Ny rapport om Konami – angivarkultur där "värdelösa anställda" får plocka skräp på gym

Robot
Ny rapport om Konami – angivarkultur där "värdelösa anställda" får plocka skräp på gym
Medlem
Ny rapport om Konami – angivarkultur där "värdelösa anställda" får plocka skräp på gym

Eh... Konami ni slutar alldrig att förvåna mig. Vilka idioter...

Jim Sterling dax för ny video om idioterna.


signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Medlem

Ingen koll på hur ekonomisk stark Konami är, de kanske är snåla och inte har råd med att anställa städare. Inte hela världen om de anställda får turas om att städa i sin lokal de vistas i.

Men om det är någon form av "straff" är det en annan sak.

MEG
Medlem

Om detta är sant så OJ, detta bådar inte gott för Konami....


signatur

Death is only the beginning

Gnällkuk

Skulle inte bli förvånad. Har läst en hel del skit om Ubisoft som är klart värre än detta.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Den stora frågan återstår dock; behöver de anställda hos Konami använda cover sheets på sina TPS-reports?

Medlem

Karriärstegen på Konami är up up down down left right left right.


signatur

Xd

Medlem

Låter som traditionell Japansk företagskultur. (No joke)

Medlem
Skrivet av Draug:

Låter som traditionell Japansk företagskultur. (No joke)

Detta är faktiskt sant.

Medlem

Västerlänningarna rasar.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Låter som arbetsförhållandena i våra svenska matvarubutiker, lägg bara till att cheferna slipper skiten och att arbetstagarna slipper lön då hela butiken drivs av praktikanter.

Medlem

Förstår inte riktigt problemet med lunchrasterna.Tid är pengar och tider är till för att hållas. Vad jag vet så har alla arbetsplatser en gräns på hur lång lunch man får ta och då ska det hållas och då ska man inte idissla sin mat i all evighet och slösa på arbetstid.

Och varför har man ens kvar en anställd ifall de är värdelösa? Det ska vara rätt person med rätt kompetens på plats.

Jag förstår inte riktigt varför folk blir så hysteriska över det här.


signatur
Medlem

Hur översatte ni "underperforming" (som det står i er källa) till "värdelösa"? Underpresterande är ordet på svenska.

Medlem
Skrivet av MrStrange:

Förstår inte riktigt problemet med lunchrasterna.Tid är pengar och tider är till för att hållas. Vad jag vet så har alla arbetsplatser en gräns på hur lång lunch man får ta och då ska det hållas och då ska man inte idissla sin mat i all evighet och slösa på arbetstid.

Och varför har man ens kvar en anställd ifall de är värdelösa? Det ska vara rätt person med rätt kompetens på plats.

Jag förstår inte riktigt varför folk blir så hysteriska över det här.

Kallas att ha frihet under ansvar som de flesta bra it-företag kör med. Du får göra vad du vill bara du sköter ditt jobb

Konamis företagskultur låter som nazityskland...

Medlem
Skrivet av zwete:

Karriärstegen på Konami är up up down down left right left right.

Badum tss!

Medlem
Skrivet av MrStrange:

Förstår inte riktigt problemet med lunchrasterna.Tid är pengar och tider är till för att hållas. Vad jag vet så har alla arbetsplatser en gräns på hur lång lunch man får ta och då ska det hållas och då ska man inte idissla sin mat i all evighet och slösa på arbetstid.

Och varför har man ens kvar en anställd ifall de är värdelösa? Det ska vara rätt person med rätt kompetens på plats.

Jag förstår inte riktigt varför folk blir så hysteriska över det här.

För ung, arbetslös eller företagare? Det handlar om att behandla folk som folk, inte boskap. Vad tror du dom har, 2 timmars lunchrast eller?

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av MrStrange:

Förstår inte riktigt problemet med lunchrasterna.Tid är pengar och tider är till för att hållas. Vad jag vet så har alla arbetsplatser en gräns på hur lång lunch man får ta och då ska det hållas och då ska man inte idissla sin mat i all evighet och slösa på arbetstid.

Och varför har man ens kvar en anställd ifall de är värdelösa? Det ska vara rätt person med rätt kompetens på plats.

Jag förstår inte riktigt varför folk blir så hysteriska över det här.

För ung, arbetslös eller företagare? Det handlar om att behandla folk som folk, inte boskap. Vad tror du dom har, 2 timmars lunchrast eller?

Nej, 30+ och fast anställd. Vad det nu har med saken att göra.

Behandla folk som folk? Det är väl en självklarhet (för de flesta) men det är inte alla som är tacksamma för sitt jobb, sköter det och följer företagens policyn och regler. Det har jag själv märkt av under mina år som knegare.

Jag har inte sagt något om hur långa lunchraster jag tror att de har så det vet jag inte vart du får ifrån.


signatur
Medlem
Skrivet av Karmak:
Skrivet av MrStrange:

Förstår inte riktigt problemet med lunchrasterna.Tid är pengar och tider är till för att hållas. Vad jag vet så har alla arbetsplatser en gräns på hur lång lunch man får ta och då ska det hållas och då ska man inte idissla sin mat i all evighet och slösa på arbetstid.

Och varför har man ens kvar en anställd ifall de är värdelösa? Det ska vara rätt person med rätt kompetens på plats.

Jag förstår inte riktigt varför folk blir så hysteriska över det här.

Kallas att ha frihet under ansvar som de flesta bra it-företag kör med. Du får göra vad du vill bara du sköter ditt jobb

Konamis företagskultur låter som nazityskland...

"Frihet under ansvar" är tyvärr något som många missbrukar och det drabbar bara företagen.

Skulle du om du var en egen företagare (om du nu inte är det) uppskatta om du märker av att dina anställda lallar runt mycket istället för att göra det du har anställt de för?


signatur
Medlem
Skrivet av MrStrange:
Skrivet av Karmak:
Skrivet av MrStrange:

Förstår inte riktigt problemet med lunchrasterna.Tid är pengar och tider är till för att hållas. Vad jag vet så har alla arbetsplatser en gräns på hur lång lunch man får ta och då ska det hållas och då ska man inte idissla sin mat i all evighet och slösa på arbetstid.

Och varför har man ens kvar en anställd ifall de är värdelösa? Det ska vara rätt person med rätt kompetens på plats.

Jag förstår inte riktigt varför folk blir så hysteriska över det här.

Kallas att ha frihet under ansvar som de flesta bra it-företag kör med. Du får göra vad du vill bara du sköter ditt jobb

Konamis företagskultur låter som nazityskland...

"Frihet under ansvar" är tyvärr något som många missbrukar och det drabbar bara företagen.

Skulle du om du var en egen företagare (om du nu inte är det) uppskatta om du märker av att dina anställda lallar runt mycket istället för att göra det du har anställt de för?

Visst är det så.
Men för att motsätta det är även frihet under ansvar än utav de bättre formerna att få saker gjorda med rätt anställda som har hög känsla av ansvar.

Jag själv jobbar under sådant förhållande och det fungerar bra. Men man märker ju att andra personer gärna spenderar några minuter för mycket på youtube på arbetsplatsen.

D.K
Medlem
Skrivet av MrStrange:
Skrivet av Karmak:
Skrivet av MrStrange:

Förstår inte riktigt problemet med lunchrasterna.Tid är pengar och tider är till för att hållas. Vad jag vet så har alla arbetsplatser en gräns på hur lång lunch man får ta och då ska det hållas och då ska man inte idissla sin mat i all evighet och slösa på arbetstid.

Och varför har man ens kvar en anställd ifall de är värdelösa? Det ska vara rätt person med rätt kompetens på plats.

Jag förstår inte riktigt varför folk blir så hysteriska över det här.

Kallas att ha frihet under ansvar som de flesta bra it-företag kör med. Du får göra vad du vill bara du sköter ditt jobb

Konamis företagskultur låter som nazityskland...

"Frihet under ansvar" är tyvärr något som många missbrukar och det drabbar bara företagen.

Skulle du om du var en egen företagare (om du nu inte är det) uppskatta om du märker av att dina anställda lallar runt mycket istället för att göra det du har anställt de för?

Skulle säga att frihet under ansvar som missbrukas till större del drabbar dina arbetskamrater som får plocka upp resterna efter dig, och att det är just det som får "frihet under ansvar" att fungera och vara något positivt. Team-anda du vet.

Och de flesta ställen har inte fasta lunchtider, i min värld iaf.

Inaktiv

Att vissa här väljer att försvara Konami är för mig ytterst märkligt. Ni hade garanterat själva inte velat arbeta på ett sådant företag.

Medlem
Skrivet av anon_98854:

Att vissa här väljer att försvara Konami är för mig ytterst märkligt. Ni hade garanterat själva inte velat arbeta på ett sådant företag.

Jo, det är en konstig inställning till hur arbetsmiljö ska vara. Särskilt när man ska utföra "kreativt" arbete såsom spelutveckling. Tror ni angiverikultur, övervakning och bestraffning med förnedrande uppgifter uppmuntrar till glada och kreativa anställda, eller tror ni att det får folk att tappa lusten och säga upp sig?

Medlem
Skrivet av MrStrange:
Skrivet av Ender:
Skrivet av MrStrange:

Förstår inte riktigt problemet med lunchrasterna.Tid är pengar och tider är till för att hållas. Vad jag vet så har alla arbetsplatser en gräns på hur lång lunch man får ta och då ska det hållas och då ska man inte idissla sin mat i all evighet och slösa på arbetstid.

Och varför har man ens kvar en anställd ifall de är värdelösa? Det ska vara rätt person med rätt kompetens på plats.

Jag förstår inte riktigt varför folk blir så hysteriska över det här.

För ung, arbetslös eller företagare? Det handlar om att behandla folk som folk, inte boskap. Vad tror du dom har, 2 timmars lunchrast eller?

Nej, 30+ och fast anställd. Vad det nu har med saken att göra.

Behandla folk som folk? Det är väl en självklarhet (för de flesta) men det är inte alla som är tacksamma för sitt jobb, sköter det och följer företagens policyn och regler. Det har jag själv märkt av under mina år som knegare.

Jag har inte sagt något om hur långa lunchraster jag tror att de har så det vet jag inte vart du får ifrån.

Ifall man inte ar någon större erfarenhet av att fara anställd kanske man inte förstår hur det kan fungera på ett företag. Jag kan fortfarande inte hjälpa att du ger mig intryck av att vara rätt aningslös av hur anställningsförhållandena antagligen är på Konami, ifall ryktena stämmer vill säga. Den känslan kommer sig mesta av att du tycks jämföra deras arbetsplats med din egen, Svenska, där arbetsvillkor och rättigheter garanterat ser väldigt annorlunda ut.
Här har vi fackförbund som säger ifrån ifall den anställde från sin arbetsgivares infall skulle tvingas skura toaletter, tvätta dennes bil eller göra 50 armhävningar. I många länder med hög arbetslöshet har folk inget val annat än att svälja vilken skit deras arbetsgivare väljer att kasta på den, då de vet att konkurrensen om jobben är så stor att de skulle bli utbytta direkt ifall de säger ifrån.

Jag hoppas du förstår själv vilken osund arbetsmiljö det är. Att det sedan finns gott om människor i Sverige som otacksamt tar långraster, torrskiter tre gånger om dagen med mobilen och totalt saknar arbetsmoral är egentligen helt irrelevant.

dom blev nerpetade från sin överklasshylla, och fick smaka på en dos av vad som är verkligheten för dom flesta människor .. inte mer än rätt.

Medlem
Skrivet av humancentipede:

dom blev nerpetade från sin överklasshylla, och fick smaka på en dos av vad som är verkligheten för dom flesta människor .. inte mer än rätt.

Ah, den klassiska jante-lagen kommer till sin rätt igen!

1
Skriv svar