World of Warcraft tappar 1,5 miljoner spelare – nere på nivåer innan Burning Crusade

Robot
Medlem
World of Warcraft tappar 1,5 miljoner spelare – nere på nivåer innan Burning Crusade

Drar nog tillbaka en del folk efter filmen släppts skulle jag tror. Har själv inte spelat sen 2007


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

ganska väntat faktiskt, tror dock att även om det skulle falla till 3 mille så tjänar dom fortfarande på det xD


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Jag tror ingen är förvånad längre, spelet är döende.
Men ännu finns väldigt många spelare kvar, va som händer imorgon kan ju även avgöra om de får tillbaka lite spelare.
Tror personligen att tex 7-8 miljoner max till nästa expansion inte är omöjligt om den kommer snart (jan-feb?).

Jag lirar glatt fortfarande men märker ju att utan raiding skulle jag knappt vara inne. Hoppas verkligen att alla andra får mer saker att göra kommande tiden, det är ju tråkigt när folk känner att de inte har något att göra...

Jag är glad att jag fått uppleva WoW från början till kommande slutet

Medlem

Jag spelade wow i fredags, klockan var då 13:00


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

phi
Medlem
Skrivet av ivanhoe68:

Jag spelade wow i fredags, klockan var då 13:00

Vad åt du senare till middag då?

Medlem

Klart det börja bli gammalt, men att sen släppa en expansion som i princip saknar end game om man inte är i ett rading gille hjälper ju föga.
DEssutom tror jag dom förlorade en del på att gå över till 20 manna enbart på mythic, visst jag tycker med det är roligare så men många mindre guid la ner när dom helt enkelt inte fick tag i 20 spelare.
+beslutet att göra lfr grymt värdelöst när dom tog väck roliga trinkets och tier gearen, nu är det inget jag tyckte illa om personligen men kan tänka mig en stor del av dom som bara kör lfr blev lite snea

Medlem
Skrivet av ivanhoe68:

Jag spelade wow i fredags, klockan var då 13:00

Screenshot or it didn't happen.


signatur

I drank what?

MEG
Medlem

Tja det är ingen mening att hålla på med hjärt och lungräddning hur länge som helst. De borde släppa ett nytt MMO.


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Lär öka runt film släppet, samt en ny expansion som kommer släppas tidigare än vad det tex tog mellan Wotlk - Cataclysm och Mists of Pandraria - WArdlords of Dreanor.

Skrivet av MEG:

Tja det är ingen mening att hålla på med hjärt och lungräddning hur länge som helst. De borde släppa ett nytt MMO.

Ptjaaa, mer än fem miljoner betalande spelare är väl ändå knappst nån "hjärt och lungräddning"?
Visste de inte som förut, men inte ens i närheten av att drunka.

Medlem

Att folk ens fortfarande spelar mmorpg spel förvånar mig. Död genre


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Skrivet av Kleptoman:

Att folk ens fortfarande spelar mmorpg spel förvånar mig. Död genre

Det är fortfarande roligt Svårare än så är det inte.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Att folk ens fortfarande spelar mmorpg spel förvånar mig. Död genre

Det måste vara därför som det är så många som spelar MMO fortfarande då.

Medlem

Själv tycker jag att det fins allt för många MMORPG'n som är mekaniskt kopior av varandra och alldeles för få som är originella och nyskapande.

Något som jag gärna skulle vilja se är mer skill baserade action MMORPG's, dvs som tex fullfjädrade FPS spel men där allting tar plats I en bestående värld som i ett klassiskt MMORPG. Inget mer RNG och critical hits I strider tack.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Att folk ens fortfarande spelar mmorpg spel förvånar mig. Död genre

Spelar inte wow personligen (2 veckors trial räckte för att se att det var långt ifrån ett bra mmo med alla andra som fanns på marknaden) men att kalla mmorpg genren för död var nog det dummaste jag läst idag
Det spottas ju ut nya mmorpg's hela tiden, vissa stänger ner visst, men många andra går bra och tjänar pengar 5-10+ år efter release. Knappast en död genre

Avstängd

Seriöst nu, 5 millar är enorma siffror - inte jämfört med WoW:s storhetsdagar men spelet går ju tveklöst med plus med 5 millar som prenumererar på det.

Frågan är var breakeven kan tänkas gå? Nån irl kläckte ur sig att det räcker med 300 000 spelare och inte fler. Om det stämmer så lär WoW leva väldigt länge.

Medlem

Lägg ner skiten för fan och släpp ett Warcraft 4 med Scourge, Night Elves, Humans, Orcs och säkert lägga till en ny ras. The Burning Legion? Naga som ras?


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Men dö i frid wow!

Medlem

Nu tar deras beslut att ständigt göra spelet mer simpelt och ytligt ut sin rätt..

Medlem
Skrivet av Remus:

Lägg ner skiten för fan och släpp ett Warcraft 4 med Scourge, Night Elves, Humans, Orcs och säkert lägga till en ny ras. The Burning Legion? Naga som ras?

Nu är jag ingen WoW spelare själv - men med tanke på att det är 5 miljoner aktiva spelare...varför ska de lägga ner spelet? Finns ju ingen anledning till.

"Nej grabbar, nu har vi ett par som vill att vi lägger ner spelet...de har rätt. Skit i att vi drar in enorma summa pengar och har massor av aktiva spelare. Nu får vi satsa på nytt!"


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av MEG:

Tja det är ingen mening att hålla på med hjärt och lungräddning hur länge som helst. De borde släppa ett nytt MMO.

Lite snabb matematik för dig och de andra som ständigt dödsförklarar spelet.

I sverige betalar vi över 100 spänn och säkert mindre i en del andra länder. Låt oss för de enkla siffrors skull räkna på 100kr/mån.

100kr * 5.600.000 spelare ger oss siffran 560.000.000, alltså femhundrasextio miljoner. Det har mer än en halv miljard I MÅNADEN på de "rekordlåga" siffrorna. Lägg därtill spelköpet även om köpkostnaden är låg och plussa också på expansionsköpen. Det senaste tillägget ingår oftast inte i packarna som säljs billigare. Addera därtill också microtransaktioner som mounts, pets och annat skit man kan köpa.

Ta nu det där * 12 eftersom det är PER månad man tjänar det...
Över 6 miljarder kronor. Per år.

Jodå, man lägger ner en sån kassako och gör annat istället. Självklart.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Dreanor var okej i en vecka. Den hade inget intressant att erbjuda så jag drog efter första månaden.
Med den enorma inkomsten dom får så känns det inte som dom verkligen anstränger sig längre.

Medlem

Vad är det med folk, varför vill många få bort wow eller sluta exsitera. Jag har alldrig förståt mig på hat av spel och värkligen inte det hära med att wow är döt för dom tappar subs. Wow är fortfarnde största MMO i väst.

Medlem

Jag spelar fortfarande, men enbart för att farma gamla raids för legendaries och någon mount 1 gång/vecka + kolla BMAH.

Tyvärr har attityden bland majoriteten bland spelarna gjort att jag har tappat allt intresse av raids. "BRING BRAIN, LINK CURVE OR NO INVITE, FAIL = INSTA KICK, LOW DPS = INSTA KICK". Låter väl som en trevlig miljö?

Vet inte ens om det är möjligt för Blizzard att få styr på det där. Kanske om de tar bort fokus från LFG/premades.

Inaktiv
Skrivet av Ankh:

Drar nog tillbaka en del folk efter filmen släppts skulle jag tror. Har själv inte spelat sen 2007

Men snälla, tror du någon mer än hardcore fansen att se den?

Medlem
Skrivet av secuda:
Skrivet av Ankh:

Drar nog tillbaka en del folk efter filmen släppts skulle jag tror. Har själv inte spelat sen 2007

Men snälla, tror du någon mer än hardcore fansen att se den?

Ja.

Medlem

wod vart en väldigt bra expansion, dock må jag säga det hade sina problem.

det största problemet wow tacklas med är alla % scaling problem och class definitioner som fått folk att gå ifrån det.

Vissa klasser kan exempelvis inte ens göra i närheten av samma dps som andra m.m

Tog dom 3 månader att fixa FDK relativt bra.

tror detta fixas dock i nästa expansion och dom har fått arbeta extremt mycket på klass balans, även shielding i healing är ett problem för klasser utan shields m.m

Helt okej expansion

Medlem
Skrivet av secuda:
Skrivet av Ankh:

Drar nog tillbaka en del folk efter filmen släppts skulle jag tror. Har själv inte spelat sen 2007

Men snälla, tror du någon mer än hardcore fansen att se den?

Ja? Jag ska se den och liksaså min sambo. Vi är inte större fans av spelet.
Sen har jag ju inte sagt att inte fans ska se - tidigare fans kan få upp lusten att spela igen och återaktiverar spelet.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av secuda:
Skrivet av Ankh:

Drar nog tillbaka en del folk efter filmen släppts skulle jag tror. Har själv inte spelat sen 2007

Men snälla, tror du någon mer än hardcore fansen att se den?

Klart som fan vanliga mäniskor kmr se den många är stora fans av duncan jones filmer, sen är den inte vinklad emot gaming jag vet inte om du är medveten att warcraft har djupare historia än sagan om ringen och fler böcker hade kunnat skrivas.

dom kan om dom vill göra runt 300 filmer not kidding, och vissa saker är inte ens fullt avslöjade som exempelvis helheten kring titanerna.

Man känner inte ens till alla titanerna(dom som skapade azeroth sargeras är en av titanerna som blev ond.

Flesta fattar inte hur djup warcraft loren är och det är ganska skratt retande det du spelat i wc3 wow är INGENTING emot det som är skrivit i bok och lore.

Sen kan mycket hämtas där dock.

Jag kan säga såhär warcraft kmr sälja som smör. första veckan, dock reviews och hur bra den och om den ska slå salebox record krävs det att det är en geniunt bra film.

Det vet ingen den som lever får se!

Medlem

WoD var riktigt bra i 6.0, men sedan har man inte lyckats följa upp det alls. Det tappas alltid folk i takt med en expansion nuförtiden men lär vara mer dramatiskt den här gången.

12
Skriv svar