Se fartfylld gameplay från Mirror's Edge: Catalyst

Robot
Se fartfylld gameplay från Mirror's Edge: Catalyst
Releasehästryttare
Se fartfylld gameplay från Mirror's Edge: Catalyst

Det är ju Mirrors edge 2 trailern

Medlem
Skrivet av Devan:

Det är ju Mirrors edge 2 trailern

Ja? Catalyst är ju 2:an

Medlem

Är det samma Voice actress som i första

Medlem

Hoppas innerligt att det inte kommer vara lika linjärt som första.

Verkar bra, lite konstigt däremot hur dom har gått mot en mer futuristisk look men att spelet utspelar sig innan ettan.

Medlem

Det där ser ju ut att kunna vara hur roligt som helst

Medlem

Eh, släpps sett bara till PC och de gamla konsolerna ?

Skrivet av Martyfellman:

Är det samma Voice actress som i första

Du menar "röst skådespelerska"?

Nej, "Jules de Jongh" var Faith i första spelet. I nya är det "Faye Kingslee" som är Faith.

Faye spelade "Citra Talugmai" i Far Cry 3.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Releasehästryttare
Skrivet av overstoff:
Skrivet av Devan:

Det är ju Mirrors edge 2 trailern

Ja? Catalyst är ju 2:an

Jasså, trodde cataclyst och 2 va separata spel.

Medlem

Ser ut att ha samma problem som med förra spel.
Utomhust = skoj
Inomhus = tråkigt

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Martyfellman:

Är det samma Voice actress som i första

Du menar "röst skådespelerska"?

Nej, "Jules de Jongh" var Faith i första spelet. I nya är det "Faye Kingslee" som är Faith.

Faye spelade "Citra Talugmai" i Far Cry 3.

Du kan ju inte särskriva i en grammatikrättning


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Martyfellman:

Är det samma Voice actress som i första

Du menar "röst skådespelerska"?

Nej, "Jules de Jongh" var Faith i första spelet. I nya är det "Faye Kingslee" som är Faith.

Faye spelade "Citra Talugmai" i Far Cry 3.

Du menar röstskådespelerska?

Epic grammar nazi fail.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Geeks Gaming
Skrivet av NeoWeo:

Ser ut att ha samma problem som med förra spel.
Utomhust = skoj
Inomhus = tråkigt

Tyckte de såg ut som dom fixat de lite. Va mycket fler saker inomhus som man kunde klättra på.
Men ja utomhus ser roligare ut

Medlem

Tyvärr ser det nästan lika dött ut som ettan. Det som jag saknade där var människor i kontoren e t c. Men det kanske kommer.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Inaktiv

Till alla dom som säger det ser lika tråkigt ut som ettan så kan jag inte göra annat än att hålla med.

Saknar mera människor i rörelse som du kan springer in i när du är jagad, Folk som kommer ut från toaletter elr hissar varpå du måste hoppa undan från dörren elr i mellan folket för att inte springa rakt in i dom/den.

Inaktiv
Skrivet av azynkron:

Tyvärr ser det nästan lika dött ut som ettan. Det som jag saknade där var människor i kontoren e t c. Men det kanske kommer.

Kommer aldrig att komma då det är konsoler vi pratar om här.
Skulle vi snacka high end pc så skulle du se städer fulla av människor, kontor i rörelse, tåg trafik, bil trafik, gående folk på trottoarer, tåg som rullar in o släpper av / på folk m.m men på 3 år gammal hårdvara? Aldrig...

Medlem

Åkesjukepiller ingår i specialutgåvan?

Medlem

Jag som gillade första spelet tycker att de har gjort stora förbättringar i bandesignen, det verkar vara mycket öppnare med ytor som kan användas nu och man har dumpat alla de rödmålade 'riktlinjerna' som jag tyckte förstörde upplevelsen en del.

Jag hoppas dock verkligen att man inte tvingas in i direkta slagsmål för mycket, hotet måste finnas där men det måste huvudsaklgen få handla om parkour och inte handgemäng.

Tycker man att ettan var tråkig så förstår jag inte varför man förväntar sig att uppföljaren i samma serie skulle vara helt annorlunda, spelet handlar om att springa och klättra i förstaperson och det är en vanlig människa, inte en superhjälte, som gör detta.

Medlem
Skrivet av Gneckill:

Hoppas innerligt att det inte kommer vara lika linjärt som första.

Blir nog svårt att göra det linjärt när det är open world.

Medlem
Skrivet av Devan:
Skrivet av overstoff:
Skrivet av Devan:

Det är ju Mirrors edge 2 trailern

Ja? Catalyst är ju 2:an

Jasså, trodde cataclyst och 2 va separata spel.

Mirror's Edge: Catalyst är inte en föregångare och inte heller en uppföljare till Mirror's Edge. Det är en omstart av spelet. Beundrare och nykomlingar ska känna sig "hemma" med karaktären och allt det nya förstår jag mig det som. Det är alltså två separata spel som du säger. Det enda som DICE har kvar från Mirror's Edge i Mirror's Edge: Catalyst är huvudkaraktären som behåller samma namn och till viss del samma utseende. En ny röstskådespelerska är det också som andra skriver i kommentatorsfältet.

/Längtar personligen riktigt mycket tills Mirror's Edge: Catalyst släpps. Förhandsbokar dock inte spel längre fastän Collectors Edition är riktigt frestande(bortsett från prislappen). Får hoppas att Lisa Miskovsky är med och gör en ny temalåt eller att de åtminstone bestämmer sig för att ha kvar Still Alive. Solar Fields måste även vara med och göra musiken igen. Det får DICE absolut inte sopa under mattan och byta ut det till dubstep eller något ännu värre.

Medlem
Skrivet av Freffo:
Skrivet av Devan:
Skrivet av overstoff:
Skrivet av Devan:

Det är ju Mirrors edge 2 trailern

Ja? Catalyst är ju 2:an

Jasså, trodde cataclyst och 2 va separata spel.

Mirror's Edge: Catalyst är inte en föregångare och inte heller en uppföljare till Mirror's Edge. Det är en omstart av spelet. Beundrare och nykomlingar ska känna sig "hemma" med karaktären och allt det nya förstår jag mig det som. Det är alltså två separata spel som du säger. Det enda som DICE har kvar från Mirror's Edge i Mirror's Edge: Catalyst är huvudkaraktären som behåller samma namn och till viss del samma utseende. En ny röstskådespelerska är det också som andra skriver i kommentatorsfältet.

När hände det här? När det utannoserades har jag för mig DICE sa att det var en prequel..

Medlem
Skrivet av Pirazy:
Skrivet av Freffo:
Skrivet av Devan:
Skrivet av overstoff:
Skrivet av Devan:

Det är ju Mirrors edge 2 trailern

Ja? Catalyst är ju 2:an

Jasså, trodde cataclyst och 2 va separata spel.

Mirror's Edge: Catalyst är inte en föregångare och inte heller en uppföljare till Mirror's Edge. Det är en omstart av spelet. Beundrare och nykomlingar ska känna sig "hemma" med karaktären och allt det nya förstår jag mig det som. Det är alltså två separata spel som du säger. Det enda som DICE har kvar från Mirror's Edge i Mirror's Edge: Catalyst är huvudkaraktären som behåller samma namn och till viss del samma utseende. En ny röstskådespelerska är det också som andra skriver i kommentatorsfältet.

När hände det här? När det utannoserades har jag för mig DICE sa att det var en prequel..

Har läst lite intervjuer på olika hemsidor. Och i en av intervjuerna så nämndes det att Mirror's Edge: Catalyst tydligen ska vara en reboot eller en typ av "prequel". Erik Odeldahl sa såhär- "This is a reboot of the first game, so this time, we're telling Faith's origin story."-22 juni 2015(Källa: mashable). Så jag kan ha missuppfattat allt. Men jag tycker det låter som det är en reboot till Mirror's Edge "universumet" trots allt. Staden har i Catalyst fått ett namn(Den tredje största staden i Cascadia, Glass), öppen värld, ny level design, flera nya karaktärer, nya animationer och flera nya företagsnamn m.m. Med tanke på att det är en av de tre största städerna i Cascadia så gissar jag att det kommer två spel till efter Catalyst som kanske utspelar sig i de två andra städerna. Det som är kvar från det förra spelet är att världen ska vara visuellt jämlikt med Mirror's Edge och de förändringarna som jag nämnde i den förra kommentaren. Mirror's Edge: Catalyst är spelet som jag tror DICE ville ha redan 2008. Står även om lite fakta under konceptbilderna i menyerna i Mirror's Edge vad de hade med och vad de slopade i slutprodukten. Men jag kan ha oerhört fel. Så tro inte att allt jag skriver är korrekt. Mina egna spekulationer är inblandade i det hela som du ser. Vi får se helt enkelt vad DICE har kokat ihop tills nästa år.

Medlem
1
Skriv svar