Mighty No. 9 kan vara försenat till 2016

Robot
Mighty No. 9 kan vara försenat till 2016

Den tematiska uppföljaren till Mega Man sägs skjutas upp till nästa år.

#mighty-no-9, #deep-silver


Moderator | Testpilot
Mighty No. 9 kan vara försenat till 2016

Förstår inte riktigt grejen. Vad är så dåligt med banan? Jag måste ha missat något.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Nej, jag har heller ingen aning vad för kritik det ska ha fått - Gameplayet såg bra ut i speedrun-videon. Jag hoppas på det släpps i år iaf

Moderator | Testpilot
Skrivet av DarkZide8:

Nej, jag har heller ingen aning vad för kritik det ska ha fått - Gameplayet såg bra ut i speedrun-videon. Jag hoppas på det släpps i år iaf

Videon har också mycket downvotes och folks kommentarer är väldigt negativa... Fattar ingenting.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Ser fruktansvärt tråkigt ut, en intetsägande absorberings gimmick och en otroligt linjär leveldesign med mediokra väldigt basic level assets, så vitt jag kan se så är det en massa hype kring ett ytterst mediokert spel på alla sätt och vis.

Jag vill att det ska vara bra då jag backade för en fysisk kopia men inget jag har sett har imponerat överhuvudtaget.

Inaktiv

Vadå vad har hänt? jag fattar inget.. Jag har förbeställt detta på steam, bör jag refunda?

Medlem
Skrivet av anon_187600:

Vadå vad har hänt? jag fattar inget.. Jag har förbeställt detta på steam, bör jag refunda?

Tycker du det ser bra ut så finns det ingen anledning att refunda, det gäller väl två veckor efter det spelet har släppts om jag förstått det rätt.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Rurounin:

Ser fruktansvärt tråkigt ut, en intetsägande absorberings gimmick och en otroligt linjär leveldesign med mediokra väldigt basic level assets, så vitt jag kan se så är det en massa hype kring ett ytterst mediokert spel på alla sätt och vis.

Jag vill att det ska vara bra då jag backade för en fysisk kopia men inget jag har sett har imponerat överhuvudtaget.

Vad kan man förvänta sig av intro banan?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Rurounin:

Ser fruktansvärt tråkigt ut, en intetsägande absorberings gimmick och en otroligt linjär leveldesign med mediokra väldigt basic level assets, så vitt jag kan se så är det en massa hype kring ett ytterst mediokert spel på alla sätt och vis.

Jag vill att det ska vara bra då jag backade för en fysisk kopia men inget jag har sett har imponerat överhuvudtaget.

Vad kan man förvänta sig av intro banan?

Att lära sig hur man spelar, men bara för det behöver det inte vara en rak korridor.

Medlem

Usch.. Ångrar starkt att jag kickstartade detta.. Ser inte alls ut som de lovade. Grafiken är horribel jämfört med vad de visade upp.

Medlem

Fattar inte hypen kring detta, Mega Man är asbra, men det är liksom inte direkt brain science att göra ett sådant spel idag och allt jag sett från detta är lite mjäk. Tycker inte dom skall visa upp så mycket saker halvdant, det sänker ju bara spelet.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Tyckte det såg rätt ok ut. I brist på Mega Man så verkar det helt ok. Tror inte youtube gör grafiken rättvisa riktigt. Det är alltid snyggare på riktigt. Men visst ser det spartanskt ut. Något GOTY blir det kanske inte.

Medlem
Skrivet av Rurounin:

Ser fruktansvärt tråkigt ut, en intetsägande absorberings gimmick och en otroligt linjär leveldesign med mediokra väldigt basic level assets, så vitt jag kan se så är det en massa hype kring ett ytterst mediokert spel på alla sätt och vis.

Jag vill att det ska vara bra då jag backade för en fysisk kopia men inget jag har sett har imponerat överhuvudtaget.

Nästan alla Megaman-banor är linjära och jag tyckte den här påminde mestadels om Megaman Xs intro-bana, som är just en rak linje och det är inget dåligt. Det är ju inte precis något Metroidvania spel.

Jag tycker absorberings-gimmicken verkar intressant, för man måste utsätta sig själv för en risk för att ens skada på fienderna och bossarna egentligen ska gällas. Det känns som den är där för att ge spelarna en utmaning - vilket är rätt tänk då de flesta Megaman-fansen är förmodligen 20+ gamla allihopa som har spelat spel hela livet.

Medlem

Alla complainers känner man igen från 4chan... Är det verkligen spelet de hatar då eller vill de bara se Keiji Inafune korsfäst för att de gav honom för mycket pengar?

Moderator | Testpilot
Skrivet av Rurounin:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Rurounin:

Ser fruktansvärt tråkigt ut, en intetsägande absorberings gimmick och en otroligt linjär leveldesign med mediokra väldigt basic level assets, så vitt jag kan se så är det en massa hype kring ett ytterst mediokert spel på alla sätt och vis.

Jag vill att det ska vara bra då jag backade för en fysisk kopia men inget jag har sett har imponerat överhuvudtaget.

Vad kan man förvänta sig av intro banan?

Att lära sig hur man spelar, men bara för det behöver det inte vara en rak korridor.

Håller med om att det borde vara så. Megaman X har en fenomenalt bra gjord första bana men tycker inte denna är särskilt dålig heller.

Det är inget speciellt, men det behöver det väl inte vara heller. En simpel litten bana där du kan testa och använda din gubbe lite hur man vill.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Hade hoppats på mer retrokänsla. Ser fruktansvärt tråkigt ut.

Medlem
Skrivet av DarkZide8:

Alla complainers känner man igen från 4chan... Är det verkligen spelet de hatar då eller vill de bara se Keiji Inafune korsfäst för att de gav honom för mycket pengar?

Det handlar om en subjektiv åsikt, du kan argumentera kring skiten allt du vill, det ändrar inte det faktum att jag personligen tycker det ser ut som dynga, absolut ingenting med spelet har imponerat, inte ens musiken som jag hade stora förhoppningar på.

Medlem
Skrivet av Rurounin:
Skrivet av DarkZide8:

Alla complainers känner man igen från 4chan... Är det verkligen spelet de hatar då eller vill de bara se Keiji Inafune korsfäst för att de gav honom för mycket pengar?

Det handlar om en subjektiv åsikt, du kan argumentera kring skiten allt du vill, det ändrar inte det faktum att jag personligen tycker det ser ut som dynga, absolut ingenting med spelet har imponerat, inte ens musiken som jag hade stora förhoppningar på.

Alltså, det är människor som älskar att förstora upp allting, att försöka framställa allting som katastrof bara "for the thrill" att vara den första postern som sa så - detta är samma människor som gick igång i bärsärk mode skrikandes efter blod bara för en community manager hade framfört en åsikt att hon önskat att Beck kunde varit en tjej istället för omväxlings skull. Om du verkligen tycker det verkar vara total-dynga - OKEJ, gå vidare. Köp något annat. Backa inte Keiji igen. Sorry att du la ut pengar på att backa honom - men det är en del av risken som ingår i Kickstarter.

Spelet ser bra/okej ut för ett spel för 20 euro - ett spel som är menat att vara ett homage och nostalgisk tripp som påminner om Megaman - inget mer. Någon ovan hade skrivit att han inte förstod hypen för spelet - inte jag heller, för det är meningen det ska vara ett spel som med dagens mått är väldigt litet. Jag ser framemot det här spelet, men jag har inga större förhoppningar än att det ska vara en trevlig addition till alla de andra Megaman-spelen jag redan har.

Medlem
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Rurounin:
Skrivet av DarkZide8:

Alla complainers känner man igen från 4chan... Är det verkligen spelet de hatar då eller vill de bara se Keiji Inafune korsfäst för att de gav honom för mycket pengar?

Det handlar om en subjektiv åsikt, du kan argumentera kring skiten allt du vill, det ändrar inte det faktum att jag personligen tycker det ser ut som dynga, absolut ingenting med spelet har imponerat, inte ens musiken som jag hade stora förhoppningar på.

Alltså, det är människor som älskar att förstora upp allting, att försöka framställa allting som katastrof bara "for the thrill" att vara den första postern som sa så - detta är samma människor som gick igång i bärsärk mode skrikandes efter blod bara för en community manager hade framfört en åsikt att hon önskat att Beck kunde varit en tjej istället för omväxlings skull. Om du verkligen tycker det verkar vara total-dynga - OKEJ, gå vidare. Köp något annat. Backa inte Keiji igen. Sorry att du la ut pengar på att backa honom - men det är en del av risken som ingår i Kickstarter.

Spelet ser bra/okej ut för ett spel för 20 euro - ett spel som är menat att vara ett homage och nostalgisk tripp som påminner om Megaman - inget mer. Någon ovan hade skrivit att han inte förstod hypen för spelet - inte jag heller, för det är meningen det ska vara ett spel som med dagens mått är väldigt litet. Jag ser framemot det här spelet, men jag har inga större förhoppningar än att det ska vara en trevlig addition till alla de andra Megaman-spelen jag redan har.

Sluta fanboya..

Att folk är besvikna på spelet är inte ett dugg konstigt då det inte alls ser ut som de lovade.

Sedan ang community managern så fick hon sparken av en anledning. Hon betedde sig som en diktator och bannade folk till höger å vänster tex.

Medlem

my body is ready!

Medlem
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av Rurounin:
Skrivet av DarkZide8:

Alla complainers känner man igen från 4chan... Är det verkligen spelet de hatar då eller vill de bara se Keiji Inafune korsfäst för att de gav honom för mycket pengar?

Det handlar om en subjektiv åsikt, du kan argumentera kring skiten allt du vill, det ändrar inte det faktum att jag personligen tycker det ser ut som dynga, absolut ingenting med spelet har imponerat, inte ens musiken som jag hade stora förhoppningar på.

Alltså, det är människor som älskar att förstora upp allting, att försöka framställa allting som katastrof bara "for the thrill" att vara den första postern som sa så - detta är samma människor som gick igång i bärsärk mode skrikandes efter blod bara för en community manager hade framfört en åsikt att hon önskat att Beck kunde varit en tjej istället för omväxlings skull. Om du verkligen tycker det verkar vara total-dynga - OKEJ, gå vidare. Köp något annat. Backa inte Keiji igen. Sorry att du la ut pengar på att backa honom - men det är en del av risken som ingår i Kickstarter.

Spelet ser bra/okej ut för ett spel för 20 euro - ett spel som är menat att vara ett homage och nostalgisk tripp som påminner om Megaman - inget mer. Någon ovan hade skrivit att han inte förstod hypen för spelet - inte jag heller, för det är meningen det ska vara ett spel som med dagens mått är väldigt litet. Jag ser framemot det här spelet, men jag har inga större förhoppningar än att det ska vara en trevlig addition till alla de andra Megaman-spelen jag redan har.

Sluta fanboya..

Att folk är besvikna på spelet är inte ett dugg konstigt då det inte alls ser ut som de lovade.

Sedan ang community managern så fick hon sparken av en anledning. Hon betedde sig som en diktator och bannade folk till höger å vänster tex.

Jag bryr mig inte om vad som hände med community managern, det ändrar inte faktumet att folk blev som en lynchmobb redan innan för ett fånigt förslag. Och det de visade upp innan var concept art där de sa att det skulle bli 3D-grafik av.

Och jag fanboyar inte, jag kollar på en video av ett spel som jag inte kan se något fel på och läser sedan kommentarer som överdriver om hur dåligt det skulle vara. Om det är en besvikelse, okay fine - markera det, men gör det gärna utan överdrifter.

1
Skriv svar