windows bra? Jag tycker att man genom ett sådant påstående historien för att den skall matcha de senaste generationens släpp där det varit så.

Windows 3.1 ---> Windows 95 ---> Windows 98.
Där släpps faktiskt tre bra windows i rad. Tycker det är fel att säga att Windows 95 är dåligt nämligen. Det skapade så mycket mer möjligheter från windows 3.1 att det känns idiotiskt att fördöma det systemet i efterhand. Det skapade ju hela konceptet med startmenyn som legat bakom mycket av Windows senare framgångar, än idag vill ju folk ha den. Folk blev ju till och med förbannade när den togs bort.
Så Windows 95 är väl snarare kanske det mest lyckade av alla windows? Det var ju en succé både försäljningsmässigt och förde utveckligen framåt till vad slutkund ville ha.

Windows ME, Vista och 8 däremot stod inte direkt för något banbrytande.


signatur

| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|

Medlem
Skrivet av Freddan:

Vartannat Windows bra? Jag tycker att man genom ett sådant påstående historien för att den skall matcha de senaste generationens släpp där det varit så.

Windows 3.1 ---&gt; Windows 95 ---&gt; Windows 98.
Där släpps faktiskt tre bra windows i rad. Tycker det är fel att säga att Windows 95 är dåligt nämligen. Det skapade så mycket mer möjligheter från windows 3.1 att det känns idiotiskt att fördöma det systemet i efterhand. Det skapade ju hela konceptet med startmenyn som legat bakom mycket av Windows senare framgångar, än idag vill ju folk ha den. Folk blev ju till och med förbannade när den togs bort.
Så Windows 95 är väl snarare kanske det mest lyckade av alla windows? Det var ju en succé både försäljningsmässigt och förde utveckligen framåt till vad slutkund ville ha.

Windows ME, Vista och 8 däremot stod inte direkt för något banbrytande.

Helt rätt, om inte annat så var Win98 egentligen inte mer än en uppgraderad version av Win95 så jag tycker inte att man ska dissa någon av dessa.

Ang Win10 så kommer jag nog inte att uppgradera pga. att jag har en del äldre mjukvara som var bökigt nog att få att fungera på Win7 och jag har inte heller något som helst behov att byta OS i övrigt.

Medlem
Skrivet av FZGurka:

Windows 2000 var inte riktat till hemanvändare.

Det levererades "med hamma-pc".

Medlem

Har W10 på 3 enheter nu; min dator, server och telefon. Många riktigt bra funktioner som jag saknat i föregångarna och fler är på väg. Med det sagt hade jag hellre kunnat haft Linux på datorerna samt Android på telefonen, but it is what it is. Allt är synkat iaf.

Medlem
Skrivet av Joavels:
Skrivet av MasterKJK:

Verkar som varannan windows version är bra och dåligt...

Vart är Windows 2000?

Det är iallafall skit också liksom "me"

Medlem
Skrivet av Freddan:

Vartannat Windows bra? Jag tycker att man genom ett sådant påstående historien för att den skall matcha de senaste generationens släpp där det varit så.

Windows 3.1 ---&gt; Windows 95 ---&gt; Windows 98.
Där släpps faktiskt tre bra windows i rad. Tycker det är fel att säga att Windows 95 är dåligt nämligen. Det skapade så mycket mer möjligheter från windows 3.1 att det känns idiotiskt att fördöma det systemet i efterhand. Det skapade ju hela konceptet med startmenyn som legat bakom mycket av Windows senare framgångar, än idag vill ju folk ha den. Folk blev ju till och med förbannade när den togs bort.
Så Windows 95 är väl snarare kanske det mest lyckade av alla windows? Det var ju en succé både försäljningsmässigt och förde utveckligen framåt till vad slutkund ville ha.

Windows ME, Vista och 8 däremot stod inte direkt för något banbrytande.

Jag håller med att 95 vart bra men tyvärr mycket buggit, den gjorde "blue screen of death" till det öknamn det är. 98 vart mycket stabil och bra som det är. Så ja kanske man kan säga så hör då: 95 - revolutionerande men mindre bra och 98 - revolutionerande och stabilt bra.

Medlem
Skrivet av Bulberfoot:

"och företaget lovar att många fler kommer att kunna uppgradera innan alla reservationer fyllts"

Vad betyder detta?
Är det ett begränsat antal som kommer kunna uppgradera?

Undrar också. Vi som reserverat Win10 fick väl ett år på oss att uppgradera den på?


signatur

autograph

Medlem

Alla som har en genuin 7/8/8.1 får uppgradera gratis inom ett år. Finns ingen "kvot" som kan bli fylld.


signatur

Information wants to be free!

Medlem

Det är bara artikelförfattaren som inte kan uttrycka sig tydligt, eller inte förstår källan.
Bloggen säger "While we now have more than 14 million devices running Windows 10, we still have many more upgrades to go before we catch up to each of you that reserved your upgrade. ".


signatur

Information wants to be free!

Medlem

...jag kan visst inte uttrycka mig tydligt (eller trevligt) heller...
Vad jag menade var att antingen missförstod artikelförfattaren källan, eller så var han lite otydlig vilket bäddade för missförstånd.


signatur

Information wants to be free!

Medlem

Terminator 3 - Skynet Takes Over
https://youtu.be/_Wlsd9mljiU


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av MasterKJK:

Verkar som varannan windows version är bra och dåligt...

http://i.imgur.com/LaMLRTi.jpg

Windows 8.1 är inte med heller. När Windows ME är med så borde även 8.1 vara det.

Medlem
Skrivet av MasterKJK:
Skrivet av Joavels:
Skrivet av MasterKJK:

Verkar som varannan windows version är bra och dåligt...

Vart är Windows 2000?

Det är iallafall skit också liksom "me"


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av MasterKJK:
Skrivet av Joavels:
Skrivet av MasterKJK:

Verkar som varannan windows version är bra och dåligt...

Vart är Windows 2000?

Det är iallafall skit också liksom "me"

Hmm tror inte många håller med dig här. Windows XP är ju baserat på windows 2000 och håller ju fortfarande...

Medlem

Ja det är ju gratis så inte så konstigt...

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av MasterKJK:
Skrivet av Joavels:
Skrivet av MasterKJK:

Verkar som varannan windows version är bra och dåligt...

Vart är Windows 2000?

Det är iallafall skit också liksom "me"

http://rs1img.memecdn.com/not-sure-if-stupid-or-just-plain-du...

Snälla svara på riktigt och inte med memes. Jag har inte sagt någonting annat än att jag gillar inte 2000 för att den var buggit... och det gör mig dum antagligen?

12
Skriv svar