1 miljon Angry Birds 2 på 12 timmar

Robot
1 miljon Angry Birds 2 på 12 timmar

Den sanna tvåan efter tiotalet (!) semiuppföljare är vaninnigt populär.

#angry-birds, #rovio, #apple


Medlem
1 miljon Angry Birds 2 på 12 timmar

Trist att de stora pengarna för spelindustrin ligger i sådana spel och inte i retro rollspel som jag vill ha


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Äh, inget fel på sådana här spel (om man bortser från mikrotransaktionerna) så länge det inte "bara" finns sådana här spel.

Medlem
Skrivet av Ankh:

Trist att de stora pengarna för spelindustrin ligger i sådana spel och inte i retro rollspel som jag vill ha

Från en översaturerad marknad till en annan.

Medlem

Hoppas på betyg från hon från Diablo 3 rescensionen.
Eller inte alls.
Båda går lika bra.

Inaktiv

Inte så konstigt, med tanken på att mobil spelare gillar F2P.

Medlem

Angry Birds 2 är ganska underhållande lite då och då så jag är inte förvånad.

Jag har aldrig lagt pengar på F2P spel så för mig är det bara positivt att det är gratis. Man kan bara misslyckas 5gg sen måste man vänta på att man får mer liv och det kan man betala för men för. För mig är det inte en stor grej för då har jag ändå hunnit tröttna på spelet tillfälligt.

Medlem

Undrar ändå hur många som installerade det för att "titta" på det och sedan inte spelar det mer eller redan har avinstallerat det. Visserligen är de alltid välgjorda, men känns ändå väldigt 2013.

Förlorade intresset när jag såg hela "köpa liv"-konceptet. Reklam är en sak, likaså mikro(Inte så mikro längre?) transaktioner för outfits och till och med DLC:s, men idén att "du dog tre gånger, nu får du vänta om du vill spela mer, eller betala" stör mig mer än det borde. Egentligen är det ju ett lysande sätt att begränsa mitt spelande av gamnackespel så jag kan koncentrera mig mer på GTAV & MMO.

Medlem

bästa spelet till mobilen är heartstone

Medlem
Skrivet av Ender:

Äh, inget fel på sådana här spel (om man bortser från mikrotransaktionerna) så länge det inte "bara" finns sådana här spel.

Problemet är väl att det verkar börja locka de större spelföretagen också. (Jag tittar på dig, Konami (Och viss del på Bethesda också))


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Ender:

Äh, inget fel på sådana här spel (om man bortser från mikrotransaktionerna) så länge det inte "bara" finns sådana här spel.

Problemet är väl att det verkar börja locka de större spelföretagen också. (Jag tittar på dig, Konami (Och viss del på Bethesda också))

Mjo, håller med, men jag är inte orolig för att det kommer betyda mindre av de spel vi njuter av idag. Att storbolag också klämmer ur sig något på "f2p"/mobil-marknaden kanske t.o.m är positivt...sneglar på t.ex Blizzard. Mer konkurrens gör förhoppningsvis att större krav på kvalité ställs av konsumenterna (naivt, jag vet!), eller iaf att de inte sväljer all skit de matas med med hull och hår.

Fan, skulle inte längre heta f2p...borde vara f2p$2p = free to pay dollar to play

Medlem
Skrivet av Darkflow:

bästa spelet till mobilen är heartstone

Finns vissa häftiga spel till mobilen. Upptäckte The World Ends With You häromdagen. Visst kostar det 120kr men fine by me, älskar spelet. Föredrar det faktiskt till mobilen över DS-Lite då det känns som ett spel bättre anpassat för en skärm än två.

Free 2 Play där emot har jag svårt att hitta något som är någorlunda bra... har ett som jag trivs med, dock försöker de jämt och ständigt få dig att köpa grejer. :\

Medlem
Skrivet av ulrik.borg:

Undrar ändå hur många som installerade det för att "titta" på det och sedan inte spelar det mer eller redan har avinstallerat det. Visserligen är de alltid välgjorda, men känns ändå väldigt 2013.

Jag installerade det, provade det, insåg att jag fått min dos av Angry Birds för några år sedan och avinstallerade det. Så visst har jag tankat ner det, men de kan inte riktigt räkna mig som en Angry Birds 2-spelare.

Medlem
Skrivet av Darkflow:

bästa spelet till mobilen är heartstone

Hearthstone. Du älskar det, men kan inte ens stava till det?


signatur

I drank what?

1
Skriv svar