Life is Strange, avsnitt 4: The Dark Room

Robot
Life is Strange, avsnitt 4: The Dark Room

Life is Strange är en stark "årets spel"-kandidat. Erik Bergérus tar sig an den fjärde delen och förvandlas till ett vrak.

#dontnod-entertainment, #telltale-games


Medlem
Life is Strange, avsnitt 4: The Dark Room

Gillar verkligen lugnet i spelserien som jag saknar något i Telltale´s diton. En klar medlem på min topp 3 lista över årets spel.

Medlem

Jag såg inte ett enda trial-and-error-pussel i fjärde kapitlet! Eller, ja, möjligtvis en av dialogerna...

Medlem

Bara jag som stör mig oerhört på den krystade "hippa och coola" dialogen? Har iof bara spelat första episoden så det kanske blir bättre? Men det jag har spelat känns som att någon 45-åring som inte har något koncept om hur ungdomar pratar försöker visa hur cool och hipp hen är genom att trycka in så många "Bro", "Dude" och "Emojis" som bara möjligt. Utöver det så tycker jag att själva storyn är bra

Medlem
Skrivet av SnelHest:

Bara jag som stör mig oerhört på den krystade "hippa och coola" dialogen? Har iof bara spelat första episoden så det kanske blir bättre? Men det jag har spelat känns som att någon 45-åring som inte har något koncept om hur ungdomar pratar försöker visa hur cool och hipp hen är genom att trycka in så många "Bro", "Dude" och "Emojis" som bara möjligt. Utöver det så tycker jag att själva storyn är bra

Jag kände exakt samma sak efter första episoden. 30-nånting-årig fransk man skrev dialog åt amerikanska tonårstjejer. Däremot har manuset vunnit över mig. Jag skrev så här i recensionen av tredje avsnittet:
"I första episoden störde jag mig på vad jag uppfattade som en vuxen mans oförmåga att skriva unga kvinnors dialog. Vid det här laget har människorna blivit verkliga. Deras ordval och sätt att uttrycka sig är deras egna, och det känns inte längre som min uppgift att sätta mig till doms över deras personligheter."
Det blir helt enkelt bättre.

Skrivet av Stephan:

Jag såg inte ett enda trial-and-error-pussel i fjärde kapitlet! Eller, ja, möjligtvis en av dialogerna...

Det är DEN dialogen jag tänker på. Konceptet (börja om ett samtal från ruta ett och säg smartare saker) är egentligen bra, men utförandet blev bristfälligt med allt snabbspolande.

Medlem

Håller med om att några av dialogerna känns aningen krystade. Samtalen med skejtarkillen (Justin?) bland annat.

Men det är fasen sak samma för helheten är helt awesome - att vänta på episod 5 är riktigt jobbigt

Inaktiv

Detta mästerverk borde spelas, men för er snåla och lata har jag 4 episoder till er!

Episode 1:

Episode 2:

Episode 3:

Episode 4:

Enjoy!


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem
Skrivet av Ebeeto:

Jag kände exakt samma sak efter första episoden. 30-nånting-årig fransk man skrev dialog åt amerikanska tonårstjejer.

Jag har för mig att jag hörde i en intervju med utvecklarna att de tydligen har en amerikansk författare för att undvika just detta med att de är fransmän. Däremot misstänker jag att det fortfarande handlar om en 30-nånting-årig man.

Medlem

Lite konstigt att hoppa över recension av del 3, tycker jag.
Iaf - förutom vissa avslöjanden och första 30 minuterna tyckte jag att denna episod var nästan lite för långsamt i jämförelse med 1-3.

När det gäller dialogerna - tycker det känns ganska ok trots att jag är en "gammal" gubbe - dock med tonårsbarn hemma, om det nu har en betydelse.

1
Skriv svar