Creative Assembly gör Halo Wars 2

Robot
Creative Assembly gör Halo Wars 2

Total War-studion leder utvecklingen av Halo Wars 2 till Windows 10 och Xbox One.

#the-creative-assembly, #total-war-warhammer, #halo-wars-2, #ensemble-studios, #343-industries


Medlem
Creative Assembly gör Halo Wars 2

YASS

Medlem

Om någon kan göra det bra så är det väl Creative Assembly, antar jag.

Medlem

Microsoft skjuter sig själv i foten igen.
PC spelare vill ha MCC till PC...


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Hmm... Halo Wars... Var det inte det som floppade så jävla hårt? Trodde en uppföljare aldrig skulle bli av efter den floppen.

Halo strategispel... Ge mig ett Command & Conquer Generals 2 istället.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Personligen tackar jag inte nej till mera Halo Wars framförallt om det nu är till PC.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Microsoft skjuter sig själv i foten igen.
PC spelare vill ha MCC till PC...

Hur skjuter de sig själva i foten? De släpper ett strategispel till PC. Hur är det på något sätt negativt?

Skjuter Sony sig själva i foten varje gång de släpper ett spel till PS4?

Kom igen.

Inaktiv
Skrivet av Godofcheese:

Microsoft skjuter sig själv i foten igen.
PC spelare vill ha MCC till PC...

Lägg ner den där kärringdramatiken nu, det har gått långt förbi tröttsamt. MCC på PC hade varit trevligt och vi ser redan en bra trend här med flertalet MS-titlar på PC.

Medlem

Intressant, jag personligen gillade Halo Wars (första) så ett andra låter kul, mer RTS till folket

Medlem

Halo? Boooring.

Medlem

Äntligen!! som vi har väntat

Medlem

Ettan var ett bra strategispel med tanke på vilken plattform det var på, så tvåan ser jag fram emot

Medlem

Vill minnas att ettan var en total flopp.,


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Creative Assembly, borde inte dom ha fullt upp med Warhammer?
Båda spelen siktar mot en 2016 release.

Med tanke på hur kvaliten varit från release med deras senaste 5 titlar så... ja..lycka till.

Medlem

Härnäst vill jag se ett nytt Age of Mythology utannonserat. Hör ni det MS!?

Medlem

jag vill ha ett terminator rts.. varför kan man inte få det?

Medlem

MCC till PC tack.
Har väntat 8 år nu på att få spela klart första trilogin.

Medlem
Skrivet av Remus:

Hmm... Halo Wars... Var det inte det som floppade så jävla hårt? Trodde en uppföljare aldrig skulle bli av efter den floppen.

Halo strategispel... Ge mig ett Command & Conquer Generals 2 istället.

Kortsiktigt så lyckades inte Halo Wars att sälja så bra, dock var det ett spel som sålde under en lång tid, plus att det fick mycket bra mottagande av spelare. Så långsiktigt blev det faktiskt en lyckad del i Halo serien.

Och medan vi väntar på Generals 2, kolla in Act of Agression som kommer ut i september.

Inaktiv

Hmm, några här som skriver att Halo Wars floppade...vad jämför de med? Halo 1,2,3 reach?

Halo wars sålde 3 gånger så bra som C&C3 till konsol och visade att strategispel faktiskt kan fungera bra på konsol (även om det inte var samma uppenbarelse som när Halo kom och för evigt förändrade FPS spelandet ).

Halo Wars sålde 1 miljon exemplar första 20-30 dagarna vilket jag måste säga att lär ha varit riktigt bra för ett RTS på konsol vid en tidpunkt då installbasen på 360 inte var särskilt stor.

Personligen tyckte jag att ettan var fantastiskt och det är ett spel som spelas även idag i mp(vilket är mer än man kan säga om många andra spel, däribland nästan alla sony spel från 2009) .

Längtar efter 2an!!

Inaktiv
Skrivet av Alexraptor:

MCC till PC tack.
Har väntat 8 år nu på att få spela klart första trilogin.

Jägartips, skaffa en One o en dator med Windows 10 så kan du streama till PC

problemet löst.
Eller om du har någon kompis med one och vettig uppkoppling så kör du en VPN mot din Windows 10 dator.....

Medlem
Skrivet av anon_81726:
Skrivet av Alexraptor:

MCC till PC tack.
Har väntat 8 år nu på att få spela klart första trilogin.

Jägartips, skaffa en One o en dator med Windows 10 så kan du streama till PC

problemet löst.
Eller om du har någon kompis med one och vettig uppkoppling så kör du en VPN mot din Windows 10 dator.....

Har Noll intresse I att slösa pengar på en konsol enbart för ett eller två spel.

Inaktiv
Skrivet av Alexraptor:
Skrivet av the_o:
Skrivet av Alexraptor:

MCC till PC tack.
Har väntat 8 år nu på att få spela klart första trilogin.

Jägartips, skaffa en One o en dator med Windows 10 så kan du streama till PC

problemet löst.
Eller om du har någon kompis med one och vettig uppkoppling så kör du en VPN mot din Windows 10 dator.....

Har Noll intresse I att slösa pengar på en konsol enbart för ett eller två spel.

Du pratade ju om 4 så det är ju inte ett eller två spel. Däremot har ju One ett fantastiskt bibliotek redan nu.

Men om du inte har råd att köpa en konsol(spela igenom spelen) o sedan sälja den igen så kan du ju köra mitt andra förslag. Du måste väl ha någon kompis med en One som du kan fjärrspela med windows 10!?

1
Skriv svar