Doom får inget modstöd utöver Snapmap

Robot
Medlem
Doom får inget modstöd utöver Snapmap

Bonusround är inte en intervju. Klippet är f.ö nästan en vecka gammalt. Bra att ni inte ligger på latsidan FZ

Gällande snapmap som enda verktyg verkar göra många oldschool fans besvikna.
Men i & med att Doom främst utvecklas mot konsol måste ju snapmap vara ett lättillgängligt verktyg.

Återstår att se när/om mer utvecklade möjligheter till moddande för PC kommer ske.

Inaktiv

Precis så som de ska vara.

Medlem

En tillräckligt stark editor kan innebära mycket dugligt moddstöd. Jag menar, se på Warcraft 3 och dess World Editor.

Medlem

Detta kan omöjligt vara en stark editor om den släpps till konsol. Prefabs är vad man får att göra med, dvs. inga total conversion eller så kommer ske.

Medlem

Jag bryr mig inte så mycket, då jag antagligen skaffar detta till PS4. Eftersom det är Bethesda vi pratar om, blir det garanterat DRM på PC.

Geeks Gaming

Lite tråkigt. Men kommer ändå bli köp från min sida.
Väntar bara på betan ska dra igång

Inaktiv

Där sjönk min hype lite. suck.

Medlem

Platform paritet.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Vi kan nog inte förvänta oss något typiskt 'id' när det gäller att stödja communityn längre efter att alla grundarna har slutat. Man ska väl kanske dock inte såga editorn helt, den gör ju 'moddning' tillgängligare för alla som bara vill slänga ihop lite roliga banor och spela med polarna.

Medlem
Skrivet av Ahris:

Vi kan nog inte förvänta oss något typiskt 'id' när det gäller att stödja communityn längre efter att alla grundarna har slutat. Man ska väl kanske dock inte såga editorn helt, den gör ju 'moddning' tillgängligare för alla som bara vill slänga ihop lite roliga banor och spela med polarna.

Det kallas inte modding, det är bara Map Design.
Modding har blivit ett löst ord ^^


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Vad jag hörde när jag lyssnade på Quakecon Panelen med Utvecklarna så sa dom att Snapmap kommer vara det som släpps med spelet.

Men givetvis i sann id anda kommer de att göra sina verktyg tillgängliga till spelare, när visste dom dock inte än.

Så en SDK är nog att vänta ändå.


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Godofcheese:
Skrivet av Ahris:

Vi kan nog inte förvänta oss något typiskt 'id' när det gäller att stödja communityn längre efter att alla grundarna har slutat. Man ska väl kanske dock inte såga editorn helt, den gör ju 'moddning' tillgängligare för alla som bara vill slänga ihop lite roliga banor och spela med polarna.

Det kallas inte modding, det är bara Map Design.
Modding har blivit ett löst ord ^^

Nu skrev jag ju inte ordet modding överhuvudtaget men jag använde enkla citationstecken runt 'moddning' av en anledning.
Jag uppskattar ditt försök att vara duktig men utöver problemet med läsförmågan så har du fel om begreppens innebörd.

Wow vilka tuffa internetpoliser vi har här..

Försök njuta av att vi får ett verktyg att arbeta med i ett modernt spel istället för 3 map packs. Ser fram mot att få bygga något roligt!

Medlem

Onödigt med modverktyg för spel som inte håller länge, antagligen har inte Doom (dålig titel) beräknats göra det. (flopp sen innan).


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

1
Skriv svar