Starcraft II - inför recensionen

Medlem
Starcraft II - inför recensionen

Skall bli intressant att läsa recensionen. Har ni någon som _verkligen_ kan Starcraft på redaktionen?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

blir säkert maxbetyg, annat vågar de inte, speciellt när de bygger upp stämningen såhär. Blir det press på recensenten att leverera det alla vill höra.
Dåligt

Medlem
Skrivet av Mortalis:

blir säkert maxbetyg, annat vågar de inte, speciellt när de bygger upp stämningen såhär. Blir det press på recensenten att leverera det alla vill höra.
Dåligt

Nej, recensenten sätter det betyg som han personligen tycker.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Skall bli intressant att läsa recensionen. Har ni någon som _verkligen_ kan Starcraft på redaktionen?

Behöver man "_verkligen_ kunna" Starcraft för att kunna ge en recension som alla kan ha glädje av? En recension ska väl ändå ge ett helhetsintryck av spelet som sådant och inte baseras på tidigare erfarenheter av spel i serien, även om det såklart är svårt att undvika.

Kraftling brukar skriva bra recensioner, tvivlar inte på att så blir fallet denna gång också

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av Mortalis:

blir säkert maxbetyg, annat vågar de inte, speciellt när de bygger upp stämningen såhär. Blir det press på recensenten att leverera det alla vill höra.
Dåligt

Nej, recensenten sätter det betyg som han personligen tycker.

+1

Medlem

Hade inte Blizzard embargo tills på måndag också? Eller nåt... alla sajter väntar till på måndag.


signatur
Medlem

Recensenten kanske toppar 300 APM?


signatur

Meep!

Medlem

Kommer ändå bli maxbetyg bara för att det heter Starcraft och kommer ifrån dom överskattade Blizzard.

Medlem

Eller så har alla gaming sajter samma problem som en annan. Köpte spelet igår på on off på vägen hem från jobbet. Installerat o reggat klart o redo för lite sp innan sambon kommer hem.

Men icke, spelet säger att jag inte har fullversion o jag får inte spela sp. Fast mitt battlenet konto säger att jag har spelet och det är aktivt.

Sitter nu o försöker komma in i telefonkön iaf i deras support, spenderade 3 timmar igår innan jag kom in i kön, då var det för att få min key-chain authenticator syncad igen.

Nån mer som har detta problem. Stött på några få på technical support forumet.

Medlem

Jag är grymt besviken på Starcraft II. Det känns ju som ett spel som skulle släppas 2003. Vad är innovativt med det? Supreme Commander 1 och Company of Heroes känns mil bättre.

Nej, detta ska säljas omgående.

P.S Visst, battle.net integrationen är välgjort.


signatur

| i7 i3770 3.5GHz | Corsair 8GB CL7 | Asus P8P77-V Pro | GTX 670 2GB | Corsair Vertex 4 SSD | Samsung 275T+ 27" 5ms | G19 | G3 | PC-360 |

Medlem
Skrivet av Zedrix:
Skrivet av Tybalt:

Skall bli intressant att läsa recensionen. Har ni någon som _verkligen_ kan Starcraft på redaktionen?

Behöver man "_verkligen_ kunna" Starcraft för att kunna ge en recension som alla kan ha glädje av? En recension ska väl ändå ge ett helhetsintryck av spelet som sådant och inte baseras på tidigare erfarenheter av spel i serien, även om det såklart är svårt att undvika.

Kraftling brukar skriva bra recensioner, tvivlar inte på att så blir fallet denna gång också

Ja, den stora massan är inte bra som NaDa på Starcraft, jag är t.ex. helt värdelös men tycker spelet helt klart är 5/5 ändå


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Den som väntar på något gott, eller hur?

Medlem
Skrivet av Zedrix:
Skrivet av Tybalt:

Skall bli intressant att läsa recensionen. Har ni någon som _verkligen_ kan Starcraft på redaktionen?

Behöver man "_verkligen_ kunna" Starcraft för att kunna ge en recension som alla kan ha glädje av? En recension ska väl ändå ge ett helhetsintryck av spelet som sådant och inte baseras på tidigare erfarenheter av spel i serien, även om det såklart är svårt att undvika.

Kraftling brukar skriva bra recensioner, tvivlar inte på att så blir fallet denna gång också

Amen!


signatur

Have a good time!

Medlem
Skrivet av Gust_:

Eller så har alla gaming sajter samma problem som en annan. Köpte spelet igår på on off på vägen hem från jobbet. Installerat o reggat klart o redo för lite sp innan sambon kommer hem.

Men icke, spelet säger att jag inte har fullversion o jag får inte spela sp. Fast mitt battlenet konto säger att jag har spelet och det är aktivt.

Sitter nu o försöker komma in i telefonkön iaf i deras support, spenderade 3 timmar igår innan jag kom in i kön, då var det för att få min key-chain authenticator syncad igen.

Nån mer som har detta problem. Stött på några få på technical support forumet.

Jag hade samma problem som dig när jag först installerade spelet. Lösningen var att byta lösenord via "Glömt lösenord"-funktionen när du loggar in på battlenet. När du gjort detta så ska det fungera inom 30-60 minuter (helt galen lösning men det fungerade för mig efter att jag läst det på flera forum).

/ LordDaimos

Medlem

Får se vad de tycker, jag hade inte gett det max betyg iallafall men nästan för det är riktigt bra.

Medlem

Ett maxbetyg förtjänar det inte då SP kampanjen var sub-par. Dialogen får mig fortfarande att kräkas

Inaktiv

Herregud vilket spel! Ångrar verkligen inte att jag köpte Starcraft 2. Det förtjänar 5/5! 8)

Inaktiv

Ett fantastiskt spel tycker jag, men jag stör mig lite på att singleplayerdelen har en massa enheter som inte existerar i multiplayer.

Ta te.x firebats och medics...två helt underbara enheter från 1'an. Nu finns inte firebats i multiplayer och medics är ett flygplan?

Medlem

Världens bästa RTS! Uppföljaren till världens bästa RTS genom tiderna!

Behöver bara nämna Blizzard och uppföljaren till världens bästa RTS. Vad trodde ni? Att spelet skulle floppa?

Slutet är så jävla vackert.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Förstår inte vad det ska krävas för att en del ska vara nöjda istället för att kasta "skitspel" hit och dit. Kanonspel tycker jag i alla fall.

5/5


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem
Skrivet av Segas:

Ett fantastiskt spel tycker jag, men jag stör mig lite på att singleplayerdelen har en massa enheter som inte existerar i multiplayer.

Ta te.x firebats och medics...två helt underbara enheter från 1'an. Nu finns inte firebats i multiplayer och medics är ett flygplan?

Tror de inte är med i multiplayer pga. balansering.

Ei
Medlem

Som omgponies säger, så tror jag att medics skulle bli för mäktiga i spelet. Bara tänk på alla terrans som pumpar tech 1 och vinner. Tech 1 är ju bra nästan hela vägen igenom spelet.

Solklar 5/5

Inaktiv

Helt klart ett mycket bra spel, långt från perfekt men jag kan lätt sitta i timmar och njuta, tiden bara flyger iväg. Önskar dock att alla kampanjerna fanns med från början, ser fram emot att upptäcka storyn bakom Zerg och Protoss

Medlem

Ska bli kul att få ta del av fzs åsikter


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Inaktiv
Skrivet av Gortie:

Hade inte Blizzard embargo tills på måndag också? Eller nåt... alla sajter väntar till på måndag.

Inte alla, gamereactor har t.ex. publicerat sin recension http://www.gamereactor.se/recensioner/23571/Starcraft+II%3A+W...

Medlem

Sjukt bra singelplayer utan tvekan bästa jag har stött på.

Har precis klarat det på Normal:

Storyn 5/5
Skådespeleriet 5/5
Ingamefilmerna 5/5
Achivements 5/5 (Riktigt kul att dom har lagt till det, håller verkligen spelet i liv längre och gör det samtidigt roligare när man försöker nappa åt sig dom)

Har inte kört Multiplayer än men tänkte göra det ikväll

Overall 5/5 får spelet av mig kan inte se hur man skulle kunna göra det bättre möjligen längre singleplayer

Medlem

Såg att aftonbladet drog sin recension några timmar efter. 5 av 5

säger inget mera.

Och det att det saknas enheter i multplayen kanske beror på att blizzard kommer nog lägga till i andra delar?


signatur

"Mina mappar är slut, kan ni sälja mig några nya...?"
Förvirrad Mac-kund

Medlem
Skrivet av Zedrix:
Skrivet av Tybalt:

Skall bli intressant att läsa recensionen. Har ni någon som _verkligen_ kan Starcraft på redaktionen?

Behöver man "_verkligen_ kunna" Starcraft för att kunna ge en recension som alla kan ha glädje av? En recension ska väl ändå ge ett helhetsintryck av spelet som sådant och inte baseras på tidigare erfarenheter av spel i serien, även om det såklart är svårt att undvika.

Kraftling brukar skriva bra recensioner, tvivlar inte på att så blir fallet denna gång också

Jag håller med, recensenten behöver inte ha spelat ett enda datorspel eller skrivit en enda recension tidigare, det kan bli bra ändå. Faktum är att trots okunskap eller avsaknad av kompetens så kan det bli ett bra resultat. Även om chansen inte är så stor.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Ska bli kul att läsa er recension.

Synd bara att vi måste vänta tills nästa nummer av PC Gamer innan vi kan läsa en PCG-recension.

Skriv svar