World of Warcraft nere på 5.6 miljoner, -1.5 miljoner

Medlem
World of Warcraft nere på 5.6 miljoner, -1.5 miljoner

http://www.mmo-champion.com/content/5063-WoW-Down-to-5-6-Mill...

Stort fall! Även efter nya token systemet och 6.2.

Medlem

Inte så konstigt efter 10 år att många börjar tappa intresset. Men fortfarande siffror som de flesta MMORPG bara kan drömma om.

Medlem

De gör ju allt mycket mer casual vänligt. Men vanilla och tbc servrar dyker upp titt som tätt och är väldigt populära. Kan de inte se att folk saknar svårigheten hos vanilla/tbc även lite wotlk.. och gå det spåret igen. tror de skulle få tillbaka en stor del av spelarbasen i alla fall. Men vad vet jag

Medlem

Åsikter från en filthy casual..

Att intresset dalar är knappast oväntat eller konstigt. WOD är slut. Och dom flesta har redan fixat pathfinder achiv för flyg i dreanor. Att logga in och farma apexis i dailys känns inte så lockande längre när man inte behöver bygga upp rep. Har fortfarande ett aktivt konto med nån vecka kvar på men loggar bara in för skicka iväg följare och båtar på uppdrag. Sen spelade jag väldigt intensivt under min semester så är rätt trött på det ^^

Glorifierande över hur fanatiskt och underbart det var under pre-tbc/wotlk köper jag inte. Spelet är betydligt bättre idag än under vanilla tiden. Jag har också fantastiska minnen från beta/vanilla tiden. Det kallas nostalgi.

När nästa expansion släpps kommer självklart antalet spelare öka igen. Tycker personligen att WOD var riktigt kul första tiden. Men det höll tyvärr inte måttet mot slutet. Förhoppningsvis drar Blizzard lärdom av det dom gjorde fel i WOD och plockar dom bästa bitarna med det som var bra.

Min fem cent.

Medlem

Tråd flyttad från "Allmänt snack" till Blizzard-delforumet.


signatur

Have a good time!

1
Skriv svar