Darks Souls 2 eller Lords of the Fallen?

Inaktiv
Darks Souls 2 eller Lords of the Fallen?

Vilket av dessa rekommenderar ni (till XBONE)? Är lite sugen på ett sådant spel och har spelat första DS på PC med en dosa samt provat mycket lite LotF på en kompis XBONE.

Medlem

Jag skulle välja Dark Souls 2.
Har precis spelat igenom Lords of the Fallen (och ser fram emot en eventuell uppföljare), det är på inget sätt ett dåligt spel.
Men DS2 har lite mer exakt/tight kontroll, vilket är bra i den typen av spel.

Sen kan man ju alltid köpa båda

Edit: för att förtydliga så har jag spelat båda spelen på PC med Xbox 360 controller, så jag vet inte alls hur de är på Xbox One.

Inaktiv

Tack för svaret! Jag lutar faktiskt åt DS2 men om det blir på krysslådan eller PCn återstår att se, beroende på priset lite då jag kan köra med dosan på båda så blir inte så mycket skillnad där.

Medlem

Jag skulle säga DS2SOTFS alla dagar i veckan

Medlem

Måste nog också säga DS2. Lords of the Fallen är ett riktigt bra spel, men du får mer valuta för pengarna med DS2.

Medlem

DS2 skulle jag säga med. Köpt det spelet 3 ggr (ps3, pc, ps4) och ångrar inte ett köp

Lords of the Fallen är jag dock sugen på att testa med, men osäker på den eftersom den fått rätt så blandad mottagning.

Medlem

Dark Souls 2 alla dagar i veckan. Har spelat båda, men DS2 har ett mycket större djup och omspelningsvärde. Lords var roligt fram till en viss punkt efter det började magin spela större roll än svärd (för mig ialla fall). Så spammde samma attack hela tiden. Samt en slutboss som bara var tråkig, orkade inte spela klart sista bossen.

Har spelat igenom DS2 flera gånger även 1 gång med Scholar ed.

Medlem

Filosofin bakom DK2SOTFS är många gånger bättre än nästan alla storydrivna spel jag kan tänka mig, bättre på alla sätt men budskapet och utforskningen är vad souls spelen handlar om och gör bäst


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Tack för svaret! Jag lutar faktiskt åt DS2 men om det blir på krysslådan eller PCn återstår att se, beroende på priset lite då jag kan köra med dosan på båda så blir inte så mycket skillnad där.

Du kan få tag på DS2SOTFS ganska så billigt Om man bara köper nyckeln!
Hittade det för 250kr på kinguin.net

1
Skriv svar